Gå til innhold

Rippe CDer med god kvalitet, EAC?


Mixy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal rippe resten av CD-samlingen her, og er opptatt av at kvaliteten blir god og at navngivning går mest mulig automatisk. Er det EAC (Exact Audio Copy) som er beste løsning på dette? Musikken skal rippes i MP3 format, men det går jo fort 20-30 minutter per CD med EAC.

 

Er dette virkelig nødvendig? Med nærmere 400 CDer blir jo dette en tidkrevende prosess når alt skal sorteres og lastes opp til Google Music i tillegg. Med Media Player går jo samme jobben på 5 minutter, men mistenker at dette går utover kvaliteten?

 

Takker for tilbakemeldinger.

 

EDIT: Musikken skal synces til bærbare enheter med begrenset plass, så ønsker først og fremst V0 format.

Endret av Mixy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-82119

Flott verktøy, men tar tid om man skal ha max kvalitet. Har man tusen plater og det tar 3-4 timer å rippe en plate (som det ihvertfall gjorde før) så orker ikke folk å vente. Noen få plater går greit.

 

Spybot S&D flags CDex_170b2/unicows.dll as a spyware installer.

 

BackDoor.Cdex is a malicious PC threat which can compromise your computer, cause various troubles, and extremely slow download your PC performance.

 

cdex 1.50 = spyware... thats what trend says

 

Kjenenr ikke cdex, men pleier google programnavn og spyware for å se om andre rapporterer om slikt. Endel treff på cdex, men kan være false positives.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg har ikke brukt eac selv, men har sett i ulike reviewer og omtaler på forum etc. at det bruker så lang tid forutsatt at man har max kvalitet. Mulig det har forandret seg de siste utgavene.

Lenke til kommentar

Det tar ikke lenger tid å kopiere ren musikk uten transcode enn å kopiere OG transcode :p

 

Det som tar tid er hvis man skal ha høykvalitets MP3 hvor det i tillegg kjøres kontroll på det som er kopiert.

 

Jeg henger meg på Vidarkri, hvis du brukte stort med enn 10 minutter på en CD er det noe galt med instillingene dine, eventuelt hardwaren din.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det skal ikke ta timesvis å rippe CD-plater med EAC. Jeg bruker som regel 5-30 minutter.

EAC er komplisert å sette opp riktig for 100% kopi til FLAC. Jeg anbefaler sterkt å følge hele denne guiden her: http://blowfish.be/eac/

Det skal sies at denne ikke er helt oppdatert for nyeste versjonen av EAC.

 

Det Zeph sier stemmer også. EAC merker om områder av CD-platen er skadet eller vanskelig å lese av, programmet stiller så ned hastigheten for å lese mer nøyaktig. Det er mulig å stille inn hvor kritisk programmet skal være. Om du har en hardt skadet CD-plate så vil det ta lenger tid enn en uten skader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...