Bjoolz Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg har en Volvo 850 som virkelig sliter når det er ca 5 grader og kaldere. Det er 99% sikkert at det er girkassa siden lyset for feil på girkasse lyser (Også kun når det er kaldt). Hvis jeg gir gass så svarer motoren normalt, men bilen beveger seg nesten ikke hvis den er stillestående (aksellerasjon når bilen har kommet opp i fart er også veldig dårlig). Hvis jeg skal sammenligne det med noe så føles det ut som om hvis man har clutchen konstant halvveis inne med en manuell girkasse. Hvis bilen har kjørt 5-6 minutter og så står med motoren av i minimum 10-15 minutter til maks 2-3 timer så er den normal igjen. Hvis den står for lenge uten å bli kjørt (mer enn 2-3 timer) så er problemet tilbake. Hvis den kjøres uten å stoppe så blir ikke problemet borte uansett hvor lenge jeg kjører. Har hatt bilen på verksted tre ganger (to forskjellige steder) uten at de har klart å finne ut hva som er problemet. Alt av olje har blitt byttet ut, girkassa har blitt fullstendig plukket fra hverandre og sett over. Tenkte jeg skulle høre her om noen viste hva det kan være før jeg blar opp enda mer penger siden jeg snart har brukt mer penger enn jeg kjøpte bilen for. Lenke til kommentar
volvopentagon Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Hmmm. Du vet ikke om dem har lest ut feilkoder på den og hva den evt er? Har du punga ut for åpning av kassa? Lenke til kommentar
volvopentagon Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Hjelper ikke se over kassa hvis det er et elektronisk problem.. virker som en magnetventil som ikke gjør jobben sin. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Få lest ut feilkode, er jo en grunn til at lampa lyser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå