CarpoolNorge Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Heisann. Hva går galt her? Ser noen det? <?php $con = mysql_connect("carpoolnorge.com.mysql","carpoolnorge_co","hidden"); if (!$con) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } mysql_select_db("carpoolnorge_co", $con); $result = mysql_query("SELECT * FROM 'jh24r_comprofiler' ORDER BY 'lastupdatedate' LIMIT 5"); while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo $row['cb_to']; } mysql_close($con); ?> Lenke til kommentar
Tom_ Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Det skal være sånn: $link = mysql_connect('example.com:3307', 'mysql_user', 'mysql_password'); Lenke til kommentar
Sebbert Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Og jeg ville anbefalt å bruke mysqli. Det er en oppdatert versjon av det originale MySQL-biblioteket for PHP. F.eks: $sql = new mysqli("mysql-tjener", "brukernavn", "passord", "database"); $q = $sql->query("select * from `people` where `age` > 18"); while($name = $q->fetch_object()) { echo $name->navn . "<br>"; } Endret 22. november 2011 av Sebbert Lenke til kommentar
Elektro-Lars Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Dersom fila ligger på samme serveren som MySQL-databasen (som jeg vil anta den gjør), så kan du også bruke localhost istede for URLen Lenke til kommentar
NicholasWalkerHD Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Heisann. Hva går galt her? Ser noen det? <?php $con = mysql_connect("carpoolnorge.com.mysql","carpoolnorge_co","hidden"); if (!$con) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } mysql_select_db("carpoolnorge_co", $con); $result = mysql_query("SELECT * FROM 'jh24r_comprofiler' ORDER BY 'lastupdatedate' LIMIT 5"); while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo $row['cb_to']; } mysql_close($con); ?> <?php $con = mysql_connect("carpoolnorge.com.mysql","carpoolnorge_co","hidden") or die("Could not connect to the database"); mysql_select_db("carpoolnorge_co", $con); $result = mysql_query("SELECT * FROM jh24r_comprofiler ORDER BY 'lastupdatedate' ASC LIMIT 5"); while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo $row['cb_to']; } mysql_close($con); ?> Prøv det... Lenke til kommentar
CarpoolNorge Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Nå får jeg i all fall data frem på min side... Skal data vises i en tabell, hva er trikset da? Og har jo kun en datakilde her, og det forvirrer meg faktisk litt. Virker enklere om man hadde flere rows Lenke til kommentar
CarpoolNorge Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Og jeg ville anbefalt å bruke mysqli. Det er en oppdatert versjon av det originale MySQL-biblioteket for PHP. F.eks: $sql = new mysqli("mysql-tjener", "brukernavn", "passord", "database"); $q = $sql->query("select * from `people` where `age` > 18"); while($name = $q->fetch_object()) { echo $name->navn . "<br>"; } Understøttes ikke av ISP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå