Gå til innhold

Hva er poenget med light armor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Light Armor. En bra ting med det er at det veier lite. Jeg spiller ikke en nærkamp-karakter, og putter derfor aldri poeng på stamina. Jeg har heller ikke puttet perks på verken light eller heavy, fordi fienden helst ikke skal slå på meg i det hele tatt. Heavy er bare bra hvis man har perken som gjør at den ikke veier noe. Dette er såklart ikke et problem hvis man er en nærkamp-karakter, for da vil man ha stor nytte av de andre perksene i heavy-treet også. Men jeg bruker perks på helt andre ting enn light/heavy armor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

For min del er det selve rollespilldelen som gjør forskjellen om jeg bruker light eller heavy armor. Det passer bedre med en orc warrior som bruker heavy armor enn en assassin eller thief.

Tidligere i spillet er det vel også en vesentlig forskjell dersom en thief bruker heavy armor, ettersom den lager en del mer lyd enn light.

Lenke til kommentar

Folk glemmer det at 70 skill er ganske mye. Du må normalt sett opp i level 30-35 før du når ett såpass høyt tall. Eller med andre ord rundt 25-30 timer /played. Kansje til og med mer, siden du går så forbanna sakte når du har den på deg! ;p Den er og mer noisy enn Light Armor men samem som med vekten så kan du ta bort dette med ett perk i sneak treet.

Så ja, 35 timer inn i en save så er eneste fordelen med light armor over heavy 50% stamina regen mens bakdelene er flere. Må vel og nevne at med Smithing så bør du gå for Heavy Armor Smithing uansett om du vil bruke light eller heavy Armor siden du ikke får access til Daedric weapons hvis du velger light.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...