Gå til innhold

Beste fight i Skyrim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hatt noen gode kamper selv, men den mest overraskende(?) var nå nettopp der jeg sto i Whitehold og hadde akkurat avsluttet dialogen med smithen, så kom det en drage å fikk hele byen til å klikke helt.

Ut av det blå var det, og dragen fløy frem å tilbake, mottok piler fra undertegnede samt byen beboere.. Dragen viste taktikk i tillegg med å lande på tak som ikke gjorde den så utsatt samt fløy høyt så (små)stupte ned igjen mens han fyrte noe frost mot alt å alle. :)

En herlig atmosfære når dette skjer uventet samt et mesterstykke av musikk som kommer på i det samme øyeblikket!

Lenke til kommentar

Verste var vel når jeg som level 6/7 løp på en Giant og fant ut at han skulle jeg ta! Hadde jo drept 3 drager så en Giant kunne ikke være så vanskelig?!?! Rimelig sikker jeg fløy over Whiterun en tur og så huset mitt da ja. Etter det utvikla jeg en litt unaturlig frykt for å angripe Giants med nærkampsvåpnen. Rørte de ikke før level 25, og da med bue og kiting som taktikk.

Beste er vel en kombinasjon av blod drage og Krosis. Sloss med en drage på en fjelltopp og av en eller annen grunn så feilet dragen totalt det å fly å kræsjlanda inn i bakken og skled sånn ca 50-100 meter inn i den ruinen som har drageordet. Så jeg øyna jo muligheten og charge inn med tohåndsøksa og begynte å hakke løs på den stakkars dragen som mer eller mindre hadde innsett at det å kræslande var dumt. Det jeg ikke la merke til var den kista dragen lå på... I det jeg hogg løs hørte jeg en lyd som var kjent og lurte litt på hva Draugr gjorde her ute. Det var ikke en Draugr, men en "kjær" venn jeg ble godt kjent med på flere forsøk. Krosis var navnet og han lagde brent Nord av meg i løpet av kort tid. Så etter en 5-6 forsøk med varierende hell på denne fyren her så gikk jeg over til bue og begynte å bruke terrenget for hva det var godt for. Føltes rimelig bra når han gikk ned og jeg kunne se hva han hadde for noe godsaker på seg.

Ellers er det en del artige kamper som overrasker, snek meg opp på en treasure scavenger en dag og tenkte som så at dette skulle nok gå greit. Følte meg litt dum når jeg fjerna en grei slump helse på ett hogg, han snur seg rundt og brenner vekk over halve helsa mi på ett angrep. Innså rimelig kjapt at dette var en kamp jeg ikke kunne vinne uten potions, og det var det jeg ikke hadde tilgjengelig. Også hatt noen artige kamper hvor jeg har brukt feller mot fienden, en av hulene man er i har flammer som kommer opp fra gulvet. og siden jeg er sneaky så har jeg perken som gjør at jeg ikke utløser disse. Det hadde ikke edderkoppen jeg sloss mot, så det var bare å løpe over fellene og la den grille seg selv sakte men sikkert. Eller når fiendene står i nærheten av oljedammer på gulvet og man skyter en pil for å lokke dem dit, for deretter antenne hele greia på neste pilen. Ellers så slår jo aldri svingdør fellene feil da, flirer alltid når jeg får npc'ene jeg sloss mot til å gå i slike feller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...