MarKra Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Dumt spørsmål kanskje, men hvilken vei skal strømforsyningen installeres? Skal vifta peke ned i gulvet, eller opp inn i kabinettet? Finner ikke noe informasjon i manualen om den suger eller blåser. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Normalt vender vifta ned. Den skal trekke luft. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Hvis psu monteres nederst i kabinettet skal vel vifta vende opp? Lenke til kommentar
MarKra Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Bør kanskje også nevne at det er snakk om et Fractal Design Define R3 kabinett, hvor PSU skal monteres nederst i kabinettet. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg har fritt innsyn til min FSP Aurum 400, og kan ikke se vifta på den. Den sitter i bunn av kabinettet. Hadde jeg snudd den rundt, ville neppe skruene passet. Det er også greit å suge inn kald luft. Lenke til kommentar
MarKra Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Det er sånn jeg har trodd at den skal være montert også, og jeg har foreløpig skrudd den fast med vifta ned mot gulvet. Det som fikk meg til å begynne å lure var at kabinettet har skruehull nok til at man kan velge. Siden jeg ikke har bygd PC på mange år, ble jeg litt usikker. Sist jeg bygde PC satt strømforsyningen ferdig montert i toppen av kabinettet Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Hvis psu monteres nederst i kabinettet skal vel vifta vende opp? Kun hvis du ikke har luftehull i bunnen så PSU kan trekke luft utenfra. Testing har vist at PSU i bunn med vifta ned skaper lavest temperaturer for PSU og system. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Jau, det kommer litt an på kabinettet. I et Antec 300 jeg hadde, der måtte PSU (i bunnen) sitte med vifta pekende oppover. Det fordi det ikke var noe luftinntak i bunnen av kabinettet. Men hos deg er det altså inntak med filter i bunnen, så da er det som nevnt omvendt. Endret 15. november 2011 av Smirnoff Lenke til kommentar
MarKra Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Flott, tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå