Gå til innhold

Tips til liten laptop, trenger ikke høy ytelse


Anbefalte innlegg

Hei

 

Min datter ønsker seg en liten laptop til jul. Den skal være hvit, 12 - 13" skjerm og uten høy ytelse. Hun er mest opptatt av designet egentlig.

Bruk vil primært være Facebook, youtube, word og nettsider med flash spill.

Jeg ser for meg en pris mellom 2000 - 2500 Kr.

Takk for alle tips :-)

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en hvit en. Det er en Asus 1101HA. Den kostet rundt 4000 kr da jeg kjøpte den for to år siden, tror jeg så den til rundt 3000 kr ved et senere tilfelle. Den er ikke spesielt kraftig, men har Win7 og det kunne med fordel ha vært bytta ut.

Jeg kjøpte den primært for å skrive på (Word), derfor jeg ville ha hvitt tastatur. Men også den gode batterikapasiteten betydde litt for meg (rundt fem timer).

Lenke til kommentar

Jeg har en hvit en. Det er en Asus 1101HA. Den kostet rundt 4000 kr da jeg kjøpte den for to år siden, tror jeg så den til rundt 3000 kr ved et senere tilfelle. Den er ikke spesielt kraftig, men har Win7 og det kunne med fordel ha vært bytta ut.

Jeg kjøpte den primært for å skrive på (Word), derfor jeg ville ha hvitt tastatur. Men også den gode batterikapasiteten betydde litt for meg (rundt fem timer).

 

Så du er fornøyd med den og synes den dekker behovene som ble nevnt ?

 

Du vil slite med å finne en brukbar maskin til den prisen. Jeg vil anbefale deg å se litt lenger enn nesa rekker og kjøpe en maskin som holder i noen år da de aller billigste maskinene på markedet er mer eller mindre ubrukelige, selv til enkle oppgaver som surfing.

 

Har du noen konkrete forslag ?

Lenke til kommentar

Nå er ikke denne hvit, ei heller vet jeg om den kan skaffes i hvit men sølv er jo en lys farge.

ASUS Eee PC 1215B 12,1" HD Sølv Radeon HD6320,AMD E450,4GB RAM,500GB HDD,kamera, BT,57 Wh batteri,W7 Home, pris 3595kr.

 

Denne modellen har en 2 kjernecpu med kraftig integrert grafikk. Den er langt ifra noen kruttønne men det er ihvertfall nok futt til at den kan brukes til litt av hvert inkludert litt eldre spill noe du kan glemme på de mindre modellene.

Den har også fått gode tester, her er hw.no's test, Vi tester nye Eee 1215B

Lenke til kommentar

Nå er ikke denne hvit, ei heller vet jeg om den kan skaffes i hvit men sølv er jo en lys farge.

ASUS Eee PC 1215B 12,1" HD Sølv Radeon HD6320,AMD E450,4GB RAM,500GB HDD,kamera, BT,57 Wh batteri,W7 Home, pris 3595kr.

 

Denne modellen har en 2 kjernecpu med kraftig integrert grafikk. Den er langt ifra noen kruttønne men det er ihvertfall nok futt til at den kan brukes til litt av hvert inkludert litt eldre spill noe du kan glemme på de mindre modellene.

Den har også fått gode tester, her er hw.no's test, Vi tester nye Eee 1215B

 

Nå er visst svart også en godtatt farge, har forklart at det er dårlig utvalg av hvite.

 

http://www.prisguide...152124/detaljer den er hvit og har veldig beskjeden ytelse som ts spurte etter

 

Har sett på denne modellen men den har kun 10" skjerm.

 

 

Ser nå etter en svart med fancy design :-)

Lenke til kommentar

Nå er ikke denne hvit, ei heller vet jeg om den kan skaffes i hvit men sølv er jo en lys farge.

ASUS Eee PC 1215B 12,1" HD Sølv Radeon HD6320,AMD E450,4GB RAM,500GB HDD,kamera, BT,57 Wh batteri,W7 Home, pris 3595kr.

 

Denne modellen har en 2 kjernecpu med kraftig integrert grafikk. Den er langt ifra noen kruttønne men det er ihvertfall nok futt til at den kan brukes til litt av hvert inkludert litt eldre spill noe du kan glemme på de mindre modellene.

Den har også fått gode tester, her er hw.no's test, Vi tester nye Eee 1215B

 

Da står det nok mellom modellen du linker til som er billigere hos Dustin.no eller LENOVO IDEAPAD S205t

 

Mye peker mot søvfarget Eee for øyeblikket.

 

Noen meninger ?

 

Edit : Fant denne hos Elkjøp Acer Aspire One 11.6" bærbar PC AO722-C62kk

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...