Anskar Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 La meg først si at jeg har lite peiling på fotball egentlig, men når man bor i Trondheim er det umulig å ikke få med seg detaljer. Diskusjonen om hvor dårlig RBK er, går høyt og lavt, ikke minst etter et par stortap. Å tape for Brann og deretter for Ranheim må regnes som rene flauser. Treneren gjorde alt annet enn å trene laget sportslig dagen derpå. Hva er det som feiler RBK? Det er kanskje ikke det sportslige, mange mener det er innstillingen, at det er i hodet det sitter, ikke i beina. I tillegg er turbulensen i styrerommene på Lerkendal merkbar langt utover fotballkretser, slikt kan sikkert smitte over på spillerne også. Det er to-tre forskjellige saker som setter RBK i et dårlig lys. Men når jeg skal prøve å se etter en rød tråd oppi all denne viraken, så må det være å gå tilbake til det som engang var. Og begynner vi å analysere på dette, hva RBK var før, og ikke er i dag, så dukker ett navn opp: sleivkjeften sjøl, Nils Arne Eggen. Når jeg tenker tilbake så oppfattet jeg at RBK den gang var 98% Nils Arne Eggen, og 2% laget, spillerne. Når jeg tenker tilbake så var det sånn. Nils Arne Eggen var Rosenborg Ballklub. Han var over alt hele tiden, hver gang det var snakk om RBK, så sto Nils Arne Eggen der. Ikke så rart at de spiller så dårlig når bare 2% av kapasiteten er igjen. Sånn sett synes jeg at de faktisk spiller ganske bra. RBK har aldri klart å kvitte seg med Nils Arne Eggen. Han fikk dominere på en slik måte at det ble et vacuum igjen da han dro. Og ingen har greid å fylle dette vacuumet, det vil aldri kunne gå, ingen kan erstatte den mannen. RBK må kvitte seg med ham, ikke se på hva han gjorde i RBK, for det er umulig å erstatte siden han antaklig står over Gud - og det var ingen spøk. RBK kommer aldri til å bli et topplag igjen før flere generasjoner har gått. De må dra rundt til byens barnehager for å se etter talenter, finne kandidater det kan bli verdt å satse på. Igjen bygge opp et trønder-lag, bygge det opp fra grunnen, slik at Lerkendal igjen kan fylles og jubelen atter nå slike høyder at du kan stå på Hovstein, telle målene og følge kampens høydepunkter derfra. I mellomtiden må vi bare gjøre oss fortrolige med at Ole Gunnar Solskjærs Molde kommer til å bli det dominerende laget i norsk fotball. Og egentlig synes jeg det er bra, bra for forballen i Norge at det bytter litt på. Disse uttalelsene er ikke så foræderske som du kanskge tror, for jeg er egentlig ikke trønder, jeg er nordmøring og mora til 2Olegend gikk i klassen min på ungdomsskolen. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Glemt Erik Hamren og Åge Hareide? Kan heller ikke si at RBK har spilt dårlig i år, men har vært veldig variabelt. Uansett så er det godt at det er litt forandring i tabellen og at det ikke bare er ett lag som vinner hele tiden. Største problemet med norsk fotball er uansett at vi ikke klarer å hevde oss i Europa, enten det gjelder landslaget, mesterligaen/europacupen. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 For å være ærlig: Et mindre gjennomtenkt innlegg. Skal forklare det nærmere når jeg er hjemme fra jobb. Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Eggen er en legende, klubben vil aldri bli det samme uten han! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Eggen er en legende, klubben vil aldri bli det samme uten han! Desverre så er dette sant, men det samme kan siest om Sir Alex i United. Men engang må dem bort, tomrommet vil alltid være der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå