Ooze Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Rokinon 8mm F/3.5 Jeg tenkte jeg ville skrive en liten review av mitt nye objektiv, nemlig Rokinon sitt 8mm fisheye til Canon. Dette er min første review av et objektiv så kritikk og ideer til kommende reviews er veldig fint. Det skal å sies jeg bare er hobby fotograf. La meg begynne med at det ble kjøpt gjennom Ebay, det fantes mange forskjellige objektiver til mange forskjellige kameraer. Jeg har et Canon EOS 1100D som ble brukt i denne testen. Objektivet kostet ca 1800 NOK med frakt fra Usa, tollen kom på 280kr. Frakt tiden fra Usa var 3 dager men den ble liggende i tollen i 5 dager. Dette er mitt første manuelle objektiv, fokusen må stilles manuelt men jeg fant ut at hvis du setter den på "uendelig" merket så tar den greie bilder uten mye om og men. Kameraet gjenkjenner det ikke som et objektiv så noen av instillingene får du ikke fikset på. Linsen var utrolig tung, det var det første jeg tenkte da jeg satte den på kameraet mitt, den ble veldig fremtung men for min del legger jeg ikke merke til det lenger. Vet ikke hvor mye det er å si om et fisheye linse egentlig, bildene blir veldig bra syntes jeg ihvertfall. Jeg har ikke prøvd å filme med det enda. Legger med en god del bilder så folk kan dømme selv, tar gjerne imot spørsmål. Jeg anbefaller ihvertfall denne for folk som vil ha fisheye men ikke vil kjøpe noe veldig dyrt. 2 Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Fin mini-test, dette er det samme 8mm fish-eye objektivet som Samyang, Opteka, Bower osv. Endret 15. november 2011 av Pc Lynet Lenke til kommentar
Ooze Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Ja etter hva jeg skjønte er det samme fabrikk men forskjellige merker, men helt samme objektiv Lenke til kommentar
flarsson Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Ja etter hva jeg skjønte er det samme fabrikk men forskjellige merker, men helt samme objektiv Det sælges også som Walimex fra Tyskland. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 For de som ikke ønsker og kjøpe fra Utlandet, kan Samyang 8MM kjøpes fra Japan Photo til de fleste kamerafabrikatene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå