Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Omega-3 vitaminer.. hjelper det virkelig?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er to ting jeg anbefaler folk å ta så er det Omega-3 og mineraler/vitaminer.

Omega-3 og vitaminer er to forskjellige ting, selv om de ofte tilsetter Vitamin A og vitamin D til oljen for at den ikke skal harskne og bli dårlig. Umettet fett oksiderer nemlig fort, og da blir den ødelagt.

Hva jeg anbefaler kommer litt an på hvor mye du er villig til å legge i det.

Et av de bedre produktene på markedet er norskproduserte Nordic Naturals, så har du jo testvinneren Eskimo-3. Om du vil ha det som er mest valuta for pengene så kan du ta Møllers tran.

Mutivitaminer og mineraler er generelt ganske dårlige i Norge. Formuleringene, kvaliteten og opptaksgraden er ofte veldig lav og gjort for å få størst mulig avanse, ikke for å understøtte kroppen din best mulig.

Personlig bruker jeg produkter fra USA som jeg importerer via EU for å få dem lovlig inn i Norge, så mye tillit har altså jeg til det norske markedet. Når det er sagt så viser undersøkelser at om du har nok mangel på kalk så vil kroppen faktisk kunne bruke skolekritt, så uansett hvor dårlig kvalitet det er på det du tar så vil det alltid ha en viss effekt.

Anbefaler spesielt mivi total plus. Denne er fornuftig formulert og i ok doser på de ulike tingene. Du får beste via Sverige;

http://www.shopping4net.com/no/Helsekost/For-kvinner/Naeringstilskudd/Mivitotal-plus.htm

Sammenligner du det som er i den svenske varianten med det som er i den norske, så føler du deg svindlet om du velger den norske. Husk å riste flasken godt, for mye legger seg lett i bunnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...