Velmont Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Får sette meg på "bølga"(?) og spør dere hva dere synes om sia mi. Selv om jeg egentlig aldri hadde tenkt å gjøre noe slikt Jeg er ikke særlig god med design, jeg har min kjærlighet til PHP og kodinga under sidene Selvfølgelig skriver jeg xhtml og css. (men xhtml'en er ennå ikke validert skikkelig fordi sia er langtifra ferdig, men designet ér da).. Så skal putte inn flere moduler o.l. senere, men uansett blir designet noe av det samme. www.velmont.net der er sia mi. Kom med tilbakemeldinger da. *grue seg* :-? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 - Du bruker to forskjellige skrifttyper. Dette er vel ikke en feil i seg selv, for to skrifttyper går til nød an på en side, men du bør ikke bruke en skrift som overskrift og en som vanlig "tekst-skrift". Skift om TimesNew til Verdana 11px eller noe, du... :wink: - Det bildet var creepy! :wink: :o - Jeg er vel av den typen som liker å midtstille sidene...Noe jeg forskjåvidt synes på din og. Merk: Selve skrifta bør ikke være midtstilt. Merk2: Det kan være det bare er meg.. - Missforstod "les mer"-linkene. Synes det ser ut som de hører til saken nedenfor, altså at den står nesten på linje med overskriftene under. Går jo an å ha "les mer"-link i overskrifta óg. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 likte ikke at siden var trykket opp i hjørnet.. hva med å sentrere den? likte heller ikke at menyen, skled inn i teksten din.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Enig med de to over. Menyen bør være adskilt og ikke sammen med teksten og små sider passer best når de er midtstilte I tillegg bør "Les meir" knappen være plassert på undersiden av hver artikkel, og ikke ved siden av sub-overskriften, Kanskje gjøre denne overskriften til en link til artikkelen også? Ellers en meget pen side. Beroligende bakgrunn. Men skremmende bilde (!!) Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 jeg vet ikke om du allerede vet dette men naar du trykker paa feks "les meir" paa 'Nynorsk Heimeside' under Artikler saa kommer du inn paa kode toerke artikkelen.. Og samme med de andre 'Les Meir' linkene.. Edit: eeehhh.. det var jeg som trykka paa feil "Les Meir" link Min feil.. Men naar sant skal seiast saa kan jo det hende det kommer flere slike "idioter" som meg og ikke klarer aa trykke paa rett "Les Meir" link.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 etter alle klagene på plasseringen og fontene så må jeg si at jeg likte fargene og bakgrunnen. Synes egentlig at den storleiken (les. bredden) er litt puslete på min 1600*1200, men har set det værre. Enkel og grei informativ side. Ikke så mye dilldall å bli forvirret av. Sånn jeg liker det Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Takk folkens! Men, jeg skjønner ikke problemet med "Les meir.." :o hmm, sjekke. Åååå! Det har forandret seg! (egentlig, jeg gjorde bare siden fin i Mozilla også, fordi den var meget stygg der.) Javel, så nå må jeg fikse fiksen.. - Men dét skal selvfølgelig gå På en eller annen måte.. Jeg må kanskje bytte ut bildet på forsia også ja.. Midtstilling, hmm, hvordan skal jeg gjøre det på best måte da. Har prøvd det før, men har aldri fått det til å funke helt (har vel ikke prøvd nok ). Ellers så liker jeg at siden min kan sees av alle, uansett skjerm/pc, uansett operativsystem, og uansett browser. Derfor er den så liten Men er tross alt ingen side folk leser hver dag så den kan sikkert være så liten. (fordi jeg synes det blir litt nusselig og søtt da 8) ). Edit: skrivt-typer ja.. Hmm, jeg ville ha Sans-serif som overskrivt og Serif som vanlig tekst. Fordi Sans-serif er fint, mens det er lettere for øynene å lese tekster når du bruker serif. - Så selv om tipset ditt betyr noe for meg tror jeg at jeg velger å ha det som det er. Du sier jo det går med nød Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Midtstilling, hmm, hvordan skal jeg gjøre det på best måte da. Har prøvd det før, men har aldri fått det til å funke helt (har vel ikke prøvd nok ). div class + css så gjøres det veldig enkelt.. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Midtstilling, hmm, hvordan skal jeg gjøre det på best måte da. Har prøvd det før, men har aldri fått det til å funke helt (har vel ikke prøvd nok ). div class + css så gjøres det veldig enkelt.. Synd at det er så veldig enkelt, og jeg aldri har klart det Finnes ikke noe slikt som align: center; i css, og har prøvd å sette auto margins for å få det til slik, funka ikke særlig bra. - Så kan du fortelle meg hvordan? Vææær så snill! Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 siden du hjelper meg så får vel jeg hjelpe deg 1 <body> <table width ="100%"> <tr> <td align ="center"> alt innholdet ditt her </td> </tr> </table> </body> 2 sjekk javascript eksemplene på www.w3schools.com. Mener det ligger et js for det der. ...eller var det på javascript.internet.com? edit: nr 1 krever at alt innhold ligger i tabeller, ellers blir hvert element midtstilt for seg... btw; les mer ligger en etter på artikler siden din... Skjønte du ikke den så klikk og se Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 i css fila her jeg en slik: .main { background: #696969; color: black; text-align: center; position: absolute; z-index: 0; left: 27%; top: 100; float: right; border: solid; padding: 0.5em; margin: 0px; text-align: center; right: -1%; width:63%; height:450; overflow:auto; border-color: white denne definerer en hoved-boksen (i mangel av et annet ord) hvor jeg setter hvor lagt fra toppen den skal være, hvor langt fra venstre osv.. (er litt surr med % og punkter der, har ikke fått rettet på) og i html filen så har jeg denne <div class="main"> det du vil ha her.. </div> og da sklir det inni den definerte "boksen"/classen mulig litt dårlig forklart... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Takk enden, men jeg bruker xhtml 1.1 og kan da ikke bruke align atributten. Ellers så bruker jeg ikke tabeller til design, jeg bruker CSS til slikt (hvorfor kan du sikkert lese lengre oppe der jeg sier jeg liker å kode for alle) i css fila her jeg en slik: .main { background: #696969; color: black; text-align: center; position: absolute; z-index: 0; left: 27%; top: 100; float: right; border: solid; padding: 0.5em; margin: 0px; text-align: center; right: -1%; width:63%; height:450; overflow:auto; border-color: white Uff, den koden var ikke mye ryddig og "nett" Men jeg skal se om jeg får ting til å funke, selv om det ikke var så enkelt som du skrev... Hehe :wink: -- Du har skrevet "text-align: center;" to ganger, er dét vits? margin: 0px; --> etter min viten er dette feil, du må skrive: "margin: 0px 0px 0px 0px;". <-- er selvfølgelig bare for å få det W3C godkjent, men vi vil da dét Så, nå får jeg prøve meg litt da. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 style ="vertical-align:middle;" gjør jo og jobben da, gidder bare ikke gi eksempler i css - blir bare mer stress (bruker xhtml 1.1 selv). Må bare spørre - hva har tabeller med at du koder for alle å gjøre? Tabeller og css har veldig lite med hverandre å gjøre... men metoden til goebbels er god den og Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 style ="vertical-align:middle;" gjør jo og jobben da, gidder bare ikke gi eksempler i css - blir bare mer stress (bruker xhtml 1.1 selv).Må bare spørre - hva har tabeller med at du koder for alle å gjøre? Tabeller og css har veldig lite med hverandre å gjøre... men metoden til goebbels er god den og hørt om mobiltelefoner? Hørt om lynx? Hehe. ALLE Sia mi funker bra uten CSS også. Dét som er så genialt, vil du ikke ha design, trenger du ikke... Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 ah, du skriver den mer som ren xml altså. Da må jeg bare bukke og beklage! Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Uff, den koden var ikke mye ryddig og "nett" Men jeg skal se om jeg får ting til å funke, selv om det ikke var så enkelt som du skrev... Hehe :wink: -- Du har skrevet "text-align: center;" to ganger, er dét vits? margin: 0px; --> etter min viten er dette feil, du må skrive: "margin: 0px 0px 0px 0px;". <-- er selvfølgelig bare for å få det W3C godkjent, men vi vil da dét Så, nå får jeg prøve meg litt da. Takk for hjelpen jeg vet. den er jævlig rotete, har ikke orket annet enn å få den opp i varmen i forrige uke.. er en del og ta tak i men den funker.. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Uff, den koden var ikke mye ryddig og "nett" Men jeg skal se om jeg får ting til å funke, selv om det ikke var så enkelt som du skrev... Hehe :wink: -- Du har skrevet "text-align: center;" to ganger, er dét vits? margin: 0px; --> etter min viten er dette feil, du må skrive: "margin: 0px 0px 0px 0px;". <-- er selvfølgelig bare for å få det W3C godkjent, men vi vil da dét Så, nå får jeg prøve meg litt da. Takk for hjelpen jeg vet. den er sinnsvakt rotete, har ikke orket annet enn å få den opp i varmen i forrige uke.. er en del og ta tak i men den funker.. åå, men unnskyld! Jeg så litt på HTML sourcen til "artikler.php" nå. Oioi! Ser at det er lenge siden jeg skrev de kodene, jeg har nemlig glemt linjeskift og den koden er noe av det mest uryddige jeg har sett. Må fikses på. Uffameg, klage på din kode når min er mye verre Ærlig talt Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Skriver hele siden på ny fra bunn jeg. Inkludert all PHP. Databasen vil jeg også lage på ny, jeg har lært om Relasjons Databaser, og jeg vil bruke dette i den "nye" siden... Den kommer til å se helt lik ut da, bare uten den der "artikler" feilen Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 sjedeli sie (skriveleif med vilje) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå