Anskar Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg kjøpte 5 mars 2011 en Huawei router til mobilt breibånd, det går på batteri omtrent av samme typen man finner i mobiltelefoner. Det ble opplyst at batterikapasiteten var på 5-6 timer, og det viste seg å stemme, batteriet varte 5 t 17 min da jeg testet det da det var nytt. Nå, midt i november, har batterikapasiteten falt til 2,5 t. Er det reklamasjonsgrunn, eller er det normalt at batteriet taper seg så raskt? Routeren er sjølsagt i bruk i 24/7 og står normalt med strømledningen (laderen) i. Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Når ruteren er i bruk hele dagen, og i tillegg står tilkoblet strøm, så høres det ikke noe rart ut at batterikapasiteten er nedsatt etter rundt ni måneders kontinuerlig bruk. Behandler man batteriet dårlig så får man dårlig kapasitet tilbake. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Når ruteren er i bruk hele dagen, og i tillegg står tilkoblet strøm, så høres det ikke noe rart ut at batterikapasiteten er nedsatt etter rundt ni måneders kontinuerlig bruk. Behandler man batteriet dårlig så får man dårlig kapasitet tilbake. Men jeg har ved et tidligere tilfelle (ikke denne ruteren) vært ledningsjockey ved å la ut strømledning når batteriet var fullt oppladet til det var tømt. Den gang fulgte meg ikke med så nøye, men mitt inntrykk var at også da tapte batteriet seg i meste laget. Så hvordan stelle pent med et batteri? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Batteriene største fiende er vel varme, derfor de ikke liker å stå koplet til lader hele tiden også. Dette ser man spesielt på laptopper som lager mye varme også utenom ladeprosessen, der lønner det seg å ta ut batteriet så lenge man bruker maskinen tilkoplet strømnettet, vet ikke om det er en mulighet på den ruteren? Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Batteriene største fiende er vel varme, derfor de ikke liker å stå koplet til lader hele tiden også. Dette ser man spesielt på laptopper som lager mye varme også utenom ladeprosessen, der lønner det seg å ta ut batteriet så lenge man bruker maskinen tilkoplet strømnettet, vet ikke om det er en mulighet på den ruteren? Den muligheten har jeg faktisk ikke sjekket. Takk! Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Så hvordan stelle pent med et batteri? Jeg husker ikke om du kan bruke ruteren på strøm uten batteri i, men om det er mulig så er det det beste. Hvis ikke så bør du unngå å ha tilkoblet strøm på ruteren, bortsett fra når du skal lade batteriet. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 Den routeren jeg har lar seg ikke slå på om batteriet ikke sitter i. Da er det vel best å kjøpe et ekstra batteri som brukes på ekskursjoner, og så bare slite på det gamle til hverdags. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå