Hotvedt Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 (endret) Først vil jeg begynne med å si at jeg lagringsdelen av forumet sikkert ville vært en mer riktig kategori å legge dette innlegget i, men siden denne forumkategorien omhandler Mac, regner jeg å treffe noen som har erfaring med Time Capsule her - helst erfaring ifra fler enn èn - og jeg poster derfor i denne kategorien; Jeg ønsker å kjøre backup via en Mac til en Time Capsule-enhet, som igjen blir tatt backup av via enn annen Time Capsule. Alternativet er en løsning som gjør at man dytter samme filer inn på begge TC-ene, uten at disse nødvendigvis kommuniserer med hverandre. Løsningen må være automatisert alla Time Machine. Jeg er åpen for andre løsninger enn Time Machine også - helst i form av gratisalternativer, men jeg også åpen for en løsning som koster penger. Noen som har en løsning til meg? Fortrinnsvis Time Capsule -> Time Capsule, men jeg er åpen for andre løsninger også Edit: Streket ut unødvendig tekst Endret 6. desember 2011 av Hotvedt Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 18. november 2011 Forfatter Del Skrevet 18. november 2011 Bumpibump! :-) Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Dytter litt på denne igjen, da en snill moderator har flyttet den for meg :-) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Hvorfor ikke bare kjøre Time Capsule to ganger? EDIT: Eventuelt kjøre backup til annenhver time capsule. Hvis du er bekymret for diskfeil må det jo være hensiktsmessig å begrense skrivingen. Endret 7. desember 2011 av arni90 Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 Tanken er at dette skal gå som er automatisert prosess, slik at det er minst mulig "stress" for brukeren. Det burde være mulig å skrive til TC to ganger, men hvis jeg husker riktig, så kan man bare sette opp Time Machine mot en enhet av gangen(og blir derfor en omfattende prosess når man manuelt må endre dette hver gang). Jeg tar gjerne imot tips til løsninger som gjør at dette automatiseres Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå