Gå til innhold

[Løst] Kommunen har sperret en rekke nettsteder

MatseMats

Anbefalte innlegg

For rundt 30min siden så stengte kommunen jeg og alle de folka jeg kjenner en rekke nettsteder slik som "Youtube", Thatguywiththeglasses og MANGE andre nettsteder som det ikke er noen hensikt i å stenge.

Ikke nok med det, men nå er det aå å si ikke noe over nett som går kjapt på deres nettverk lenger.

Med tanke på at det ikke er noen spesiel hensikt i å stenge så mye rart som på godt og vondt er bra for elevene og lærerene (Vi har en kvinnelig lærer som gjærne bruker youtube til å lære oss Osiomodellen) så spør jeg de få som gidder å lese:

HVORFOR, hva skal grunnen være?? Hva er vitsen med nettverk når jeg ikke for låv til å søke på vitenskapsdelen på Youtube engang?

Takker for alle responser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommunen? Jeg antar at det er nettverket på skolen din du da snakker om?

For en skole er det meget fornuftig å sperre alle nettsteder bortsett fra de som det kan tenkes har noen nytte i studie-/skolesammenheng. Leking og fjas kan du gjøre alle andre steder enn på skolen - der er du for å lære noe ;)

Lenke til kommentar

Hvis det er videregående skole, er det derimot snakk om fylkeskommunene, sålenge det er offentlige skoler.

Ser du skriver at alt går tregt, det kan ikke tenkes at ting blir sperret, for å holde hovedfunksjonene oppe, som det man faktisk trenger i skoledagen?

Det kalles prioriteringer, sider som er i stor grad unyttige blir sperret først, om det er kapasitetsproblemer. Hvor i landet er du?

- Mortis

Lenke til kommentar

Takker for svarene, selv om en del av dem var ignorante på en del områder.

Når du arbeider så mye med data som det jeg gjør, så har oppgaver en tendens til å gå "fort og gæli" som man ofte sier på en dialekt jeg innlysende ikke bruker; For jeg kommer faktisk fra Mjøndalen, og snakker/bruker irriterende nok den dialekten i min daglitale og på de få norske forumene jeg sjeldent besøker.

Jeg elsker å se mennesker som vil hjelpe andre, streve og slite med utallige helt normale arbeidsoppgaver til et mindretall av mennesker, når jeg selv ved hjelp av media kan nærmest (ordet er basert på konseptet "snik-islamisering" eller hvordan du nå vil skrive dette ordet) snik-undervise flere hunder, og med tiden tusenvis av mennesker med ordentlige opplevelser eller enkle tips (i en overflod over lengre tid) som gjør at du lettere kan progressere i din tilværelse. På en bra/bedere måte, selvfølgelig.

Problemet med et latterlig antall nettsteder som hadde blitt stengt, har nå blitt løst, og jeg har mye arbeid å gjøre på de fleste fronter (ikke nødvendigvis de temaene som har blit nevnt i kommentarer) så jeg ser ingen grunn til å diskutere eller poste noe mer om dette emne.

Selv om det ser ut til at jeg kommer til å erstatte Norsk med Engelsk på alle måter i fremtiden, så takker jeg for tilbakemeldingene.

Ha en god uke og en god helg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...