Gå til innhold

PL: Chelsea - Liverpool, 20 November - Stamford Bridge


Emils.

Anbefalte innlegg

chelsea-vs-liverpool.jpg

 

Søndag 20. November

KL 17.00

TV: TV2 PL HD1

Stamford Bridge

 

Etter landslagspausen er endelig PL i gang igjen, og det til og med en storkamp på Stamford Brigde. De røde fra Merseyside kommer til London for å sikre seg 3 poeng og dermed kontakt med teten, men på andre siden av banen står et tent Chelsea lag.

 

CHELSEA

 

Endelig klarte vi å holde nullen i en PL kamp, og med det tok vi også med oss 3 poeng hjem i bortemøte med Blackburn. Selv om Chelsea fort kunne kommet hjem med både 1 og 0 poeng, så var det iallefall et steg i riktig retning.

 

Sist Liverpool kom til Stamford Bridge endte det med at de tok med seg 3 poeng tilbake til Anfield, etter at Torres leverte en svak kamp i Chelsea drakta. Nå har han, og vi alt å revansjere. Hva hadde ikke smakt bedre enn at Torres, mot sin gamle klubb, river de i stykker og gir The Blues en forsmak på hva som blir å komme utover høsten? Dette blir en kamp vi må vinne og en kamp vi SKAL vinne og det må snart begynne å komme. Med tap mot to av topplagene er det langt fra godt nok.

 

Form

SSTTS

 

Karantener

INGEN

 

Ønsket lagoppstilling

 

Cech

Ivan - Luiz - Terry - A. Cole

Ramires - Meireles - Lampard

Drogba - Torres - Mata

 

Liverpool

 

Etter en noe ujevn start på sesongen ble det raskt stilt spørsmålstegn til Daglish og hans evne til å gi dette Liverpool laget noe ekstra. Daglish har med det gjort dette Liverpool laget inn til maskinere som kan slå de store, men også tape mot de små.

 

Liverpool er nok rimelig gira på gjøre opp for seg etter bare 0-0 mot Swansea sist PL runde. Suarez, hadde også en god landskamp og puttet hele 4 mål. Nå renger jeg med at Chelsea er et verre lag for Snurresprett å spille mot, og hvis Luiz får sjansen tror jeg han er mer en kapabel til å få tennene hans til å flakse ut. Liverpool som sagt vil få en nærmere luke til topplagene ved en seier mot Chelsea.

 

Form

SUUSU

 

Karantener

Ingen

 

Forventet lagoppstilling

 

Reina

Johnson - Skrtel - Agger - Enrique

Henderson - Lucas - Adam - Downing

Suarez - Carrol

 

 

Siste 5 møter

Chelsea 0-1 Liverpool (PL)

Liverpool 2-0 Chelsea (PL)

Liverpool 0-2 Chelsea (PL)

Chelsea 2-0 Liverpool (PL)

Chelsea 4-4 Liverpool (CL)

 

Kamptips: 2-0

 

Tilbakemeldinger eller rettelse på fakta feil i kamptråden taes i mot med takk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønskescenario: Uavgjort, masse røde kort og stygg skade på Suarez.

 

Det siste mener jeg egentlig ikke.

 

Fra spøk til alvor, tror Liverpool tar dette. Det er ting som tyder på at ikke AVB har "forstått" hvordan man angriper et "toppoppgjør" i PL enda, jfr. klare og fortjente tap mot både MUFC og Arsenal.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er du liksom objektiviteten selv?

 

Du kan ikke bare slenge fra deg sånne fremmedord til folk som ikke aner hva de betyr!

 

Herlig at dere to kommer inn å trekker tråden way off topic. Jeg sa bare at han kunne få mene det, men da var saken død for min del, men tydeligvis klarer ikke Petter Pan å la det ligge.

 

Aleks;

Man United - Chelsea

Goals

3-1

Possesion

50 % - 50 %

Attempts on target

7-9

Attempts off target¨

5-11

Corners

4-10

Fouls

11-12

 

Døm selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke lire av deg et "kontroversielt" utsagn og så forvente at ingen tar debatten.

 

Men nok om det, gleder meg uansett til denne kamp. Pleier å være en bra nerve i oppgjørene mellom Chelsea og Liverpool. Er forøvrig også ålreit å se en kamp som nøytral fra tid til annen, pleier som regel kun å se United-kamper, har ikke tid til annet dessverre.

Lenke til kommentar

Du kan ikke lire av deg et "kontroversielt" utsagn og så forvente at ingen tar debatten.

 

Men nok om det..

Men når statistikken i fra kampen kommer på bordet, så har vi diskutert det nok? Om vi ser bort i fra offsidemålene var det en jevn kamp.

 

Statistikken var ikke "på bordet" tidligere. Uansett så er jeg uenig, men det er tydeligvis umulig å diskutere med mennesker med Chelsea-briller.

 

Fin argumentasjon eller hva?

 

Der setter jeg forøvrig punktum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...