forglemmegei Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg fikk i dag melding at det blir ikke Internett hjemme hos meg i dag. Den første tanke var om hvor kjedelig det blir uten internett. Men etterpå tenkte jeg hvor bra det kunne være hvis de kunne slå av internett oftere. Jeg sitter egentlig ikke timesvis på Internett, men tror i uansett at jeg bruker tid som skulle heller bruke til noe annet. Hvordan kunne vi leve uten datamaskiner, mobiltelefoner osv. Vi levde jo uten dette alt. Og klarte oss bra nok, og var sikkert ikke mindre lykkelige. Brukte met tid på venner, nære folk. Og det ser for meg slik ut, at vi var nærmere til hverandre, hadde mer ekte forhold. Nå erstattet internett venner og kjærester og interesser for mange av oss... Eller skriver jeg bare tull? Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Nei, uten internett kollapser samfunnet. Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Nei, uten internett kollapser samfunnet. Modern samfunn - ja. Men vi bodde uten det i tusener av år. Jeg forstår selfølgelig, at vi lever i nåtiden, men jeg føler at disse kommunikasjøner gjør oss mer fremmede til hverandre, ikke nærmere (beklager for min norsk, jeg forklarer så godt jeg kan). Og dette er ikke bra, tror jeg. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Internett gjør det jo enklere å finne og avtale tid med prostituerte og "one night stands" så hvordan du kan si at internett ikke fører hos nærmere kan eg ikke forstå. Spøk til side. Det er åpenbart for de fleste vil eg tro at uten internett vil ikke dagens samfunn fungere uten tap av flere funksjoner. Hjemme hos hver enkelt er det naturligvis enklere, men over tid vil man måtte finne alternativer til nyhetstilgang, alternative kommunikasjonskanaler og andre måter å bruke banktjenester på. Lenke til kommentar
Neekita Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Selvsagt levde folk lykkelig uten internett tidligere, men jeg kan vel trygt si for mange av oss på forumet at PC og internet er en stor del av hverdagen. Hadde jeg av en eller annen grunn ikke hadde hatt mulighet til å ha internet mer, hadde jeg mildt sagt freaka ut. Then again, hadde jeg ikke hatt PC og internett ville jeg nok vært mye mer sosial - noe jeg ikke kan skryte på meg pdd :!: Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Internett gjør det jo enklere å finne og avtale tid med prostituerte og "one night stands" så hvordan du kan si at internett ikke fører hos nærmere kan eg ikke forstå. Jeg er bare redd at mange vil snart bare kunne noe "i virtualitet" men ikke i virkelighet, siden det er fysisk lettere og da trenger man ikke å bevege seg ut hjemmefra i det hele tatt. Endret 15. november 2011 av forglemmegei Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Internett gjør det jo enklere å finne og avtale tid med prostituerte og "one night stands" så hvordan du kan si at internett ikke fører hos nærmere kan eg ikke forstå. :-) Jeg er bare redd at mange vil snart bare kunne noe "i virtualitet" men ikke i virkelighet, siden det er fysisk lettere og da trenger man ikke å bevege seg ut hjemmefra i det hele tatt. :-((( verden går jo til helv*ete snart uansett (:? Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 (endret) verden går jo til helv*ete snart uansett (:? Fint! Da vil vi ikke ha noe problemer lenger. Endret 15. november 2011 av forglemmegei Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Selvsagt levde folk lykkelig uten internett tidligere, men jeg kan vel trygt si for mange av oss på forumet at PC og internet er en stor del av hverdagen. Hadde jeg av en eller annen grunn ikke hadde hatt mulighet til å ha internet mer, hadde jeg mildt sagt freaka ut. Then again, hadde jeg ikke hatt PC og internett ville jeg nok vært mye mer sosial - noe jeg ikke kan skryte på meg pdd :!: Helt enig med alt! Spesielt med siste setning! Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 verden går jo til helv*ete snart uansett (:? Fint! Da vil vi ikke ha noe problemer lenger. kun en, vi må danne en sivilisasjon på nytt. Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 kun en, vi må danne en sivilisasjon på nytt. Ja, det tenkte jeg ikke på Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Ja, kjære venner, det er spennende å prate med dere, men nå må jeg dra hjem. Så kan ikke svare før i morgen. Håper vi "høres" Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg husker godt tiden før internett. Da satt jeg mye offline og spilte singleplayer spill og så samme filmene om og om igjen. Idag kan jeg spille multiplayer og se nye filmer hver gang. Ellers kjedet man seg i større grad før internett. Hvis du ville ha underholdning måtte du ta til takke med det andre likte. TV, radio og aviser. Alt var styrt av redaktører. Idag kan vi være våre egne redaktører og kanalsjefer. Fordelen med å kjede seg var at noen fant på geniale ting. Ulempen var at mange ikke gjorde det. Og noen valgte å gjøre ugang, hærværk og kriminalitet istedenfor. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 (endret) Fordelen med å kjede seg var at noen fant på geniale ting. Ulempen var at mange ikke gjorde det. Og noen valgte å gjøre ugang, hærværk og kriminalitet istedenfor. Kan skrive under på den... Var ikke så mye genialt i det jeg og en del kompiser fant på i vår kjedsomhet ihvertfall, det hadde også en tendens til å stå Politi på bilene som kom for å sjekke hva vi drev med også når jeg tenker etter.... Jeg har hatt nett tilgang siden 1994, den gangen kostet det FLESK å surfe på nett, så det var KUN for å laste ned noe eller sjekke mail (har samme epost adresse i dag som jeg lagde den gangen...) man da var på nett, for du betalte pr teleskritt den gangen... Og jeg hadde bare et 14.4 modem... Den gangen fantes det ikke bilder på nett, kun tekst (det vil si nesten, men de som var dumme nok til å legge ut et .BMP bilde (Som var det eneste og mest brukte bildeformatet den gangen...) på nettsiden sin hadde besøk av deg kun den ene gangen, for det tok flere minutter å laste ned det jæ***a bildet)... I dag er dette en HELT annen historie, da nettet innehar ENORMT med informasjon, bilder, artikler og nedlastbare ting og tang... Lovlig som ulovlig... Og verden er nok ikke så kjedelig som før nei.... Men en del unge mennesker sitter WAY TO MUCH på nett, så mye at de faktisk har vanskeligheter med å forstå ansikts utrykk ute blandt folk i de mer ekstreme tilfellene. De skjønner kun smilies som sosiale uttrykk og det er ikke så bra... Mange lever KUN på nettet... Som familiefar, hus og bil eier har jeg ingen problem med å fylle tiden med andre tid enn nett baserte ting nei... Men så kjeder jeg meg heller aldri lenger... Husker ikke når jeg sluttet med det, men det er noen år siden... Endret 16. november 2011 av RWS 2 Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Jeg husker godt tiden før internett. Da satt jeg mye offline og spilte singleplayer spill og så samme filmene om og om igjen. Idag kan jeg spille multiplayer og se nye filmer hver gang. Det er jo ikke "livets mål", ikke sant? Lykke er ikke i spill eller filmer. Men en del unge mennesker sitter WAY TO MUCH på nett, så mye at de faktisk har vanskeligheter med å forstå ansikts utrykk ute blandt folk i de mer ekstreme tilfellene. De skjønner kun smilies som sosiale uttrykk og det er ikke så bra... Mange lever KUN på nettet... Ja, akkurat. Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Akkurat nå er jeg VELDIG glad for internett xD Mer eller mindre avtalt tur for å møte ei i Østerrike som jeg har kjent over nettet en god stund nå. Internett har blitt en ting av stor betydning for meg i dagliglivet og det gjør det å få info, møte folk fra andre verdensdeler og mye annet til en veldig enkel affære Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 *Internett har blitt en ting av stor betydning for meg ...Du er ikke alene om det.... Vi er alle nettoholikere i større eller mindre grad tror jeg... he he Lenke til kommentar
bolleboi Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Det fine med internett er at stort sett hver gang jeg lurer på noe tar det meg et par minutter før jeg finner ut av det. Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Det fine med internett er at stort sett hver gang jeg lurer på noe tar det meg et par minutter før jeg finner ut av det. Kan vel si at kunnskapsnivået mitt har gått kraftig opp etter at jeg lærte å google. Lenke til kommentar
MrBrightside Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 I forhold til trådstarters førsteinnlegg er det, etter min mening, to ytterpunkter som er aktuelle når manglende nettilgang er gjeldende A) Internett medfører at tidligere funksjoner blir bedre og mer tilgjengelig B) Internett benyttes som fritids- og underholdningssyssel. Jeg for min del er totalt avhengig av internett. Ikke på grunn av punkt B), men på grunn av punkt A). Både i forhold til jobb, utdannelse og privatliv er jeg avhengig av ADSL og 3G. Min kapital er i all hovedsak tilknyttet bankselskap som ikke har fysiske filialer, jeg er fullstendig avhengig av å ha tilgang til e-postkontoene mine og jeg har en del kapital investert aktivt på børsen og jeg kontrollerer derav kursdata flere ganger daglig. Mister jeg internettilgangen min (nå skal mye til for å slå at både ADSL hjemme (og hos naboer/venner) og tilgjengelige 3G-basestasjoner) så er jeg i grunn hjelpeløs i forhold til økonomiske forpliktelser og jobb/utdannelsesforpliktelser blir et virrvarr uten sidestykke - i tillegg til at jeg kommer til å få en massiv usikkerhet fordi jeg ikke får sjekket porteføljen min. Men slik er hverdagen blitt, når internett fungerer så fungerer hverdagen ypperlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå