Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bryst plage - knekking - hjelp

breiulf

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en kar, 33 år. Jobber på kontor. Er ikke spesielt aktiv, men er ikke overvektig.

Det siste året har jeg begynt å få knekkelyder fra brystbeinet mitt.

Opplever dette slik at det virker som at der brystbeinene møtes, oppstår det en slags spenning, trekker jeg på skuldrene oppover opplever jeg at det er noe som (vanskelig å forklare) på en måte stikker derifra, og at jeg må bøye brystet kraftig fremover for at det skal bli bedre.

Som regel kommer en dyp knekkelyd og spenningen er borte.

I de siste mnd. har det blitt litt værre. Nå til tider klarer jeg ikke få bort denne spenningen som bygger seg opp når beinene møtes, slik at jeg opplever merkelige smerter om jeg f.eks. hopper, springer, nyser osv. Hadde det i hele går, og i dag er ikke mye bedre.

Plasseringen er på høyde med brystvortene, og akkurat på midten.

Noen ganger, så er det skikkelig vondt å bevege seg pga spenningen som oppstår, ikke spesielt sterke smerter, men de er ubehagelige og kjennes i øvre deler av ryggen.

Noen som har erfart dette selv? dette ser jeg nå at må gjøres noe med pga dette begynner å bli plagsomt. Har lest litt på nett om dette og ser det nevnes kiropraktor? håper noen kan tipse meg litt i riktig retning.

Mange takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...