Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Rapportere svart arbeid/falsk bedrift?

HannibalChopsticks

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen der ute som kan svare meg på hvor en skal henvende seg dersom en har en klar mistanke om noen som "leker" bedrift?

(Finner ingen info om "bedriften" i Brønnøysund Reg., heller ikke firma-informasjon gjennom internett, utenom en Facebook-side. Der er det ikke oppgitt noe organisasjonsnummer eller MVA-nummer.)

Har så klart tatt et google søk først, men det endte ikke med noe godt resultat, fant faktisk ingenting om hvordan/hvor rapportere.

Prøver å få noe svar her, hvis ikke må en vel bare begynne med ringerunde til de forskjellige etatene...

Om du mener at "nå legger jeg nesa i ting jeg ikke har noe med", så er det bare å la vær å kommentere. Som administrator av en facebook-gruppe for kjøp og salg på privatmarkedet (med over 10 000 medlemmer), føler jeg et ansvar for å si ifra, når det virker som et tydelig lovbrudd, som til tider forsøkes gjort gjennom gruppa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ligningskontor i den kommunen "bedriften" er lokalisert er rett adressat. Dreier det seg om mva-unndragelse (dvs skriving av regninger med spesifisert mva uten å være registrert) er det såvidt jeg vet en sak for fylkesskattekontoret i relevant fylke. Et hvilket som helst ligningskontor, også ditt lokale, bør uansett kunne ta imot en "bekymringsmelding" og formidle den til rette instans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...