Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nettet.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har hatt en god del problemer med nette i det siste, det bare detter ut og jeg må slå av routeren i sånn 10+ sek og så slå på igjen for at det skal fungere igjen. Begynner å bli veldig irritabelt, Kan være noe feilinstilt på routeren (Tvlier litt på det siden jeg hadde samme problemet på forige routeren)

Noen som vet hva som kan være galt siden jeg må gå å restarte routeren hver gang? Google Chrome sier at DNS-Lookup failed. Når jeg detter ut, fungerer fortsatt skype og noen få spill, så jeg har jo nett enda på en måte, men det er bare på min stasjonære PC som bruker kabel. Barbarene mister nettet helt..

Routeren jeg bruker er en Jensen Air:link 29150.

Takker for svar, og beklager hvis det ble litt dårlig forklart.

Endret av marsfjell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres ut som at router overbelastes. Jenssen er ikke kjent for å være det beste merket til folk som bruker mange pcer på nett, og gjerne mange programmer som bruker mange tilkoblinger (f. eks torrents).

Jeg ville også prøvd å oppdatere router med nyere firmware hvis det er mulig

Mvh Faller

Lenke til kommentar

høres ut som at router overbelastes. Jenssen er ikke kjent for å være det beste merket til folk som bruker mange pcer på nett, og gjerne mange programmer som bruker mange tilkoblinger (f. eks torrents).

Jeg ville også prøvd å oppdatere router med nyere firmware hvis det er mulig

Mvh Faller

Vi har bare 3 pc'er på nette maks normalt, og noen ganger når det detter ut er det bare 2 pc'er på. Oppdaterte firmware for et par timer siden, så venter på bare på at nettet detter ut igjen hehe. Men tror da ikke routeren blir overbelastet av at 2-3 PC'er sitter på for eksempel vg.no samtidlig?;P

Takker for svar though :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...