Gå til innhold

Promise Ultra 100 TX2

andios

Anbefalte innlegg

Jeg har et Promise Ultra 100 TX2 kort i pcen min for å få mulighet til flere harddisker. Men når jeg setter i kortet og kobler en harddisk til det, får jeg opp en feilmelding når jeg starter windows. Feilmeldingen sier noe slik som "Windows kan ikke starte fra den valgte oppstartdisken". Er det noen som vet hvordan jeg kan ordne dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så du kommer inn i xp?

Hvis du kommer inn, så kan det hende du må formatere disken?

Har du sjekket om den er riktig installert i windows da? control panel - system - hardware - device manager?

Eventuelt prøv å sett disken som master med jumper istede.

Har en slik kontroller på en xp maskin selv, fungerer ypperlig her

Lenke til kommentar

Jeg kommer inn i xp når det ikke står noen harddisker i kortet. Driveren skal fungere skikkelig. Men det har også komt opp SM-busskontroller og RAID-kontroller på enhetsbehandling. Ingen av de har installerte drivere.

Lenke til kommentar

Det er helt normalt, tror den legger inn noe der (husker ikke i hodet).

Allikavel, kan hende at du har valgt at promise kortet skal være first boot device i bios eller lignende. Du må se i biosen for hk'et om det er satt opp riktig boot. Blir vel noe sånt som "1. Hdd-0, 2. floppy, 3. cdrom".

Du skal ikke ha noe annet enn det. Nå husker ikke jeg om promise kortet har en bios du kan gå inn i? hvis den har det (står i oppstarten når den søker etter disker), så gå inn i den og se om du har valgt at den skal være primary boot device eller noe sånt, fjern det.

Lenke til kommentar

Jeg booter fra hardisken xp ligger på. Det er ikke bios til Promise kortet så vidt jeg vet.

Problemet med SM-busskontrolleren og RAID-kontrolleren var at ingen av dem hadde installert drivere, jeg får heller ikke installert drivere til dem.

EDIT: SM-busskontrolleren og RAID kontrolleren hører ikke til Promise kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...