Nautica Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 1000D har også liveview også, der kan du zoome inn på øynene for og få helt eksakt fokus før du fotograferer, eventuell bruke kun et fokuspunkt. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Fant ut at jeg er nødt til å ha CDen som fulgte med kameraet for å få installert ImageBrowser (noe som hadde vært genialt å ha i morgen). Men jeg finner jo selvsagt ikke den CDen. Finnes bare updates på Canon's sider. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Er du heldig så stepper Trondster inn med en "lovlig-crak" Lenke til kommentar
greenman Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Er du heldig så stepper Trondster inn med en "lovlig-crak" Fikk det til. Oppdateringene som ligger på Canon sine sider innholdt en installer også. Måtte bare slette en fil i pakken som heter update EDIT: Meeeen, den finner ikke kameraet mitt Endret 15. november 2011 av Bibow Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Du skal bruke EOS Utility for å hente filer, styre kamera og sånt. Installer gjerne DPP også. Til Windows kan du følge disse instruksjonene: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1224579&view=findpost&p=15578796 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Nå er det snart tid for action. Noen last minute tips? Bør jeg ta bildet fra litt under skuldrene og opp? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Ja, du burde ta men skuldrene gjerne ned til armhulene, la personene gjerne sitte litt skrått mot deg og se litt på siden av kameraet. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Den er grei. Da er kameraet stillt inn på AV, med F5.6 og ISO 200. Trenger jeg å stille på lukkertiden når jeg er i AV modus ? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Nei, den justerer seg selv i AV. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 (endret) Ah ok. Det med fokusen. Skal jeg kun bruke den "prikken" i midten, og sikte på et av personens øyne? Ok. Da er jeg kommet inn i rommet vi skal være i. Har et ganske sterkt sollys fra noen vinduer som man ikke kan se igjennom. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Er en ruglete overflate på vinduet. Typisk sånn man ser på offentlige toaletter. Så da setter jeg modellene slik at de ser mot det lyset. Og jeg tar bildet litt fra siden mens de ser en halvmeter ved siden av kameraet. Og da dropper jeg blits. Har jeg forstått det riktig da? Det er forresten en overhead i rommet også. Kan lyset fra den brukes til noe? Endret 16. november 2011 av Bibow Lenke til kommentar
greenman Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 (endret) Da var bildene tatt og jeg ble veldig fornøyd mtp at dette var første gang jeg har gjort noe lignende. Alle modellene ble veldig fornøyd også. Skal justere på noen av bildene i morgen før jeg sier meg helt ferdig. Så da takker jeg alle som har kommet med tips og metoder. Dere har vært til stor hjelp folkens Endret 16. november 2011 av Bibow Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Bildene blir nok uansett ikke som de en finner i skolekatalogen fra Ariel Foto, men det er nok mer enn kurant for et bilde som skal på en CV. Lykke til! Stor softbox på høyre side av kameraet og en guffen bakgrunn, er ikke det hele trikset? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Bildene blir nok uansett ikke som de en finner i skolekatalogen fra Ariel Foto, men det er nok mer enn kurant for et bilde som skal på en CV. Lykke til! Stor softbox på høyre side av kameraet og en guffen bakgrunn, er ikke det hele trikset? Jeg skal innrømme at du har et godt poeng der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå