Gå til innhold

Skyrim PC max 8k

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som kan velge ut best mulig deler til meg som passer sammen på dustinhome til max 8k.

Jeg trenger bare selve maskinen med OS (har tastatur,mus,skjerm osv.)

Det må vel gå ann å få en brukbar pc til den prisen som takler spillet på high med 40" full hd skjermen jeg har i stuen?

PS: trenger ikke SSD hvis budsjettet er for lavt. Først og fremst grafikk og uten stuttering så får jeg heller vente litt lengre i loading screen.

Endret av scr92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har åpenbart ikke peiling dannyboy123.

Se etter følgende på dustinhome:

Intel Core 15 2500k

Z68 hovedkort eller p67

DDR 3 ram minst 4gb

Samsung spinpoint f3 dette er den raskeste hdd på markedet. men pga flom i thailand er de utsolgt/svindyre så jeg ville gått for 120gb SSD og kjøpe hdd når det blir billigere igjen.

minst 600 watts strømforsyning av et skikkelig merke f.eks corsair.

Skjermkort burde du gå for et 6870 med det designet DU liker :)

Håper dette hjalp deg litt

Endret av Gurre97
Lenke til kommentar

Laget en kjapp handleliste til deg. Ta i alle fall denne som et utgangspunkt.

post-179253-0-42761200-1321434282_thumb.png

Harddisker er ganske dyre for tiden som du sikkert har fått med deg, så hvis du har en annen disk du kan bruke, kan det ligges litt penger i andre ting. Ellers får du en god SSD på 64GB til samme pris som den disken jeg har lagt med. Det får du vurdere selv.

Ellers har jeg lagt med et skjermkort som er mer enn godt nok til å kjøre skyrim på ultra high.

Med dette kortet kan du spille BF3, MW3 osv med god grafikk og spillbar fps.

Så har jeg valgt en tredjeparts CPU-vifte pga den som følger med fra intel er ikke noe særlig å skryte av.

Den bråker og har ikke særlig gode kjøleegenskaper. CM Hyper 212 er en billig og god kjøler. Mye for pengene her. Med den kan du trygt klokke en 2500k til 4.5Ghz med fine temperaturer.

Define R3 er et kabinett som fortjener mye skryt. Gode temperaturer, veldig stille (nesten lydløst om du "femvolter" viftene) og gode løsninger all over.

Ellers er dette en god PC som takler det aller meste rimelig greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar

OP sa jo ikke en gang at 2500k var et kriterie. Man bør jo kanskje hinte til hvilke komponenter man ønsker.

Nei men jeg sa jeg skulle bygge selv, går selvsagt for de beste delene til den prisen jeg skal bruke.

Laget en kjapp handleliste til deg. Ta i alle fall denne som et utgangspunkt.

post-179253-0-42761200-1321434282_thumb.png

Harddisker er ganske dyre for tiden som du sikkert har fått med deg, så hvis du har en annen disk du kan bruke, kan det ligges litt penger i andre ting. Ellers får du en god SSD på 64GB til samme pris som den disken jeg har lagt med. Det får du vurdere selv.

Ellers har jeg lagt med et skjermkort som er mer enn godt nok til å kjøre skyrim på ultra high.

Med dette kortet kan du spille BF3, MW3 osv med god grafikk og spillbar fps.

Så har jeg valgt en tredjeparts CPU-vifte pga den som følger med fra intel er ikke noe særlig å skryte av.

Den bråker og har ikke særlig gode kjøleegenskaper. CM Hyper 212 er en billig og god kjøler. Mye for pengene her. Med den kan du trygt klokke en 2500k til 4.5Ghz med fine temperaturer.

Define R3 er et kabinett som fortjener mye skryt. Gode temperaturer, veldig stille (nesten lydløst om du "femvolter" viftene) og gode løsninger all over.

Ellers er dette en god PC som takler det aller meste rimelig greit.

Takk for godt svar, tror det holder med den harddisken for øyeblikket så kan jeg heller kjøpe ssd og større hdd når det blir billigere.

Det 6950 kortet hvordan er det i forhold til 560gtx ti i 1920 × 1080 oppløsning?

Lenke til kommentar

Du har åpenbart ikke peiling dannyboy123.

Se etter følgende på dustinhome:

Intel Core 15 2500k

Z68 hovedkort eller p67

DDR 3 ram minst 4gb

Samsung spinpoint f3 dette er den raskeste hdd på markedet. men pga flom i thailand er de utsolgt/svindyre så jeg ville gått for 120gb SSD og kjøpe hdd når det blir billigere igjen.

minst 600 watts strømforsyning av et skikkelig merke f.eks corsair.

Skjermkort burde du gå for et 6870 med det designet DU liker :)

Håper dette hjalp deg litt

Takk, trenger vel ikke Z68 hovedkort siden de gamle 2500k og 2600k er like god til gaming som de nye prossesorene som akkurat har kommet?

Endret av scr92
Lenke til kommentar

Takk for godt svar, tror det holder med den harddisken for øyeblikket så kan jeg heller kjøpe ssd og større hdd når det blir billigere.

Det 6950 kortet hvordan er det i forhold til 560gtx ti i 1920 × 1080 oppløsning?

6950 2GB ligger vel rett over 560Ti i de aller fleste tester med 1920x1080 som oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...