pusur333 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Heisann Kan først nevne det er en Opel Tigra 1999 modell. Byttet batteri forleden dag og etter det var byttet så får eg ikke låst opp dørene i bilen lenger. Det er sentrallås på bilen, altså viss eg vrir om nøkkel i eine døra så skal begge dørene åpnes. Er ikke noe fjernkontroll som hører til. Det som skjer nå er at jeg ikke får vridd om nøkkelen til åpne. Får vridd den til lås og kan sette den i mekanisk lås også, men om eg vrir den mot åpen så får eg bare motstand. Har også prøvd å låst opp dørene fra innsiden, men det fungerer heller ikke. Den eneste døren som fungerer er bakdøren så er bare sånn eg kan komme meg inn i bilen. Kan nevne at eg har sett på sikringene, og dei er heilt fine. Men døren skal vel kunne låses opp uten strøm også? Noen som har vert borti noe lignende og har en løsning på problemet? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Du får startet motoren? Forsøk å sette nøkkelen inn i døren og la den stå i låsen, ta ut batteriet i et kvarters tid, koble til batteriet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Siden du ikke får låst opp dørene innenfra heller, kan det være "dead-lock" funksjonen som har hengt seg opp. Denne virker slik (på Opel fra denne tiden) at når du trykker på låseknappen på fjernkontrollen (for de som har fjernstyrt sentrallås) en gang, eller vrir nøkkelen mot låst en gang, så låses dørene, men de kan fortsatt åpnes innenfra. Dersom du trykker en gang til, eller vrir nøkkelen mot låst en gang til, aktiveres dead-lock (og ev. original alarm), slik at dørene ikke kan låses opp innenfra ved å knuse et vindu, for eks. Hvordan du får deaktivert denne vet jeg ikke, sjekk med et Opel-verksted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå