Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nylig innkjøpt Asus laptop som er ufattelig treg.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg anbefalte min far å kjøpe seg en Asus X53SV, noe som han gjorde et par uker siden. Her er en link til pcen.

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=647565

Når jeg var hjemme sist helg, klaget han over at den var ufattelig treg. Noe den var, og det skyldes ikke nettverket siden begge mine bærbare nyter den gode nettverkstilværelsen hjemme. Jeg har tatt virussjekk og det er ikke blitt oppdaget noe. Jeg har ikke sjekket om den er treg på andre områder en internettbruk. Men en helt ny bærbar med gode tekniske spesifikasjonene, burde jo ikke være så treg.

Noen som har noen idéer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at med "treg" så mener du at innlasting av sider på internet går tregt.

Nyeste driver til nettverkskortet installert? Står nettverkskortet på max strømsparing i

strømstyringsinnstillingene kanskje?

Er det forresten trådløst eller kablet nettverk vi snakker her? Det er som regel 2 nettverkskort i en bærbar - "vanlig", og trådløst. Begge bør ha installert den aller ferskeste driveren.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Hei. Det siste han skal sette inn i det hele tatt er en SSD Disk.

Hvis den har vært treig fra begynnelsen av fra han i det hele tatt begynte å ta i bruk maskina og installert programvare og sånn, så tipper jeg at det er noe hardware feil.

Harddisken kanskje. Du kan selvfølgelig både prøvde å kjøre recovery på Windows og oppdatere drivere, men jeg skal ikke garantere for at det gjør noe forskjell jeg iallefall.

Hvis den skal skulle være på samme måten selv om du har kjørt recovery på Windows og oppdatert drivere så sender du den tilbake igjen.

Du må for guds skyld ikke skru opp noe deksel eller ta ut/sette inn noe som helst i den iallefall. Da kan du se langt etter garantien.

Lenke til kommentar

Hadde samme problem med min ASUS N55SF.

Den var treg i responsen, ikke bare på internett, men også på annen bruk.

Det jeg gjorde var å lage en installasjons DVD fra Win7 Ultimate DVD'en min.

Jeg integrerte norsk språkpakke og åpnet for å installere alle versjoner av WIN 7.

Deretter kjørte jeg en ren installasjon av WIN 7 Home Premium.

Windows fant ikke alle driverne med en gang, men de ligger på DVD'en som fulgte med.

Deretter oppdaterte jeg alle driverne med Drivermax

For å aktivere WIN 7 brukte jeg nøkkelen som står på klistremerket under maskinen.

Dette fungerte utmerket og maskinen er nå svært rask, uansett type bruk. Batterikapasiteten ble også bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...