Gå til innhold

Gammal Innmat om til ny

Gorlash

Anbefalte innlegg

Hei dere, jeg sitter på en eldre pc som har et HK (P5Q-E) med LGA775 socket (usikker på hvilken prosessor jeg har (quad core iallefall)) og lurte på om jeg skulle kjøpt et nytt grafikk kort (geforce 560) istedenfor å kjøpe meg ny HK + prosessor som passer til DDR2 minnene jeg bruker... er det noen tips å få til nye hovedkort og prosessorer som passer med ddr2 og pci express 16?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RAM er så billig nå at det er latterlig. Å tviholde på gammel teknologi blir ikke vits når 8GB DDR3 koster rundt 300kr+

Hvis dette du har er en grei quad, og du allerede har nok RAM så ville jeg heller si at du burde kjøpe nytt skjermkort. Men igjen det avhenger litt av hva du har. Sitter du på en eldgammel q6600 og 2GB DDR2 RAM, og du ikke har kunnskap til i det minste klokke prosessoren, så er det ikke veldig høyt du burde gå på stigen før resten av systemet vil bli en flaskehals for moderne skjermkort.

Men igjen det hele avhenger av bla din CPU, mengde RAM og selvfølgelig PSU.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men igjen det avhenger litt av hva du har. Sitter du på en eldgammel q6600 og 2GB DDR2 RAM, og du ikke har kunnskap til i det minste klokke prosessoren, så er det ikke veldig høyt du burde gå på stigen før resten av systemet vil bli en flaskehals for moderne skjermkort.

Har faktisk aldri klokka noen prosessorer før selvom jeg har hatt 5 egen bygde pc'er, kunne tenkt meg å prøvd da!

har forresten en Q8400 på 2.67GHz og 6g ram... driver å ser på de beste hovedkorta + cpu'ene :p

Lenke til kommentar

Om du legger inn 1000kr til nytt HK, 1500 i CPU og 400 i RAM så har du så og si ny maskin som du kan sette akkurat hva du ønsker av nye skjermkort i (sålenge PSUen din er av vettu kaliber og kvalitet)

Med systemet du allerede har så er nok 560, kanskje 550 det beste jeg vil anbefale å sette i. Men da må CPU opp litt. Skal ikke være allverdens problem å dra den opp til 3-3.4GHz om du har et vettu HK og kjøling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...