Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny PC

Anbefalte innlegg

Hei.

Har funnet ut av jeg trenger å kjøpe ny komplett data da min næværende er hele 10år gammel og drit treig.

Må selvsagt ha alt nytt.

Spørsmålet mitt er: burde jeg bygge pc selv eller kjøpe en ferdig PC(hvor burde jeg eventuelt kjøpe?)? Tenker på i forhold til pcens stabilitet, mest for pengene ++ :)

Alle tips/anbefalinger tas imot med stor takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dustinhome.no er en fin nettbutikk å handle fra...

når det kommer til bygging så kommer det an på om du kan noe om det i det hele tatt, men det å bygge pcen selv kan spare deg penger og det er ganske morsomt.

skal du ha hjelp til å finne deler?

og hvis du skal ha hjelp, har du et budsjett og bruksområde?

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Hei.

Har funnet ut av jeg trenger å kjøpe ny komplett data da min næværende er hele 10år gammel og drit treig.

Må selvsagt ha alt nytt.

Spørsmålet mitt er: burde jeg bygge pc selv eller kjøpe en ferdig PC(hvor burde jeg eventuelt kjøpe?)? Tenker på i forhold til pcens stabilitet, mest for pengene ++ :)

Alle tips/anbefalinger tas imot med stor takk :)

Jeg bygde selv for ikke så lenge siden. Før dette kunne jeg absolutt ingenting om dette. Hvis du er i stand til å lese en manual og se noen youtube filmer så bør det ikke by på for mange problemer. Fordelen ved å bygge selv er at du kan velge alle komponentene fritt og hvis noe går galt med den senere eller du skal bytte deler, vet du hvordan ting gjøres.

Hvis dette ikke er noe for deg får du kjøprt ferdige pcer hoskomplett.no, det koster litt ekstra og kan ikke velge helt fritt av komponenter.

Endret av Student of Life
Lenke til kommentar

Takk for gode svare begge to.

Har bygd mange pcer for 8-10år siden så tror jeg skulle klart å satt sammen en igjen :) kan vel ikke være så stor forskjell? Trodde kanskje det ville være billigere å kjøpe ferdig pc med tanke på at jeg trenger absolutt alt nytt, inkludert windows og helst office også.

Husker til tider fra gammelt av at noen komponeter krasjet med hverandre. Er dette problemet helt borte nå?

Lenke til kommentar

Takk for gode svare begge to.

Har bygd mange pcer for 8-10år siden så tror jeg skulle klart å satt sammen en igjen :) kan vel ikke være så stor forskjell? Trodde kanskje det ville være billigere å kjøpe ferdig pc med tanke på at jeg trenger absolutt alt nytt, inkludert windows og helst office også.

Husker til tider fra gammelt av at noen komponeter krasjet med hverandre. Er dette problemet helt borte nå?

tror ikke noe skal kunne gå galt med mindre du velger feil sokkel eller noe sånt noe, og hvis det er noe du finner som du er usikker på om passer, så kan du bare poste det her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...