Gå til innhold

Levetid batteri mobilt breibånd router

Anskar

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte 5 mars 2011 en Huawei router til mobilt breibånd, det går på batteri omtrent av samme typen man finner i mobiltelefoner. Det ble opplyst at batterikapasiteten var på 5-6 timer, og det viste seg å stemme, batteriet varte 5 t 17 min da jeg testet det da det var nytt.

Nå, midt i november, har batterikapasiteten falt til 2,5 t.

Er det reklamasjonsgrunn, eller er det normalt at batteriet taper seg så raskt?

Routeren er sjølsagt i bruk i 24/7 og står normalt med strømledningen (laderen) i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når ruteren er i bruk hele dagen, og i tillegg står tilkoblet strøm, så høres det ikke noe rart ut at batterikapasiteten er nedsatt etter rundt ni måneders kontinuerlig bruk. Behandler man batteriet dårlig så får man dårlig kapasitet tilbake.

Men jeg har ved et tidligere tilfelle (ikke denne ruteren) vært ledningsjockey ved å la ut strømledning når batteriet var fullt oppladet til det var tømt. Den gang fulgte meg ikke med så nøye, men mitt inntrykk var at også da tapte batteriet seg i meste laget.

Så hvordan stelle pent med et batteri?

Lenke til kommentar

Batteriene største fiende er vel varme, derfor de ikke liker å stå koplet til lader hele tiden også.

Dette ser man spesielt på laptopper som lager mye varme også utenom ladeprosessen, der lønner det seg å ta ut batteriet så lenge man bruker maskinen tilkoplet strømnettet, vet ikke om det er en mulighet på den ruteren?

Lenke til kommentar

Batteriene største fiende er vel varme, derfor de ikke liker å stå koplet til lader hele tiden også.

Dette ser man spesielt på laptopper som lager mye varme også utenom ladeprosessen, der lønner det seg å ta ut batteriet så lenge man bruker maskinen tilkoplet strømnettet, vet ikke om det er en mulighet på den ruteren?

Den muligheten har jeg faktisk ikke sjekket.

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...