Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 3.- Bilen kveles rett før tenning (oppstart).

D3uZ

Anbefalte innlegg

Heisann

Har en volkswagen golf 3 1995 model 1.4, ikke gådd spesielt mye 150tusen.. Problemet mitt er at noen ganger når jeg starter bilen (uansett vær altså kaldt eller varmt) stopper bare bilen rett før den skal starte :S

Har NULL peiling hvorfor dette skjer...

Mitt værste tilfelle var at jeg prøvde starte bilen 15 ganger før den først fikk normal start, når bilen har først start har den INGEN problemer, dette skjer KUN når jeg skal starte bilen :\

Er det noen som har hatt samme problemet? eller som vet hva som kan være galt? hadde satt pris på tips å råd, eller noe slikt..

:ohmy:

Endret av D3uZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uhm, hvordan kan den stoppe hvis den ikke har startet?

jeg tipper det er snakk om at motoren starter, men dør igjen akkurat i det man skal til å kjøre. det er i alle fall det min gjør (går et sted mellom 1-3 sek uten at jeg har målt, men det virker som om det er ganske konsistent)

Lenke til kommentar

Uhm, hvordan kan den stoppe hvis den ikke har startet?

jeg tipper det er snakk om at motoren starter, men dør igjen akkurat i det man skal til å kjøre. det er i alle fall det min gjør (går et sted mellom 1-3 sek uten at jeg har målt, men det virker som om det er ganske konsistent)

Ja er det som skjer den starter å stopper med det samme :S er ikke ett forgasser problem ettersom bilen har injection.. Hmm.. Må vel kanskje dra til verksted med den om jeg ikke finner ut selv av dette :\

Lenke til kommentar

Støtter den siste posten her, evt. bensinpumpe, men det merkes på at bilen er død, og ikke starter i det hele tatt.. Kjent problem på både 3´er og 4´ere..

Ellers så må jeg nesten spørre om hvordan tilstanden er på katalysatorene på bilene deres, dette hørtes veldig kjent ut (tett/nesten tett kat gjør at motoren "kveles" ved oppstart, har også vært borti det på noen av disse på 3´ern..

Lenke til kommentar

Først sjekk for sprekker på fordelerlokk og rotor og at du har riktig fordelerlokk og rotor. Det er levert 3-4 forskjellige fordelere til Golf. biltema sin lokk passer kun til Bosch fordelere.

Det kan høres ut som en G40 feil. Kan også være G28 som er hastighets sensor men jeg holder en knapp på G40 som er cam sensor.

I Golf 3, sitter den i fordeleren, den delen der du plugger inn ledningene. Har du Bosch eller Marelli fordeler, kan du får dem fra Mekonomen. 811 kroner til Bosch og 1250 for Marelli.

Hvis du har en Sagem eller Ducelier, må du bytte hele fordeleren ny, ca 3000 kroner.

Jeg hadde tatt en tur til skroten og kjøpt en brukt Bosch fordeler.

Du kan starte med rele nr 167 (400 kroner)til bensinpumpa på plass nr12. Prøv å låne en fra en som har VW. Rele nr 100 kan også brukes for å prøve......

Har du en scanner? Hvis du bor i Østfold, har jeg VegCom for å lese av feilkoder.

Jeg slet med en Golf 3 med samme feil i forrige uke.....jeg byttet hastighets sensor G28 uten at det hjalp. I tillegg en Marelli fordelerlokk på en Sagem gjorde feilsøking vanskeligere. post-201203-0-98012000-1321522829_thumb.jpg

Endret av Indian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...