Gå til innhold

Gammelt skjermkort, på tide å bytte?

hOLaa

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte PCen min for snart 3 år siden, den kostet den gang rundt 15 000 kroner, og ville nok kostet rundt 8000 om jeg hadde kjøpt den i dag. Men har til nå klart å spille de aller fleste spill med god FPS, altså 40-50+ og ingen lag. Problemet kom da med det nye spillet fra Bethesda: Skyrim. Skyrim krever en god del for å spille på fullt, og jeg har ikke klart å spille det på høyere enn medium uten lag.

Jeg har eg gammlet kort; ATI Raedon HD 3870 X2.

Noen som har en ide om hva som kan være en god erstatning?

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva består resten av systemet ditt av? Og hva er budsjettet ditt?

6gb ram

2.83GHz quad core prosessor (intel core q9550)

Har ikke noe budsjett, sånn egentlig.. så lenge jeg har noe å spare opp i mot :)

Noe mer du trenger å vite?

Endret av burneh
Lenke til kommentar

Tror nok at prosessoren din kommer til å være en flaskehals med 6870 eller 6970, dessverre. Du vil ikke få fullt utbytte av de kraftige skjermkortene med den, men en boost i FPS vil du selvfølgelig oppleve.

Får heller spare opp penger, og kjøpe nye prosessor og heller vente til neste generasjons skjermkort :)

Klarer meg nok fint en god stund til med det jeg har.

Lenke til kommentar

Tror nok at prosessoren din kommer til å være en flaskehals med 6870 eller 6970, dessverre. Du vil ikke få fullt utbytte av de kraftige skjermkortene med den, men en boost i FPS vil du selvfølgelig oppleve.

Tull, Q9550 er like rask som en Phenom II X4 955 BE i spill. Det er ikke snakk om at et enkelt HD 6950 blir flaskehalset på noen betydelig måte av en slik prosessor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...