Disco Stu Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Hallo Jeg skal gjøre en del arbeider hjemme, og har i den forbindelse fått et tilbud fra en snekker som har et Limited selskap. Hva er egentlig dette? Er det et engelsk selskap? Blir litt skeptisk. Eller burde jeg ikke være det? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Hva mener du med Limited selskap? Har snekkeren et foretak som er registrert i foretaksregisteret i Norge? Kan det være NUF du tenker på(Norskregistrert Utenlands Foretak)? Lenke til kommentar
emilwe Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Hva mener du med Limited selskap? Har snekkeren et foretak som er registrert i foretaksregisteret i Norge? Kan det være NUF du tenker på(Norskregistrert Utenlands Foretak)? Greit at IF, Skandiabanken og en del andre store er NUF, men jeg klarer ikke å ta sånne småbedrifter som velger NUF seriøst. Da jeg "shoppa" rundt etter håndverkere valgte jeg bort alle NUF-selskapene før jeg gikk videre og ba om tilbud. Men viktigere enn selskapsform er vel kanskje erfaring og referanser Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 NUF i seg selv er ingen garanti for at vedkommende er useriøs eller svindler. Men, NUF har færre krav til regnskapsføring og langt lavere aksjekapital(1£ er vanlig i UK). Dette gjør at selskapsformen er mye brukt av useriøse og svindlere. Men som sagt, ingen garanti. Etter nyttår er det vel og vedtatt å endre kravene til aksjeselskap, og da vil vi også kunne se en økt aktivitet av svindlere/useriøse håndtverkere med AS på bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå