Gå til innhold

Ny laptop til CAD, rendering og bildebehandling

Snitches

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenker å kjøpe meg en ny laptop til bruk ved tegning i CAD med påfølgende rendering, samt litt bildebehandling. Skal brukes til studiene.

Tenker meg et øvre pristak på ca. 15000 - 18000 kr.

Viktige krav:

- Quad core prosessor (i7)

- Mer enn 4 gig minne

- Relativt lett installering av SSD harddisk

Annet:

- Ønsker noe som er bærbart og ikke en murstein:P

- Helst ikke vifte på undersiden

Jeg har sett på Dell XPS 15, Samsung sin 7-serie og også MacBook pro.

Problemet med å configurere opp en heftig MBP er at jeg bruker 3dsMax, Revit +Vray, og er egentlig ikke veldig lysten til å bytte til C4D og Archicad..

Noen som har noen gode forslag? Håper jeg har skrevet tilstrekkelig om hva jeg er ute etter, men om noen kunne tenke seg å hjelpe med forslag og har spørsmål så fyr i vei! :)

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dell XPSen er ikke så lett å montere SSD i.

Asus N55SF er det jo en modeller av med quadcore og godt med RAM. Greie å sette SSD i også.

Takk for svar, bra du tipset om XPS'en. Ser ut som Asusen er mye PC for pengene, men virker også som en del brukere her på forumet har hatt problemer og at den kanskje har kommet ut litt for tidlig?

Noen som har erfaringer med Multicom Kunshan P150? Ser veldig bra ut på papiret, og man kan få oppsett med både SSD og HDD rett fra levering.. Hvordan er den å ha med seg rundt, 3,1 kg er ikke helt avskrekkende så lenge den designmessig går lett ut og inn av sekken o.l.

Lenke til kommentar

Jeg har P150. Vekta på 3.1 kg er uten strømforsyningen, og den vekta kommer i tillegg, og det er en stor kladd. Den har også heftige vifter, da det er en maskin som først og fremst er beregnet for spill. Ellers er det en topp maskin.

Ta heller å titt på Multicom Kunshan W155 Design-Collection. Da har du en maskin som dekker ditt behov for kr 11.000 med 120 GB SSD.

Om du tar kontakt med de, så er jeg sikker på at du også kan erstatte DVD spilleren med en HDD skuff, slik at du kan ha en ønsket HDD der.

- 15.6" full-HD LED 1920x1080 matt skjerm uten reflekser

- Intel Core i7-2760QM firekjernet prosessor, 2.4GHz, 6MB SmartCache

"Sandy Bridge refresh"

- 8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x4GB)

- Intel SSD 320 120GB

- Windows 7 Home Premium

Totalt 11 120,-

Om du altså ikke vil spille BF3, eller andre spill med høyeste oppløsning, så velg noe annet enn P150, og W155 er vel så kraftig, og har de samme muligheter uten å ha de heftige skjermkortene.

Lenke til kommentar

Ja, den er testet, men ikke av noen norske medier så vidt jeg minnes. Dog er den testet av et av de ledene testerne av bærbare, uten at jeg husker hvilket det var. Tok er kjapt søk, men oppdaget ikke den testen.

Jeg vil anta at den er er "normal" innen både støy og varme. Hadde forgjengeren til den, og så lenge jeg ikke kjørte full guffe, så var det ikke noe særlig støy fra den.

•  
  • GeForce GT 555 skjermkort med 2GB GDDR3 minne, nVidia PhysX og CUDA teknologi
  • nVidia Optimus teknologi - skjermkortet veksler mellom Intel HD Graphics 3000 og GeForce GT 555M etter behov
  • Nyeste Intel Core™ i5 eller i7 prosessor - valgfri størrelse
  • Intel HM65 Express chipset

Med to skjermkort bør det ikke bli ubehagelig støy.

Lenke til kommentar

Ja, den er testet, men ikke av noen norske medier så vidt jeg minnes. Dog er den testet av et av de ledene testerne av bærbare, uten at jeg husker hvilket det var. Tok er kjapt søk, men oppdaget ikke den testen.

Jeg vil anta at den er er "normal" innen både støy og varme. Hadde forgjengeren til den, og så lenge jeg ikke kjørte full guffe, så var det ikke noe særlig støy fra den.

• GeForce GT 555 skjermkort med 2GB GDDR3 minne, nVidia PhysX og CUDA teknologi
  • nVidia Optimus teknologi - skjermkortet veksler mellom Intel HD Graphics 3000 og GeForce GT 555M etter behov
  • Nyeste Intel Core™ i5 eller i7 prosessor - valgfri størrelse
  • Intel HM65 Express chipset

Med to skjermkort bør det ikke bli ubehagelig støy.

Intel skjermkortet er svakt og avgir lite varme. Når du kun surfer og slikt vil denne være aktiv, når du derimot fyrer opp software som krever grafikkraft vil Nvidia korte våkne opp og ta over. denne er langt kraftigere, men avgir mer varme. Som det står: skjermkortet veksler mellom Intel HD Graphics 3000 og GeForce GT 555M etter behov

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...