DeTomaso Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Har tidligere fått veldig god hjelp av Harald Staff her, men kanskje andre også har tips til dette? : Jeg har en excelfil som inneholder 2 ark. Første ark inneholder flere unike nummer (og flere kolonner knyttet til dette nummeret), andre ark inneholder unike nummer og navn. Jeg ønsker å få listet opp navnet i ark 1 til høyre for nummeret, basert på ark 2. Ark 2 inneholder mange flere nummer enn det jeg har i ark 1... (og vil alltid inneholde nummeret som listes opp i ark 1). Dersom ark 1 viser tallet 33, ønsker jeg altså å sette inn teksten (bak tallet) som er knyttet til det samme nummeret i ark2. Tallet kan forekomme flere ganger i ark1, men finnes bare ett sted i ark 2 (abonnementsliste). Håper noen forstår min forespørsel, og har mulighet til å hjelpe meg med hvordan dette kan løses. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Med mindre jeg misforstår, så høres det ut som om du kommer langt med FINN.RAD i dette tilfellet. Jeg går ut ifra at kundenummer (eller hva slags nummer det måtte være) er i kolonne A i ark2, og at navnet står i kolonne B. =HVIS(A2="";"";FINN.RAD(A2;Ark2!A:B;2;0)) Lenke til kommentar
DeTomaso Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Hei Bradbury... Ser faktisk ut som om det fungerer helt flott :-) Tusen takk for hjelpen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå