Geirern Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Så... DustinHome innstilte ordren min på Samsung 700g7a, og den ble 1000 kr dyrere. Begynte derfor å se etter alternativ, hva bør jeg velge etter deres mening? Mitt høyeste krav: Spille Skyrim med så nydelig grafikk som mulig. <-- Dette går kun med Samsungen Uansett kjøp kommer jeg til å sette inn en SSD. Batteri er til en viss grad viktig. Betaler ikke over 15000. Asus G73SX Hvorfor Asus? Billig, kjøligst, billig som pokker! Hvorfor ikke Asus? Skjermkortet er for svakt, dårligst batteri, liker ikke designet så godt, tyngst. MSI GT780DX Hvorfor MSI? Betydelig økt ytelse, best tastatur, relativt kjølig, overraskende godt batteri Hvorfor ikke MSI? Bråkete, dårligst skjerm, liker ikke dette designet så godt, men det funker. Samsung 700G7A Hvorfor Samsung? Best ytelse, nydelig design, 3D er gøy! Kjører ettersigende Skyrim på 1080p@Ultra Hvorfor ikke Samsung? Dyrest, økt ytelse står ikke i stil til økt pris. Endret 15. november 2011 av Geirern Lenke til kommentar
thomit Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 3D betyr halvert ytelse (fps) i spill, du er klar over det? Skal det være 17 eller 15 tommer? Åkke som: Multicom Kunshan P170 .... eller P150, som er 15-tommers utgaven. Velg skjermkort selv etter lommeboka ... med HD 6990M kommer du omtrent rundt maksgrensen din, og det vil gi deg bedre spillytelse enn noen av de andre du har lenket til. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Det er jeg fult klar over, forventer ikke å spille på ultra med 3d for å si det slik! Lest en del negativt angående varmeutvikling og støy på Clevo-builds, hva mener du om det? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Det er svært mange som sitter på Clevo-maskiner, og som ikke har spesielle problemer med hverken varme eller støy, det er alt jeg vet. GTX 580M, og spesiellt HD 6990M, er kort som blir temmelig varme ... sånn er det med de på øverste hylle. Men jeg har inntrykk av at Clevo'ene fikser dette bra, både mht. å få vekk varmen, og støyen. Jeg tror kanskje at Alienware-maskiner med de samme kortene bråker en tanke mindre, etter hva jeg har lest, men med det å få vekk varmen er de like gode. Dette er rett og slett den beste ytelsen du får i bærbare maskiner pr. i dag (med unntak av et par maskiner fra Alienware og Clevo med SLI/CrossFire) - valget er mellom Alienware og Clevo. Prismessig er det derimot ingen konkuranse dem i mellom - der vinner Clevo med god margin. Endret 15. november 2011 av thomit Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Takker, men det blir fort dyrere altså. Med en 750 GB HD, 8 GB RAM og Radeon 6990M havner den på 15600. Med Samsungen får jeg riktignok 6970M som er betraktelig svakere, men får en generelt bedre PC ellers, til 600 kr mindre. edit: Endte opp med Samsung da Euronics viste svært god service med meg per e-post Endret 15. november 2011 av Geirern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå