Teddybjørn Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 ASUS A7N8X er svært bra. Ikke noe tull. Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Nforce2 korta til MSI er ikke noe å satse på. Yterl dårlig og folk har problemer med korta. Hvis du har planer om overklokking så kjøp Abit NF7-S v2.0. Asus A7N8X eier ikke overklokkingsegenskaper. Via er heller ikke noe å satse på. Det er Nforce2 som er best nå for tiden. Bah! Jeg hadde ett Msi K7N2 Delta-ILSR kort og det var det ingen problemer med helt til det for en uke siden nekta å starte... og ytelsen var det ingenting å si noe på + att de har jo en fin farge på korta... Kun ett problem med dette kortet! Det mangler festehull rundt CPU!!!! Bare se Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Nforce2 korta til MSI er ikke noe å satse på. Yterl dårlig og folk har problemer med korta. Hvis du har planer om overklokking så kjøp Abit NF7-S v2.0. Asus A7N8X eier ikke overklokkingsegenskaper. Via er heller ikke noe å satse på. Det er Nforce2 som er best nå for tiden. ASUS A7N8X ikkje overklokkingsvennlig? Eg har kun opplevd et dønn stabilt kort med XP2500+@2,3 GHz, null problemer på noken områder. (dvs, kan hende det er forskjell på deluxe/gd og non deluxe/gd) Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Nforce2 korta til MSI er ikke noe å satse på. Yterl dårlig og folk har problemer med korta. Hvis du har planer om overklokking så kjøp Abit NF7-S v2.0. Asus A7N8X eier ikke overklokkingsegenskaper. Via er heller ikke noe å satse på. Det er Nforce2 som er best nå for tiden. ASUS A7N8X ikkje overklokkingsvennlig? Eg har kun opplevd et dønn stabilt kort med XP2500+@2,3 GHz, null problemer på noken områder. (dvs, kan hende det er forskjell på deluxe/gd og non deluxe/gd) 100Mhz over XP3200+ er ikke akkurat en voldsom overklokking da. Hadde du hatt et NF7 eller 8rda så hadde du lett klart 2.4-2.5Ghz. Hvor høy FSB kjører du forresten? Lenke til kommentar
Miniman Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Kjører du Sc for å få din høye fsb forman? slår av maskinen for å teste sc nå... stepping er 314, aqxea, xxMx i siste ikke akkurat drømme barton da, men men... og hvilken Vcore kjører du ved 2.6ghz? Sorry litt offtopic... Skjønte ikke hvorfor egentlig star spurte jeg... i og med at INGEN anbefalte msi, men likevel gikk til innkjøp:) Nf7 e kongen av oc... Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Kjører du Sc for å få din høye fsb forman?slår av maskinen for å teste sc nå... stepping er 314, aqxea, xxMx i siste ikke akkurat drømme barton da, men men... og hvilken Vcore kjører du ved 2.6ghz? Sorry litt offtopic... Skjønte ikke hvorfor egentlig star spurte jeg... i og med at INGEN anbefalte msi, men likevel gikk til innkjøp:) Nf7 e kongen av oc... Jeg kjører alltid DC.. slot 2 og 3. Når jeg kjører 2.6Ghz så må jeg ha 1.98+vcore. Får ikke testet med noe mer enn det, for PSU begynner å slite kraftig, og svekker en allerede svekket 12v rail på hovedkortet. Lenke til kommentar
Miniman Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Kjører du Sc for å få din høye fsb forman?slår av maskinen for å teste sc nå... stepping er 314, aqxea, xxMx i siste ikke akkurat drømme barton da, men men... og hvilken Vcore kjører du ved 2.6ghz? Sorry litt offtopic... Skjønte ikke hvorfor egentlig star spurte jeg... i og med at INGEN anbefalte msi, men likevel gikk til innkjøp:) Nf7 e kongen av oc... Jeg kjører alltid DC.. slot 2 og 3. Når jeg kjører 2.6Ghz så må jeg ha 1.98+vcore. Får ikke testet med noe mer enn det, for PSU begynner å slite kraftig, og svekker en allerede svekket 12v rail på hovedkortet. Hvilke timings har du på minnet da? Jeg kjører nå 2.3.2.11.. Jeg har en enermax 461psu, så tror 12v railen skal holde.. Hva annet kan jeg gjøre for å få høyere fsb enn 200.. jeg må ha 2.1 vcore for å greie 200*12.. har prøvd med mp10 oxo.. Den vil rett og slett ikke høyere da... er det bare dårlig steps og batch på cpuen som kan være prob?... Alt annet utstyr skal jo være ok.. skulle hatt 3500 minne kanskje? Takker for svar.. Mye bra innlegg forman. Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Hvilke timings har du på minnet da? Jeg kjører nå 2.3.2.11.. Jeg har en enermax 461psu, så tror 12v railen skal holde.. Hva annet kan jeg gjøre for å få høyere fsb enn 200.. jeg må ha 2.1 vcore for å greie 200*12.. har prøvd med mp10 oxo.. Den vil rett og slett ikke høyere da... er det bare dårlig steps og batch på cpuen som kan være prob?... Alt annet utstyr skal jo være ok.. skulle hatt 3500 minne kanskje? Takker for svar.. Mye bra innlegg forman. Kjører 2-2-2-5 eller 2-2-2-11 .. det varierer litt. MP 10 og 10.5 er ofte køddene, så du burde holde deg til 11 og over. Jeg har rablet ned noen av erfaringene mine med NF7, og laget en liten forklaring på hvordan man klokker med det. Clockers Guide to NF7 Mulig du finner et triks eller to for å komme videre der :-) BTW: Ramen din klarer nok minimum 210-215Mhz. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Nforce2 korta til MSI er ikke noe å satse på. Yterl dårlig og folk har problemer med korta. Hvis du har planer om overklokking så kjøp Abit NF7-S v2.0. Asus A7N8X eier ikke overklokkingsegenskaper. Via er heller ikke noe å satse på. Det er Nforce2 som er best nå for tiden. ASUS A7N8X ikkje overklokkingsvennlig? Eg har kun opplevd et dønn stabilt kort med XP2500+@2,3 GHz, null problemer på noken områder. (dvs, kan hende det er forskjell på deluxe/gd og non deluxe/gd) Vil gjerne se et Asus A7N8X som kjører 225FSB uten mods.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå