Gå til innhold

Mobilveske til løping/jogging

Anbefalte innlegg

Hei!

Som den utstyrsgeek'en eg er, så drar eg med meg mye når eg er ute og løper. Musikkspiller, headsett, pulsbelte, pulsklokke, GPS og det viktigste på vinteren, refleksvest. Har nå fått redusert dette en del ved å flytte musikkspilleren, pulsklokken og gps'en over i mobilen, samt kjøpe en løpegenser med fluriserende materiale som lyser når det er mørkt(ikke testet så mye enda). Musikkspiller, klokke og GPS tåler vann, men ikke mobilen. Eg prøver derfor å finne en god måte å ha med mobilen på, uten risiko for at den blir for fuktig av svette(typisk lommer), våt(pga regn) eller ødelagt(fordi eg mister den).

I den ene løpebuksa har eg en lomme som den passer perfekt i, uten at det kommer svette inn i lommen. Men ei anna løpebukse eg bruker har ei lomme hvor det kommer svette inn i. Tar eg lengre turer bruker eg ei jakke og da kan eg bruke en vanntett pose til mobilen. Det fungerer gull. Når det er kortere timer(<1 time) så bruker eg ikke den jakken men ei bedre løpejakke eller en god løpegenser. Disse har ikke lommer, og da utgår mobilen i pose der.

Tenker da først og fremst på disse armband-veskene som selges. Er det noen av disse som er laget for å være svette/fukt-tette? Et eksempel: http://store.endomondo.com/tunebelt-armband.html

ab82_iphone_g4_rgb_300_pix_10.jpg

Eller andre forslag. Den vantette posen eg bruker har feste for halsbånd, men det ble bare irriterende. Enten nappet det så mye i nakken mens eg løp, eller så dunket mobilen hele tiden borti pulsmåleren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...