Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dempe bilen godt

_tHokA_

Anbefalte innlegg

Sitter med en litt spesiel bil prosjekt på jobb nå. Kunden ønsker å dempe bilen best mulig. For da han f.eks snakker i telefonen, bluetooth og bruker bilens originale høytaler så kan man stå utafor bilen og nesten høre på hele samtalen.

Hva kan jeg gjøre for å holde lyden inni bilen best mulig?

Blir det å dempe dører med dempematter? Dynamat? Eller er det andre som har noen smarte løsninger?

Bilen er en helt ny VW Passat stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dempematter der du kommer lett til, og dempemasse der det er litt værre å komme til. Regner med du har tilgang på sprøyte allà tektylsprøyte eller lignende ;)

Nå sitter vel kanskje høyttalere litt dypt i dørene på den bilen, uten noe spes form for "innpakking", så det kan være at mye forvinner ved demping av dørene foran, evt bare få "pakket inn" høyttaleren.

Lenke til kommentar

Eneste "dempe" mattene som er i bilen nå idag er de originale som er festet på ytter veggen inni døra.

Kommer til å kjøpe meg en pakke med dynamat. Demontere døra. Rive vekk alt det gamle, så tette igjen døra helt. Yttersiden, den "veggen" som høytaleren sitter på. Se om det hjelper noe

Lenke til kommentar

Har hatt et lite byggemøte på bilen nå idag og jeg ville inn med dynamat mater + noe dempemasse på de vanskelige stedene.

Det ville ikke de her på jobben. De mente det var bortkasta penger. De ville heller bruke biltema sine matter.. Holdt i massevis.. Men gjør de det?

Lenke til kommentar

Nå er jo lyd vibrasjoner da, så jeg ville ihvertfall brukt noe i tillegg til skummatter. Vibroplast M1 er tilsvarende Dynamat Extreme, bare billigere. Et lag med disse i dørene, evnt noen tykke strimler, og ei skummatte/Splen på det igjen ville vel gitt et brukbart resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...