Gå til innhold

Spillhøsten 2011: en velsignelse eller en forbannelse?

CptAwesome

Beste spill (høsten 2011)  

40 stemmer

1. 1. Om du skulle valgt ett spill høsten 2011 - hvilket skulle det vært?

• Deus Ex - Human Revolution
      0
    • Batman - Arkham City
    • Dark Souls
      0
    • Battlefield 3
    • COD - Modern Warfare 3
    • ES - Skyrim
    • Saints Row - the Third
    • Halo Anniversary
    • Assasin's Creed - Revelations
    • Forza 4
    • Gears of War 3
      0
    • Fifa 12

Anbefalte innlegg

Den siste tiden har vært både himmel og helvete for dem som er glad i spill, - men som samtidig innser verdien av frisk luft og sollys.

I løpet av relativt kort tid har spill som Deus EX HR, Arkham City, Dark Souls, BF3, MW3, Skyrim, Saints Row 3, Halo CE anniversary og AC - revelations dukket opp som perler på en snor. Én ting er at dette potensielt kan gå hardt utover lommeboken, et større probler er dog å faktisk finne tid til å spille alle disse og samtidig ha ett liv ved siden av.

Derfor spør jeg dere; om dere skulle kjøpe ett av disse spillene - hvilket ville dere valgt og hvorfor?

NB: for ordens skyld kan det være greit å unngå lange diskusjoner om MW3 vs BF3. Dette kan gjerne tas i en egen tråd ;)

Edit: Forza 4 og Gears of war skulle selvfølgelig vært med på listen, det gjelder også FIFA 12 (sånn er det når det er så mye å velge mellom - det er lett å overse noe).

Uncharted 3 er sikkert supert, men iom at denne ligger under Microsoft tråden valgte jeg å ikke ta den med på listen - i så tilfelle måtte jeg også ha inkludert en liten haug med PC, 3DS og Wii-titler :)

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er utrolig mange gode spill, og så og si alle er verdt å kjøpe. Men lista min hadde sett sånn ut:

1. Skyrim, definitivt.

Underholdningsverdien av dette spillet er egentlig latterlig stor iforhold til prisen man betaler for det. Spillet er latterlig stort, det er latterlig mye å gjøre, og det er utrolig spennende og gøy. Helt klart blant de beste spillene jeg noensinne har spilt, selvom jeg bare har spilt noen titals timer og såvidt skrapet av overflaten av spillet. De fleste anmeldelser peker til at dette kan bli årets spill.

2. Battlefield 3.

Årets eller ny-tidens beste FPS-spill etter min mening. Dog ser jeg dette er Microsoft-forumet, så det kan vurderes om det er verdt et kjøp til 360, men til PC er det ihvertfall helt klart det. Her vil du få veldig mange timer underholding, dog kun verdt å kjøpe for multiplayerdelen. I dag veksler jeg mellom å spille dette og Skyrim, begge er morsomt på hver sin måte :)

3. Saints Row - the Third eller Batman - Arkham City

Ingen av disse spillene har jeg prøvd da ingen av dem har enda kommet ut til PC, men utifra det jeg har lest av anmeldelser og hørt fra andre skal dette være to ufattelige gode spill. De er på en måte i en annen sjanger enn de to første, men disse vil også være et veldig godt kjøp.

Resten:

Deus Ex - Human Revolution: Joda, et bra spill, men slo ikke an for min del. Har allerede tilbrakt flere timer i BF3 enn jeg noen gang gjorde i dette spillet.

Dark Souls: Ikke prøvd

COD - Modern Warfare 3: Kan ikke måle seg med de andre etter min mening, ville kjøpt alt annet på listen før dette, årets bomkjøp, been there done that.

Halo Anniversary: En "gjennopplevelse" av det første spillet. Joda, fett nok det, men det er mange spill som bør spilles igjennom før det.

Assasin's Creed - Revelations: Lite nytt, andre spillene på listen topper nok lett dette spillet.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Gears of War 3 mangler.

Jeg vil si det er en forbannelse. Eller. Jeg vet ikke. Det blir kanskje for mange bra spill i løpet av en så kort periode. Vil spille alle på en gang. Men det er dumt å klage, kanskje.

Ellers er jeg enig med han retter oher meg. MW3 = Årets bomkjøp.

Lenke til kommentar

Gears of War 3 mangler.

Ikke bare det, men Forza 4 også. Det soleklart beste bilspillet noen sinne men det er likevel allerede glemt og salget er elendig.

Driver også, et utrolig bra spill og er blant det beste i år sammen med forza 4 både teknisk og underholdningsmessig.

Lenke til kommentar

Ingen av de. Har spilt Deus Ex litt for det floppet jo totalt og ble solgt for 100kr rett etter lansering. Det var skikkelig søplespill.

Assassins creed ville jeg ikke spilt om jeg fikk det gratis.

Ingen av de? Altså hvis du ikke synes minst et spill på den lista er bra bør du egentlig aldri ytre din mening om noen som helst spill noen gang igjen

Lenke til kommentar

Uff... Ikke snakk om det engang! Det er så mange spill jeg har lyst på.

Batman: Arkham City

Sonic Generations

Rayman Origins

Saints Row the third

Halo CE Anniversary

+++

Jeg må nesten fike til meg selv slik at jeg ikke går til innkjøp av spillene. Jeg er fortsatt i "startgropa"(30 timer) i Skyrim, og jeg har ikke engang begynt på Deus Ex eller Portal 2.

Skulle jeg ha valgt et av høstens spill så hadde det nok blitt Skyrim. Tiden flyr av sted når jeg er i Skyrim, og 1 time blir gjerne til 2, 3 eller 4 på null komma niks. Det er uten tvil det beste spillet jeg har spilt på flere år, om ikke det beste jeg har spilt denne konsollgenerasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...