Baltazar94 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Rögnvaldur Hannesson er økonomiprofessor ved Norges Handelshøyskole og taler det politiske etablissementet midt imot, det vil si han sier det de ikke våger, ei heller majoriteten av hans kolleger i akademia: innvandring og lønnsomhet og eventuelle berikelser er selvsagt knyttet til hvem som kommer (som kom frem i Brockman-rapporten nylig, men som ikke skulle sies åpent). Hannesson går rett på sak om innvandringen vil ikke får: Det hevdes at Norge trenger arbeidsinnvandring fordi det blir stadig færre arbeidende i forhold til de voksende horder av arbeids- og uførepensjonister. Påstanden er aldeles korrekt dersom vi praktiserte den slags arbeidsinnvandring man har i de oljerike araberstater, som importer arbeidsvillige folk fra India og andre asiatiske land på korttidskontrakter og sender dem hjem efter at kontraktstiden er ute. Familien får de selvsagt ikke ta med seg. Det holder med at de får sende penger hjem til dens underhold. Den slags arbeidsinnvandring praktiseres ikke i Norge, og få tar til orde for å innføre den slags praksis. Det har imidlertid den nedside at arbeidsinnvandring til Norge er en tvilsom gevinst for norsk økonomi. Dette er nå blitt behørig dokumentert i rapporten «Velferd og migrasjon» fra det såkalte Brochmann-utvalget Som det fremkommer i Bochmann-rapporten ligger yrkesdeltakelsen blant ikke-vestlige på 55 prosent, mens blant nordmenn er den på 77 prosent. Dette indikerer at innvandrerne i denne aldersgruppen bidrar nesten like mye til armeen av trygdemottakere som de bidrar til sysselsettingen. Med tiden blir også de arbeidsføre innvandrere gamle og havner på alderstrygd. Hannesson peker på en konkret berikende innvandring til Norge: den gang på 17- og 1800-tallet da tyske og nederlandske handelsmenn og håndverkere kom til et underutviklet Norge bestående stort sett av fiskere og bønder. Hvem som kommer hit er altså det avgjørende – i berikelsens reelle ånd. Det er enkelte kulturer som bringer med seg ren formørkelse. For noen synes det å være en trosretning at innvandring beriker et samfunn. Man bør imidlertid være åpen for at den berikelsen avhenger av hvem som kommer og hva de bringer med seg. På 17- og 1800-tallet flyttet mange handelsmenn og håndverkere fra Tyskland og Nederland til Norge. De brakte med seg kunnskap som manglet i et underutviklet Norge befolket av bønder og fiskere. Disse innvandrernes etterkommere er i dag godt synlige i norsk kultur og forretningsliv. Den bagasjen som mange ikke-vestlige innvandrere har brakt med seg til Norge har et innslag av religiøs formørkelse, omskjæring og æresdrap. Den slags kulturarv kan Norge godt klare seg foruten. Hannesson peker også på hvordan politikken i dag og i går har lagt forholdene til rette for å danne nye underklasser. I kjølvannet følger mangel på nasjonalfølelse og radikalisering av muslimer. I andre vesteuropeiske land har det i flere tiår vært betydelig innvandring av ikke-faglært arbeidskraft fra afrikanske og asiatiske land. Disse innvandrerne har etter hvert dannet en underklasse som kun i begrenset grad lar seg integrere med den øvrige befolkning. De gifter seg med hverandre eller søker seg ektefeller fra sitt hjemland, og beholder sitt eget språk og kultur. Rapporten fra Brochmann-utvalget viser samme tendens for Norge. Det som gjør situasjonen spesielt eksplosiv er at denne innvandrede underklasse lett kan identifiseres på hudfarge og de trossamfunn de tilhører. Dette kan få katastrofale følger. Vi har allerede sett terrorhandlinger, opptøyer og polarisering i de samfunn det gjelder. Intet samfunn bør med viten og vilje forsette seg i en slik situasjon. Dette ser nå ut til å ha gått opp for statsledere i de land det gjelder. 17. februar i år brakte Financial Times en artikkel under overskriften «Opposition grows to multiculturalism». David Cameron, Angela Merkel og Nicholas Sarkozy skal ha uttalt at det å la flere kulturer blomstre ved siden av hverandre hadde ført til svekkelse av nasjonal identitet og radikalisering av innvandrerbarn. Artikkelen ble ledsaget av et sitat til støtte for de tre: «Vi må fokusere på det som binder våre samfunn sammen». Den siterte var Europarådets formann. Han heter Torbjørn Jagland. Til sistnevnte er det å si at i vår samtid har Jagland vært en sterk fortaler for nettopp det flerkulturelle samfunnet, han vil ha Norge inn i EU (som svekker den nasjonale identiteten), og han vil ha Tyrkia inn i unionen – som ytterligere vil forsterke prosessen mot underklasser. http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=34&tekstid=4990 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Heh, for et syrlig innlegg. Jeg har lyst til å be deg dra en viss plass, men jeg ønsker intet menneske den lidelse. Til en stand up sene eller speakers corner for å høre på deg ? Prøv heller å tilbakevise mine innlegg med fakta ovenfor. Er befolkningspyramidene feil? Er befolkningsdata SSB presenterer forfalsket? Er de konklusjonene de trekker ikke statistisk signifikante? Som vanlig tuter og kjører du med din trøbil uten å ense harde fakta. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Hva i gamperæva har Milorg med denne tråden å gjøre? Bare litt off topic krydder, like relevant som det du skriver. Litt data må vi jo spandere på de som leser denne tråden om n år som du er så opptatt av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Når sannheten blir for sterk HANS RUSTAD 06.01.2011 kl. 14.06 NHOs årskonferanse hadde en stor og sterk avsløring: hvis ikke Norge stanser veksten i den ikke-vestlige innvandringen kommer hele oljeformuen til å gå med til å holde liv i en uproduktiv befolkningsgruppe. Den beste måten å kvitte seg med oljefondet på vil være å overlate det politiske rattet til NHOs foretrukne politiske partier FrP (la oljefondet finansiere folkets skatter) eventuelt i samarbeide med Høyre. Endret 17. november 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 Du er jo en aldrende mann kgun. Hvor lenge ser du for deg at du kommer til å trenge på gamlehjemmet før du ender opp 6 fot under? Noen år? Hva er gjennomsnittet? Ja, vi har en høy andel eldre som noen vil hevde er en stor byrde, men jeg tror denne byrden er sterkt overdrevet og blir benyttet i prosessen med å forbrune Norge på vegne av enkelte internasjonale krefter. Konklusjonene til SSB som hevder det tar for lang tid å lage en 20-åring fra bunnen av har null troverdighet. Hva i gamperæva har Milorg med denne tråden å gjøre? Bare litt off topic krydder, like relevant som det du skriver. Litt data må vi jo spandere på de som leser denne tråden om n år som du er så opptatt av. http://www.disney.no/ Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 Det er mange livsløgner som skal beskyttes her skjønner jeg, den ene knyttet opp mot den andre i et finmasket nett. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Prøv heller å tilbakevise mine innlegg med fakta ovenfor. Er befolkningspyramidene feil? Er befolkningsdata SSB presenterer forfalsket? Er de konklusjonene de trekker ikke statistisk signifikante? Som vanlig tuter og kjører du med din trøbil uten å ense harde fakta. Dette er allerede tilbakevist og avslørt som forfalskninger. Men du gjør som sosialister flest, du overser bevisene og fortsetter som før. For du tror som sosialister flest at siden du er sosialist så vet du alt best uansett, at du i tillegg er politiker er bare noe som ytterligere teller i din disfavør. Hverken du, andre sosialister eller politikere har noen "harde fakta" for å forsvare det mulitikulturelle helvete dere har presset på oss. Men dere gjentar desperat påstanden om dette i håp om at noen skal tro det. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Den bagasjen som mange ikke-vestlige innvandrere har brakt med seg til Norge har et innslag av religiøs formørkelse, omskjæring og æresdrap. Den slags kulturarv kan Norge godt klare seg foruten. Harde fakta. Det største æresdrapet i moderne norsk historie ble nylig utført av en ungdom fra Oslos bedre vestkant. Hvis alle later som om fakta ikke eksisterer, forsvinner fakta? Hva med å kommentere de fakta jeg har presentert ovenfor i stedet for å klippe og lime usammenhengende ord fra nettet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Du er jo en aldrende mann kgun. Hvor lenge ser du for deg at du kommer til å trenge på gamlehjemmet før du ender opp 6 fot under? Noen år? Hva er gjennomsnittet? Bekymre deg heller over din fremfor min helse. I din alder stupte jeg fra 10 meter, badet på første nyttersdag, svømte i stiv kuling på åpent hav ("Sletta") utenfor Haugesund, løp marathon, overnattet i telt i snøen i Jotunheimen, Hardangervidda etc. Det kan være farlig å sitte foran dataskjermen hele dagen. Dette er nok for deg som et Warcraft spill for barn. Noen har måttet gå til psykolog for avenning, da de har slitt med depresjoner etc. Dersom du trenger hjelp, kan jeg anbefale noen avvenningskurs. For øvrig begynner ditt språk og din semantikk å minne mer og mer om BelzeBob. Endret 17. november 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Dette er allerede tilbakevist og avslørt som forfalskninger. Men du gjør som sosialister flest, du overser bevisene og fortsetter som før. For du tror som sosialister flest at siden du er sosialist så vet du alt best uansett, at du i tillegg er politiker er bare noe som ytterligere teller i din disfavør. Er jeg sosialist, er du nasjonalsosialist, dvs. nazist. Kan vi enes om det? Det er ikke tilbakevist. Jeg ser kun bokstaver og ord og ingen ordentlig dokumentajon eller forkasting av SSBs analyser som jeg har lenket til ovenfor. Før øvrig anser jeg meg selv som liberal (med sans for Venstre) sosialdemokrat. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Den bagasjen som mange ikke-vestlige innvandrere har brakt med seg til Norge har et innslag av religiøs formørkelse, omskjæring og æresdrap. Den slags kulturarv kan Norge godt klare seg foruten. Harde fakta. Det største æresdrapet i moderne norsk historie ble nylig utført av en ungdom fra Oslos bedre vestkant. Dette er en ny tom påstand fra deg. Æresdrap slik ordet er oppfunnet for å beskrive, fins ikke blant etnisk norske. Og det var også ukjent i Norge før importen av muslimer startet for alvor, og de også begynte å få familie. Men hvis du mener det var noe slikt, hvorfor legger du da ikke ut en link til artikkelen eller noen annen form for dokumentasjon ? Hvis alle later som om fakta ikke eksisterer, forsvinner fakta? Hva med å kommentere de fakta jeg har presentert ovenfor i stedet for å klippe og lime usammenhengende ord fra nettet? Det er ingen "fakta" og dermed ingen fakta å kommentere. Å fremstille forfalskede statistikker og direkte løgner for deretter å etterlyse kommentarer til disse, er en diskusjonsteknikk som sosialister har brukt i alle år for å fremstå som "moralsk overlegne" og bærere av den riktige tro. Den tiden går nå mot slutten. Sosialistene er avslørt og de må snart stå til ansvar for sine løgner og andre ugjerningermot folket. Om det var et snev av ærlighet i deg, så kunne jo for eksempel kommentere de fakta jeg har lagt fram for deg. Dette er ikke bare mine påstander, men virkelige fakta. Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Ok, da har vi (igjen) konstatert at Balthazar og Juviking forkaster ALLE kilder som ikke støtter deres ståsted. De kommer heller ikke med et eneste begrunnet egenprodusert argument, men har nå endt opp med ren kilpp-og-lim argumentasjon. Kan jeg forslå en ny tittel på tråden: [LØST] Er eldrebølgen en svindel for å legitimere økt innvandring? - NEI Det hadde vært interessant å diskutere hvordan vi skal løse de utfordringene som ligger i både økt innvandring, og en befolkning som i snitt blir eldre og eldre. Men det er en helt annen diskusjon enn dette her. Denne tråden kjennetegnes, som mange andre på forumet, av to personer som i klassisk konspiranoid stil bruker billige propagandatriks, fullstendig frakoblet fra virkeligheten. God middag alle sammen! 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Den bagasjen som mange ikke-vestlige innvandrere har brakt med seg til Norge har et innslag av religiøs formørkelse, omskjæring og æresdrap. Den slags kulturarv kan Norge godt klare seg foruten. Harde fakta. Det største æresdrapet i moderne norsk historie ble nylig utført av en ungdom fra Oslos bedre vestkant. Dette er en ny tom påstand fra deg. Det står meg fritt å bruke ord og begreper slik jeg vil. Skal du bestemme min semantikk? Om det er et fruktbart og relevant begrep i denne tråden overlater jeg til leseren selv å vurdere. Det er ingen "fakta" og dermed ingen fakta å kommentere. Å fremstille forfalskede statistikker og direkte løgner for deretter å etterlyse kommentarer til disse, er en diskusjonsteknikk som sosialister har brukt i alle år for å fremstå som "moralsk overlegne" og bærere av den riktige tro. Her Så de resultatene du finne på disse http://www.ssb.no/innvfram/ http://www.ssb.no/folkfram/ sidene er ikke statistisk signifikante? Nå venter jeg på et seriøst svar. Fakta http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/nouer/2011/nou-2011-17/6.html?id=660568 møter papegøye kvitter. Mer data til deg som er interessert i fakta: Ta en nøye titt på figurene nede til høyre: http://da.wikipedia.org/wiki/Befolkningspyramide Forslag til alle konspiratører: Konspiratører, foren dere og studer befolkningspyramider som disse http://www.h.scb.se/kommunfakta/pyramider/index.asp nøye før dere fortsetter. Anbefalt bok: Min lenke befolkningslære og les samtidig hans bok økonomisk sirkulasjon som kan gi noen kvasi økonomer en aha opplevelse. Google befolknings pyramider for ytterligere informasjon. Befolkningspyramider er tilnærmet deterministiske figurer som viser bølgebevegelsene i aldersfordelingen på ulike tidspunkter. er mine fakta henvisninger. Hvor er dine? Om det var et snev av ærlighet i deg, så kunne jo for eksempel kommentere de fakta jeg har lagt fram for deg. Dette er ikke bare mine påstander, men virkelige fakta. Hvor er dine fakta henvisninger? Mener du de setningene du klippet inn i tråden ovenfor? De spriker jo i alle retninger. Kan du repetere det du mener er viktigst. Jeg anser det heller ikke som fakta på linje med statistisk / vitenskapelige signifikante analyser men usammenhengende synsinger fra et NHO seminar. Dette er ikke bare mine påstander, men virkelige fakta. En flom med ord? Takke meg til SSBs statistiske analyser som nok gjengis ved kontroll over type 1 feil, faren for å forkaste nullhypotesen når nullhypotesen er riktig. Det kalles signifikansnivå på fagspråket og det settes vanligvis til 2.5 %. Endret 17. november 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 "Å øke fruktbarheten er et meget langsiktig virkemiddel, siden det tar 21 år å lage en 20-åring fra grunnen av" -SSB. Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Oppfordrer sosialistene til å google: life expectancy decline. Det vil sørge for at man får flerfoldige kilder på at det moderne levesettet har ført til en nedgang i forventet levealder. Diabetes og hjertesykdommer er blant annet med på å gjøre dette, men denne sannheten kan selvsagt ikke akspeteres da løgnen er nødvendig for å legitimere forbruningen av Norge. Vi har med andre ord bevegd oss vekk fra toppen når det kommer til levealder. Det er heller ikke så rart med Coca-cola, facebook og cheeseburgere. [LØST] NEI Dette er det eneste som var verdt å fremheve i forsøket ditt på å mobbe meg og Baltazar. Endret 17. november 2011 av Juviking Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Oppfordrer sosialistene til å google: life expectancy decline. Det vil sørge for at man får flerfoldige kilder på at det moderne levesettet har ført til en nedgang i forventet levealder. Diabetes og hjertesykdommer er blant annet med på å gjøre dette, men denne sannheten kan selvsagt ikke akspeteres da løgnen er nødvendig for å legitimere forbruningen av Norge. Da er det vel lett for deg å finne fram til disse kildene som skal slå beina under tallene fra SSB? Det dere mener er jo at levealderstallene til SSB er forfalsket. Det kan du kanskje også klare å finne noe som underbygger? Jeg venter i spenning. 1 Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 Om man har problemer med slike som meg og baltazar så finnes det et nettsted som heter skepsis.no (septikk.no på folkemunne) hvor alle er fullstendig uniforme og helt enig med staten i alle spørsmål. Oppfordrer sosialistene til å google: life expectancy decline. Det vil sørge for at man får flerfoldige kilder på at det moderne levesettet har ført til en nedgang i forventet levealder. Diabetes og hjertesykdommer er blant annet med på å gjøre dette, men denne sannheten kan selvsagt ikke akspeteres da løgnen er nødvendig for å legitimere forbruningen av Norge. Da er det vel lett for deg å finne fram til disse kildene som skal slå beina under tallene fra SSB? Det dere mener er jo at levealderstallene til SSB er forfalsket. Det kan du kanskje også klare å finne noe som underbygger? Jeg venter i spenning. Jeg tviler på at det er nok strømmer i hjernen din for å lage spenning til noe som helst. Det jeg sa med innlegget du peker til er at levealderen går ikke opp og opp i det uendelige slik sosialistene tror den skal gjøre av facebook, Coca-Cola og cheeseburgere, men at peaken allerede er nådd og befinner seg i fortiden. Derfor er det uredelig å hevde at vi bare blir eldre og eldre, og benytte det som argument for ikke-vestlig innvandring. Hvordan smaker middagen? Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Dette er allerede tilbakevist og avslørt som forfalskninger. Men du gjør som sosialister flest, du overser bevisene og fortsetter som før. For du tror som sosialister flest at siden du er sosialist så vet du alt best uansett, at du i tillegg er politiker er bare noe som ytterligere teller i din disfavør. Er jeg sosialist, er du nasjonalsosialist, dvs. nazist. Kan vi enes om det? Det er ikke tilbakevist. Jeg ser kun bokstaver og ord og ingen ordentlig dokumentajon eller forkasting av SSBs analyser som jeg har lenket til ovenfor. Før øvrig anser jeg meg selv som liberal (med sans for Venstre) sosialdemokrat. Du er sosialist, men jeg er ikke nazist. Om jeg var nazist så ville jo jeg også være sosialist siden sosialisme og nasjonalsosialisme er to sider av samme ideologi. Men siden jeg er imot sosialismen og alt som har med sosialisme å gjøre, så kan jeg jo ikke heller være nasjonalsialist, for da ville jeg jo være imot meg selv, og det går jo ikke. Forskjellen på den sosialismen vi har i Norge og nasjonalsosialisme, er kun at sosialismen legger vekt på det internasjonale, mens nasjonalsosialismen legger vekt på det nasjonale. Dine "fakta" er tilbakevist. Men det du forlanger er at jeg skal tilbakevise dette med statistikk fra SSB og andre statlige kilder, og det går selvfølgelig ikke, for staten vil jo ikke vise at staten tar feil. Men jeg har tilbakevist det ved hjelp av andre uavhengige kilder. Dette vil du imidlertid ikke godta fordi du er som politikere og sosialister flest som bare overser den dokumentasjonen som kommer fra andre kilder enn staten, og som viser at de tar feil. Innvandringen fra muslimske land er jo også ønsket fra politikernes side. De vil følgelig forsvare denne innvandringenn så godt de kan, og ingen statlige institusjoner eller media vil gjøre noe for å stoppe den. Endret 17. november 2011 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 Spar meg for innlegg av typen SE PÅ MEG JEG LINKER TIL SSB Å GIDAMEG FOR EN AUTORITET JEG ER HVORDAN VÅGER DU Å IKKE BLINDT AKSEPTERE ZOMG LOL. Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 Dette er allerede tilbakevist og avslørt som forfalskninger. Men du gjør som sosialister flest, du overser bevisene og fortsetter som før. For du tror som sosialister flest at siden du er sosialist så vet du alt best uansett, at du i tillegg er politiker er bare noe som ytterligere teller i din disfavør. Er jeg sosialist, er du nasjonalsosialist, dvs. nazist. Kan vi enes om det? Det er ikke tilbakevist. Jeg ser kun bokstaver og ord og ingen ordentlig dokumentajon eller forkasting av SSBs analyser som jeg har lenket til ovenfor. Før øvrig anser jeg meg selv som liberal (med sans for Venstre) sosialdemokrat. Du er sosialist, men jeg er ikke nazist. Om jeg var nazist så ville jo jeg også være sosialist siden sosialisme og nasjonalsosialisme er to sider av samme ideologi. Men siden jeg er imot sosialismen og alt som har med sosialisme å gjøre, så kan jeg jo ikke heller være nasjonalsialist, for da ville jeg jo være imot meg selv, og det går jo ikke. Forskjellen på den sosialismen vi har i Norge og nasjonalsosialisme, er kun at sosialismen legger vekt på det internasjonale, mens nasjonalsosialismen legger vekt på det nasjonale. Dine "fakta" er tilbakevist. Men det du forlanger er at jeg skal tilbakevise dette med statistikk fra SSB og andre statlige kilder, og det går selvfølgelig ikke, for staten vil jo ikke vise at staten tar feil. Men jeg har tilbakevist det ved hjelp av andre uavhengige kilder. Dette vil du imidlertid ikke godta fordi du er som politikere og sosialister flest som bare overser den dokumentasjonen som kommer fra andre kilder enn staten, og som viser at de tar feil. Innvandringen fra muslimske land er jo også ønsket fra politikernes side. De vil følgelig forsvare denne innvandringenn så godt de kan, og ingen statlige institusjoner eller media vil gjøre noe for å støppe den. Nasjonalsosialisme er under alle omstendigheter mere organisk og naturlig enn det søppelet vi blir tvunget til å leve under i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå