Kenny Bones Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Har noen hørt om dette? Er en på jobb som har et armbånd han sier har "negativt ladede ioner" og som sørger for bedre balanse og ditten og datten i kroppen. Det snodige er at han foretok en test på meg og mange andre hvor vi skal stå på étt bein og holde ene armen ut. Så skal han presse armen nedover for å se om vi klarer å holde balansen. Det snodige er at når vi holder i armbåndet så klarer vi å holde balansen. Men ikke uten. Hva er forklaringen på dette? Jeg tror det må være en form for placebo (obviously), fordi det fungerte også når jeg droppet armbåndet i gulvet underveis mens han holdt armen min ned. Men når jeg la fra meg armbåndet så fungerte det ikke. Han sa at det var fordi "de negativt ladede ionene hang igjen i kroppen", men da burde de ha fungert når jeg la fra meg armbåndet også. Hva er egentlig negativt ladede ioner? Er det magnetisme det er snakk om? Magnets, how do they work?? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Har noen hørt om dette? Er en på jobb som har et armbånd han sier har "negativt ladede ioner" og som sørger for bedre balanse og ditten og datten i kroppen. Det snodige er at han foretok en test på meg og mange andre hvor vi skal stå på étt bein og holde ene armen ut. Så skal han presse armen nedover for å se om vi klarer å holde balansen. Det snodige er at når vi holder i armbåndet så klarer vi å holde balansen. Men ikke uten. Hva er forklaringen på dette? Jeg tror det må være en form for placebo (obviously), fordi det fungerte også når jeg droppet armbåndet i gulvet underveis mens han holdt armen min ned. Men når jeg la fra meg armbåndet så fungerte det ikke. Han sa at det var fordi "de negativt ladede ionene hang igjen i kroppen", men da burde de ha fungert når jeg la fra meg armbåndet også. Hva er egentlig negativt ladede ioner? Er det magnetisme det er snakk om? Magnets, how do they work?? Kan vel hende det er tyngden på armbåndet? Jeg vet ikke, men det har ingen ting med at armbåndet er ladet med "negative ioner" ... Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Det må være noe annen forklaring, forsøkte å holde i altmulig annet. Og det fungerte ikke. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg setter en finger på at han presser hardere når du ikke har på deg armbåndet. Et negativt ladd ion er et atom med flere elektroner enn protoner. 1 Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Vel, når jeg ikke holdt i armbåndet så presset han med bare to fingre. Når jeg holdt i armbåndet så nærmest hang han på arma mi.. Jeg er syltynn og han er en bodybuilder. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Placebo. Les om ioner her: http://no.wikipedia.org/wiki/Ion "Negative ioner" er bare at atomene har ett underskudd av elektroner. At ett armbånd har negative ioner betyr bare at det er ett underskudd av elektroner, hvordan liksom dette skal påvirke deg og din kropp er jeg usikker på. Har sett det bli utført blindtester på noe tilsvarende, det feilet totalt. Tipper han gjør ett eller annet anderledes, f.eks går nærmere deg eller gjør at det blir ett lavere tyngdepunkt når han nærmest henger... Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 (endret) Ok, hvordan kan jeg prøve en blindtest på dette da? Edit: Det er placebo Endret 16. november 2011 av Kenny Bones Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Ok, hvordan kan jeg prøve en blindtest på dette da? Tja, vanskelig å si, men du burde prøve det uten at du vet om du har det på eller ikke, evt. ha en gruppe på der ingen vet hvem som har det. Power Balance het det andre armbåndet, med ett "holografiske krefter" og en hertz på 7,83 Se blind-testen av det båndet her. http://www.youtube.com/watch?v=yd0Gb9EgkHA 1 Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Finn et armbånd som følest likt, sett bind for øynene hans og prøve flere ganger med forskjellige armbånd, uten at han vet hvilket som er på. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Ah nettopp, fant samme video selv Det er uansett temmelig utrolig! Sier bare litt om hvor kraftig hjernen er! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Ah nettopp, fant samme video selv Det er uansett temmelig utrolig! Sier bare litt om hvor kraftig hjernen er! Utrolig, ja, men den eneste effekten armbåndet har er at man tror man kan gjøre noe. De vitenskaplige faktaene er bare for at det skal høres fancy ut sånn at folk biter på. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Haha, vi tok en test på samme fyren her nå, bortsett fra at vi hadde et "magisk kort" i ei lommebok. Så holdt han i lommeboka og vips, funka som fjell! Men det var ingenting i lommeboka Klarte det med ei kaffeskje til og med! Haha, det var supersweet Det viser seg at man presser arma bittelitt utover til siden, og da mister man balansen. Mens når man presser direkte ned så, ja, presser man jo nedover. Da forandres ikke balansen i hele tatt. Det som dog er litt interessant er hvordan vi gjør dette ubevisst. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Kaller dette Dumbo effekten, der fjæren Dumbo måtte ha i snabelen sin var avgjørende for at han kunne fly og ikke ørene hans... Do NOT underestimate the power of placebo however!!! It is huge!!!! Lenke til kommentar
soulless Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Placeboer er kjempeeffektive, hvertfall de med ekstra styrke: http://www-user.slac.stanford.edu/jimstan/Placebos.htm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Placebo. Les om ioner her: http://no.wikipedia.org/wiki/Ion "Negative ioner" er bare at atomene har ett overskudd av elektroner. At ett armbånd har negative ioner betyr bare at det er ett overskuddav elektroner, (...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå