glenni92 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 har tenkt å kjøpe anlegg snart men har ikke så mye peiling på å montere det, så lurte på om noen vet om no verksted eller no som monterer anlegg i bil til en fair pris.. helst i oslo/akershus å rundt der. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Alle bilverksteder påtar seg slikt. Du får det dog ikke gratis. Lenke til kommentar
glenni92 Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 (endret) neinei vet jeg ikke får det gratis men utdanner meg som bilmekaniker å jeg har aldri hørt om at vi gjør sånt. å det er ikke snakk om noe orginal høytalere jeg skal sette inn eller noe.. skal bli det her http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=233&katid=40&mid=m436&id=&vn=736 Endret 15. november 2011 av glenni92 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Huff da, det der ville jeg ikke kjøpt var jeg deg... Hvor har du i tilfelle tenkt til å montere de 6x9" høyttalerene?? Forsterkeren som er til suben er også alt for svak. For 8000kr så kan du få noe som er betydelig bedre enn det der Lenke til kommentar
glenni92 Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 ja har tenkt på å kanskje dra bort på realcar siden de ligger 5min unna å kjøpe alt jeg trenger der å de vet sikkert litt mer hva jeg trenger.. men jeg greier å bytte front høytalere selv å sånt men når det kommer til forsterker å sub å sånt så har jeg ikke peiling Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Mye av jobben her ligger i å dra kabler. Hvordan bil er det snakk om her? Og dra kabler kan du gjøre selv i grunn. Det som er viktig her da er og kjøre plussen på den siden av bilen hvor batteriet er, og phonokabelen på den andre. Jeg vil anbefale deg og dra to separate plusser, en til hver forsterker. Phonokablene drar du fra bagasjerommet til bak cd-spilleren, og plussen fra bagasjerommet og til batteriet, gjennom en sikringsholder med en passende sikring (denne plasserer du nærme, lett synlig ved batteriet). Du finner plenty god nok jording i bagasjerommet. Det er ofte her det blir gjort feil, og sender forsterkerne i "protect"-mode. Gjør det skikkelig. Når du skal dra plussen og phonokablene er det mye pirkejobb. Under lister, ofte demontere dashbord osv.. Ting som tar litt tid, men som man i grunn kan klare selv bare man er oppmerksom på hvor ting er skrudd fast osv. Har du et greit batteri til å drive dette? Hvordan cd-spiller har du? (Anbefaler å kjøpe en god sony-spiller). Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Hvis du utdanner deg til bilmekaniker så er vel dette et perfekt prosjekt å gjøre selv. Det er ikke akkurat magi involvert i å montere et bilanlegg. Lenke til kommentar
glenni92 Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 (endret) hehe er litt dårlig med å montere anlegg.. men gjelder en peogeot 406 97mod.. å har hatt andre til å se på den min finnes ikke noe slags hull til å dra strøm kabel fra batteri gjennom torpedoveggen Cd spilleren er sony xplod 54w x4 og er ganske sikker på at batterie drar det Endret 15. november 2011 av glenni92 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Sikker på det? Skal være flere hull i torpedoveggen, men fransk er fransk.. Da borer du rett og slett et hull. Trenger ikke verdens største, evt. bore to-tre ved siden av hverandre, med 10mm metallbor (gjerne større). Cluet her er og ikke ha skarpe kanter. Treffer plussen karosseriet er du ute og kjøre, og kan i verste fall kortslutte forsterkeren din. Lenke til kommentar
glenni92 Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 hehe ja får se hva jeg gjør.. alle som har sett på den syntes det var litt rart det ikke var noe hull der å de sa at de franskfolka har sikkert gjemt dem her å der. får se om jeg eventuelt venter til jeg får nye bil som er litt mer grei å gjøre det på eller om jeg prøver på denne... Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Er ikke noe problemer å borre litt, snarere tvert i mot, da får du det der du vil ha det i alle fall.. Lenke til kommentar
glenni92 Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 ja jeg får ta å prøve.. greier jeg det ikke så får jeg høre med en kompis.. eller nabo som er elektriker.. takker for svar ivertfall Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Det som er saken uansett, er at det i veldig mange tilfeller ikke skader å prøve selv. Bare skriv her om det er noe du lurer på Blir uansett: Plusser: Forsterker - sikringsholder - batteri Forsterker - sikringsholder - batteri Phonokabler: Forsterker - CD-spiller Forsterker - CD-spiller Minus: Forsterker - karosseri Forsterker - karosseri Tar litt tid om du skal gjøre det pent (noe jeg anbefaler). Ingen synlige ledninger er tingen Forsterkerne må også stilles inn av en med litt gehør for slikt.. Edit: "Phonokabelsplitter" mellom forsterker og cd-spiller etter behov.. Endret 15. november 2011 av Haakon* Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 (endret) Anbefale en sony spiller?? Du må jo være tonedøv, hehe... Sony er skikkelig ræva på lydkvalitet, og man merker STOR forskjell på en dyr sony og en billig alpine eller pioneer, prøv å se Og man drar selvfølgelig bare en plussledning fra batteriet og bakover, men da en som er tykk nok til begge forsterkerene, så splitter du den med en fordelingsblokk. Endret 16. november 2011 av cossiemk1 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg synes det er like greit med to plussledninger, men smak og behag. Har hatt Pioneer i bilen før, og Alpine i russebilen. Begge disse er i mid-prissjiktet. Makan til drittspillere skal man leite lenge etter. Sony er tingen der. Det er i allefall min mening etter 7 år med bandspilling, småjobber som lydmann osv.. Så tonedøv er jeg nok ikke.. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Det er selvfølgelig litt smak og behag også, men det er ikke ofte en ser noen med sonyspiller som hevder seg i SQ konkuranser lenger. De var bra for en del år tilbake (veldig populært for 17-18år siden), men nå om dagen er det dårlige greier, LYDMESSIG vel å merke... Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Smak og behag som du sier, jeg har nå en Sony-spiller (høyt prissjiktet), og er kjempefornøyd med den. Var deilig å få kastet ut den gamle pioneeren som satt der fra før.. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Å dra to plussledninger ser heller ikke jeg poenget med. dra en tykk en, så en fordelingsblokk baki. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Dude, hvor er det du bor ?? Hvis du bor 5 min unna realcar, så er vi vel på samme sted ca. Har du hørt om motorsenteret for ungdom som ligger på haugenstua ca 200 meter unna realcar? Jeg er er lydinteressert og hjelper deg gjerne ! Send pm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå