Gå til innhold

RS-322 - hva er det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er forskjellen mellom en RS-322 og en RS-232 kommunikasjonsparameter?

(selv om mange moderne PC'er ikke lengre har seriellport),

 

Stemmer! Man kan kjøpe USB-kabler med RS232-adaptere på da.. Litt dyre, men men..

Et eksempel på bruk av RS232 er når man skal kommunisere med en mikrokontroller via hyperterminalen (USART)

Gammelt, men det er ufattelig mange kretser som har en RS232 innebygget.

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen mellom en RS-322 og en RS-232 kommunikasjonsparameter?

(selv om mange moderne PC'er ikke lengre har seriellport),

 

Stemmer! Man kan kjøpe USB-kabler med RS232-adaptere på da.. Litt dyre, men men..

Et eksempel på bruk av RS232 er når man skal kommunisere med en mikrokontroller via hyperterminalen (USART)

Gammelt, men det er ufattelig mange kretser som har en RS232 innebygget.

 

Jeg jobber som mikrokontroller programmerer, så dette er ikke nytt for meg :-)

 

Litt off-topic, men "Hyperterminal" er definitivt det verste terminalprogrammet som fins - det er haugevis av bedre gratis terminalprogrammer som gir mer funksjonalitet, er lettere å bruke, og faktisk fungere hver gang du prøve å bruke dem. Bare fordi det er forhåndsinstallert på windows betyr ikke at hyperterminal er verdt pengene.

Lenke til kommentar

Såklart, men hvis man har lyst å teste det ut uten å installere noe på forhånd, og få en forståelse over hvordan ting virker..

 

For å være helt ærlig så har jeg ikke vært borti andre programmer enn hyperterminalen selv, så det finnes sikkert mange bedre alternativer.. Det er ikke akkurat så man har lyst å bruke hyperterminalen om og om igjen etter å ha prøvd den.. Feel free for å komme med tips, sikker andre som også er interessert :)

Lenke til kommentar

Såklart, men hvis man har lyst å teste det ut uten å installere noe på forhånd, og få en forståelse over hvordan ting virker..