Cthulhu Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Klar til strid med musikktjeneste i skyen. Apple ruster opp med iTunes Match Lenke til kommentar
sindre94 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 så om du har lasta ned sangen ulovlig så kan du få den fra itunes? (om du bor i usa) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 så om du har lasta ned sangen ulovlig så kan du få den fra itunes? (om du bor i usa) Det ser slik ut, ja. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Så platebransjen har gått fra millionsøksmål til audiens for pirater? Spennende vinkling. Kanskje de endelig har skjønt at det lønner å spille på lag med kundene sine. Etter at jeg fikk iPhone gikk terskelen for å kjøpe musikk rett i gulvet og jeg har ikke lastet ned noe ulovlig siden (Det hadde jeg aldri trodd for 2 år siden). Dette er utelukkende fordi det er så enkelt og smertefritt å handle via iTunes. Med itunes Match og automatisk sync mellom alle enheter så blir det enda bedre. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Hvorfor skal man ta i bruk iTunes match når man har spotify/wimp? Du må faktisk skaffe filene lokalt først, for å deretter få dem over på din iPad, iPhone, eller iPod Touch. Virker veldig tungvint ut. 2 Lenke til kommentar
Bjells Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Itunes match : 150kr mnd + må kjøpe alle sanger Spotify/Wimp : 100 kr mnd + gratis musikk. Vanskelig valg.. 3 Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Bjells: Det er 150kr i året, ikke pr. måned for Itunes match. Endret 15. november 2011 av Baba2 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg klør i fingrene etter å få dette her tilgengelig. Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Slik jeg ser det er iTunes Match en snedig måte å tjene penger på piratkopiert musikk som plateselskapene aldri hadde sett et rødt øre fra. Kanskje ikke mye penger, men likevel ufattelig mye mer enn ingenting. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 God ide! iTunes D'oh. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Hvorfor skal man ta i bruk iTunes match når man har spotify/wimp? Du må faktisk skaffe filene lokalt først, for å deretter få dem over på din iPad, iPhone, eller iPod Touch. Virker veldig tungvint ut. For meg som støtt og stadig kjøper mye cd`er er dette en fin måte å få syncet biblioteket mellom min stasjonære (som pr. i dag utgjør hovedbiblioteket) og MBP`en min Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Hvem er det som er den typiske iTunes Match bruker? Jeg klarer ikke se nytteverdien i det hele. Altså, musikk man har liggende blir altså tilgjengelig på alle devicer, sant? Pluss litt sånt om oppgradert kvalitet om man har gamle ting. Ok, greit nok. Men, har man først syncet musikken så ligger det jo der? Nå med wifi sync så går det jo enda enklere. Eneste jeg kan se for meg har god nytte av det her er de med kjempesamlinger hvor man ikke har plass til alt på telefonen på en gang og dermed han velge hva man vil høre på hver gang. Det kan ikke være mange? Jeg våger anslå at 90% av folk har mer enn god nok plass til musikksamlingen sin på telefonen. Plusser man på Spotify også, så er det enda et hakk mindre verdi. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 For meg som støtt og stadig kjøper mye cd`er er dette en fin måte å få syncet biblioteket mellom min stasjonære (som pr. i dag utgjør hovedbiblioteket) og MBP`en min Så det enkleste er å synce via internett? Spennende konklusjon. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 (endret) For meg som støtt og stadig kjøper mye cd`er er dette en fin måte å få syncet biblioteket mellom min stasjonære (som pr. i dag utgjør hovedbiblioteket) og MBP`en min Så det enkleste er å synce via internett? Spennende konklusjon. Det er det enkleste ja. Slipper å gå via eksterne disker etc. for å legge det inn på MBP`en. Endret 16. november 2011 av Mala Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg antar lokalt nettverk er helt uaktuelt. Lenke til kommentar
josteinr Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 En slags form for hvitvasking av piratkopiert musikk? Snedig. Skjer uansett ikke at Apple får pengene mine for dette, spesielt ikke om det forutsetter at jeg må bruke iTunes bloatware helvete. Spotify leverer i tillegg høyere kvalitet (320kbit Ogg/vorbis). Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Mens Spotify har et ubrukelig musikkarkiv. Gidder ikke betale 100kr/mnd for en tjeneste som ikke har halvparten av musikken jeg hører på en gang. Bruker heller et par hundre kroner i måneden på musikk fra iTunes - hvor jeg vet at musikken jeg hører på ikke plutselig forsvinner. Streaming er kult nok det, men det forutsetter at musikken faktisk finnes på de aktuelle tjenestene. Noe den ikke gjør i dag. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Spotify leverer i tillegg høyere kvalitet (320kbit Ogg/vorbis). Regner med du glatt stiller opp på ABX-test angående lydkvalitetsforskjellen? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 (endret) Jeg antar lokalt nettverk er helt uaktuelt. Kommer fra butikken med ett par 10-talls cd`èr. Ripper disse inn via itunes som så tar ett søk opp mot sitt online register og vips så er synkroniseringen i gang på min MBP(såfremt den står på og er tilkoblet). Slipper jeg å gjøre noe som helst faktisk. Enklere blir det vel egentlig ikke. Ellers kunne vel dette virke interesant. Endret 16. november 2011 av Mala Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Kommer fra butikken med ett par 10-talls cd`èr. Ripper disse inn via itunes som så tar ett søk opp mot sitt online register og vips så er synkroniseringen i gang på min MBP(såfremt den står på og er tilkoblet). Slipper jeg å gjøre noe som helst faktisk. Enklere blir det vel egentlig ikke. Går ut ifra at du har fabelaktig nett, jeg da. Selv hadde jeg satt opp directory monitoring med automatisk sync over NFS eller lignende. I tillegg så slipper jeg at et firma klår på filene mine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå