mamobr Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg har forhåndsbestilt en SAMSUNG700Z3 14" til drøyt 7000 kr. Følte dette skulle være et godt kjøp. Det viser seg dog at det er leveringsproblemer for denne, og jeg lurer på om jeg må vurdere noe annet før denne kommer. Ser på andre, f eks en Asus 14" http://www.spaceworld.no/data-1/baerbar-pc/asus-u-series/asus-u36sd-13-3-hd-sort-geforce-gt520-core-i7-2620m-8gb-ram-750gb-hdd-bt-kamera-w7-home/ Den virker kanskje som noe for meg bortsett fra litt snaut skjermkort. Jeg bruker PC mest til skole, media(film/musikk), men liker muligheten til spill. Noen som vet om GT520 kan brukes til f eks nye Battlefield og Modern Warfare? Noen bedre forslag i denne kategorien? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Nei, det kan ikke brukes til nye Battlefield. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Hm... liknende blir kanskje en Dell XPS? Du kan få tak i 10% rabattkoder på internett, og XPS 15 gir grei ytelse i spill. Havner på 7200,- med 9-cellers batteri og 540M Grafikkort, samt 10% rabatt edit: nevermind, så maks 14 tommer. Endret 15. november 2011 av Geirern Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Eller Asus N55SF i5-2410M 4GB, pris fra 6890kr. Den har et GT 550 kort som yter bittelitte grann bedre enn et GT 540 og vil klare BF3 i low, kanskje medium muligens. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) U36SD tar definitivt ikke BF3 ihvertfall, den tar BF:BC2 på low med 34 fps (kilde: http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-U36SD-RX114V-SSD-Subnotebook.64520.0.html) Edit: 520M klarer BF3 med 21 FPS på low. MW3 bør gå fint på en blanding av low og medium. Hvis du virkelig vil spille BF3 på PC så er vidarkri sitt alternativ godt Endret 15. november 2011 av Geirern Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Utifra hva jeg har sett på youtube videoer, klarer 520 helt fint å dra bf3. Synes noen ganger forumbrukerne her overdriver litt, og får lavbudsjetts pcer til å virke helt på trynet. Ikke hver redd for å gå for en billigere løsning sier jeg. Ikke forvent ultra innstillinger, men vil være bra nok for en som ikke har behov for den smootheste opplevelsen på helt nye og tunge spill. Endret 15. november 2011 av Dennis Aron Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Utifra hva jeg har sett på youtube videoer, klarer 520 helt fint å dra bf3. Synes noen ganger forumbrukerne her overdriver litt, og får lavbudsjetts pcer til å virke helt på trynet. Ikke hver redd for å gå for en billigere løsning sier jeg. Ikke forvent ultra innstillinger, men vil være bra nok for en som ikke har behov for den smootheste opplevelsen på helt nye og tunge spill. Hvis du kaller et snitt på 21frames/sekund i low settings for "å dra bf3 helt fint" så tror jeg ikke det er så mange som er enig med deg i det. Det fungerer vel som slideshow. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Går helt smooth i videoene, men kanskje jeg bare ser feil og ikke skjønner. Uansett var det også litt retta mot helheten på forumet her, hvor flere kan si noe som er godt, ikke er godt.. MÅ koste mye penger for å kunne spille. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Nei, det må ikke koste penger for å kunne spilles. Hele poenget er å finne maskiner til lavest mulig pris som allikevel fungerer tilfredstillende til de spillene man ønsker å spille. Desverre er BF3 så tungt at man må opp i den øvre klassen av grafikkort hvis man ønsker et minimum av grafikk. Dette er forøvrig et av få spill som har lagt lista så høyt. Hvis man kan klare seg med en maskin med et billigere kort så er det flott det, men da er det vel greit å bli innformert om at man ikke skal forvente at maskinen klarer å dra spill som BF3. Ang. dyre maskiner så er heller ikke 8000kr mye penger for en maskin som klarer å dra det tyngste spillet på markedet. For 1 til 2 år siden så kostet en bærbar maskin som klarte og dra de tyngste spillene atskillig mer enn 8000kr. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg bare siterer fra benchmarks jeg. Også viktig å merke at de selvsagt tar utgangspunkt i spillets tyngre scener, hjelper ikke å ha 40 fps hvis man bare får 21 straks det er litt action... Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Takk for mange gode innspill:P Tenkte egentlig ikke å gjøre noe stort nummer av BF eller ikke:P, men det er jo en faktor som kan vippe valget av laptop noe;) Nå har jeg en halvgammal stasjonær PC som jeg egentlig bruker mest til spilling, den har HD radeon 3870 men har ellers brukbare specs (CPU:Q6600, 8gb ram, Primærdisk SSD..) Har foreløpig ikke hatt spill den ikke klarer, men når jeg kjøper ny laptop hadde det vært kult om spillytelsen overgikk den stasjonære så jeg slapp kjøpe nytt GK med det første. Så spørsmålet mitt er hovedsakelig å finne en Laptop med et budsjett på 7000 (95% KI 5900-7500) som er best "allround" ytelse/pris. 13"-14" skjerm og skjermkort som klarer MW3 er det viktigste kriterium. BF3 blir en bonus. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 (endret) Okey, en eller annen variant av Asus U46SV er et godt valg. Samme som du postet av men med 540m kortet. Spiller Black Ops på high, og dermed MW3 på high. Relativt få gode valg med kriteriene dine, da mindre laptoper ofte dropper skjermkort og kjører på integrert grafikk. Ta en titt på reviewene postet her, virker lovende :-) http://www.notebookcheck.net/Asus-U46-Series.62750.0.html edit: Har ingen erfaringer med nettbutikken, men denne virker passende: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=222430&banid=prisjakt Endret 16. november 2011 av Geirern Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Jess. Den finnes jo i ganske grei priser til under 6 K også. Eneste jeg ser er litt svakere CPU(i5 vs i7), hdd(500 5400 rpm vs 750/7200) og RAM på disse. Men det er kanskje ikke så mye å vektlegge? Ram kan vel alltids lett dobles. ASUS U36SD finnes kanskje ikke med bedre enn GT520? Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Ikke som jeg kan finne ihvertfall. Svakere CPU har ingenting å si for gaming, selv gaming desktops her på forumet settes opp med i5-prosessor vil si det er smartere faktisk, ettersom prosessoren bruker mindre strøm, og genererer mindre varme. Denne har en 7200 RPM-disc: http://www.dustinhome.no/asus-u46sv-ci5-23-4gb-500-gt540m-14-w7hp/product/5010601020?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_1009 Lesehastigheten på HD fører til raske loading times og bootup. Personlig synes jeg det er viktig, men greit å vite at det ikke gir bedre FPS. Det er lett å kjøpe og sette inn RAM i de fleste laptops. De fleste sier dog at 4GB RAM holder fint til dagens maskiner. Kommer litt ann på hvor mange ting du vil ha oppe og hva du skal gjøre selvfølgelig, men tror ikke det skal være et problem. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Det er ikke mange spill som drar nytte av særlig mer enn 4Gb minne, MEN Skyrim har endret dette drastisk da det faktisk bruker 8Gb og det anbefales å innstallere 8Gb for bra funksjonalitet i Skyrim. Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 jess. Prisen av et par spill dyrere den og har hakket svakere CPU? Kanskje bare kjøper meg den første du viste til under 6K. Bytter kanskje til SSD i fremtiden når det kommer seg ned i pris og opp i størrelse;) Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Da har jeg bestilt meg data da. 14" med en ekstra minnebrikke. Satser på å spille BF til under 6000 da. (Eller spillet koster vel noe det også) Takk for svarene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå