hOLaa Skrevet 15. november 2011 Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 Hei Kjøpte PCen min for snart 3 år siden, den kostet den gang rundt 15 000 kroner, og ville nok kostet rundt 8000 om jeg hadde kjøpt den i dag. Men har til nå klart å spille de aller fleste spill med god FPS, altså 40-50+ og ingen lag. Problemet kom da med det nye spillet fra Bethesda: Skyrim. Skyrim krever en god del for å spille på fullt, og jeg har ikke klart å spille det på høyere enn medium uten lag. Jeg har eg gammlet kort; ATI Raedon HD 3870 X2. Noen som har en ide om hva som kan være en god erstatning? Takker Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. november 2011 Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 Hva består resten av systemet ditt av? Og hva er budsjettet ditt? Lenke til kommentar
hOLaa Skrevet 15. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Hva består resten av systemet ditt av? Og hva er budsjettet ditt? 6gb ram 2.83GHz quad core prosessor (intel core q9550) Har ikke noe budsjett, sånn egentlig.. så lenge jeg har noe å spare opp i mot Noe mer du trenger å vite? Endret 15. november 2011 av burneh Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. november 2011 Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 Regner vel med du har en god kvalitets PSU... Og du er fornøyd med ATI kort og vil holde deg der eller? Lenke til kommentar
hOLaa Skrevet 15. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 Regner vel med du har en god kvalitets PSU... Og du er fornøyd med ATI kort og vil holde deg der eller? PSUen er nok bra, men ATI kortet har vært bra, så regner med jeg holder meg der ja Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. november 2011 Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 Vel bare det å legge penger til et HD6870 vil jo gi en god FPS boost. 3870x2 hadde samme ytelse som et HD4850, og et HD6870 var ganske overlegent HD4850 igjen. Men skal du ha litt kjekkere saker så kan du jo se på HD6950 eller HD6970 Lenke til kommentar
hOLaa Skrevet 15. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 Sapphire Radeon HD 6950 Var det dette du tenkte på? Vet du i så fall sånn circa hvor overlegent dette er i forhold til det jeg nå har? Lenke til kommentar
777fan Skrevet 15. november 2011 Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 Tror nok at prosessoren din kommer til å være en flaskehals med 6870 eller 6970, dessverre. Du vil ikke få fullt utbytte av de kraftige skjermkortene med den, men en boost i FPS vil du selvfølgelig oppleve. Lenke til kommentar
hOLaa Skrevet 15. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 Tror nok at prosessoren din kommer til å være en flaskehals med 6870 eller 6970, dessverre. Du vil ikke få fullt utbytte av de kraftige skjermkortene med den, men en boost i FPS vil du selvfølgelig oppleve. Får heller spare opp penger, og kjøpe nye prosessor og heller vente til neste generasjons skjermkort Klarer meg nok fint en god stund til med det jeg har. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. november 2011 Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 Tror nok at prosessoren din kommer til å være en flaskehals med 6870 eller 6970, dessverre. Du vil ikke få fullt utbytte av de kraftige skjermkortene med den, men en boost i FPS vil du selvfølgelig oppleve. Tull, Q9550 er like rask som en Phenom II X4 955 BE i spill. Det er ikke snakk om at et enkelt HD 6950 blir flaskehalset på noen betydelig måte av en slik prosessor. 1 Lenke til kommentar
tex_nex Skrevet 16. november 2011 Rapporter Del Skrevet 16. november 2011 Enig med arni her. Om du tør kan du jo prøve og overklokke prosessoren et par hakk. Det er en god gammel traver som tygger det meste av spill bare den piskes litt. 3.2-3.5 ghz skal være lett match. Spørs litt på hvilken kjøler. Lenke til kommentar
hOLaa Skrevet 16. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. november 2011 Kan jo alltids prøve å overclokke. er ikke ekspert, men skal nok få det godt til Satser på at det hovedsakelig er skjermkortet som er problemet mitt dag? stemmer? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 16. november 2011 Rapporter Del Skrevet 16. november 2011 Ja skjermkortet henger litt etter. Resten av systemet derimot burde klare 1 år til med gameing Spesielt om du får dyttet inn et HD6950. Du vil jo da ikke bare få bedre FPS, men også mest sannsynlig få en lavere temperatur i kabinettet og redusere strømforbruket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå