Kevlar Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Hei! Jeg spiller en thief, men ser ikke helt fordelen med light armor, siden heavy armor med 70 pt-perket blir vektløs og ikke lager lyd, mens den fortsatt gir plenty mer armor enn light. Er det noe som helst poeng i å skaffe light armor istedet for å bare grinde heavy til jeg har 70? Lenke til kommentar
E7ite Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Du vil vel fremdeles bevege deg seinare enn ved om du hadde brukt Light Armor ? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Jeg håper det, men det ser ikke slik ut. Både light armor og heavy armor perk har samme ordlyden: "Doesnt weigh anything and doesnt slow you down". Virker som light armor bare er for de som spiller i 3rd person view og vil se mindre bulky ut? Lenke til kommentar
E7ite Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Rart. men eg rekner med at dei fleste heavy armors du finner, vil gi block skill osv. Menst Light armor har meir sneak, pickpocket, lockpick osv. Kanskje ? Lenke til kommentar
Zpectro Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Rart. men eg rekner med at dei fleste heavy armors du finner, vil gi block skill osv. Menst Light armor har meir sneak, pickpocket, lockpick osv. Kanskje ? du kan jo disenchante light armor og får enchanten på heavy armor. Men det ser litt dumt ut me en dude i svær rustning som sniker rundt og er en tyv light armor passer liksom bedre lorewise Lenke til kommentar
Squeekie Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Nå er vel stamina regen noe som er bedre på light enn på heavy hvis jeg ikke husker feil? Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 SÅ den eneste bakdelen med heavy armour er at du bruker mer Stamina når du sprinter, og at du beveger deg saktere? Ellers sniker du og bruker magi like bra (med nevnte perk)? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Du, beveger deg ikke saktere, bruker like lite stamina når du sprinter, og sniking og magi funker like bra. Når du først har perk virker det som det ikke er noen forskjell i det hele tatt, bortsett fra at heavy er bedre... Lenke til kommentar
Licht Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Med Wind Walker-perken i Light Armour får du betre Stamina-regen enn du kan få med Heavy Armour, og 100-poengsperken er 10% passiv avoid i staden for 10% passiv reflect. Mekanisk er det fullt mogleg å lage ein stealth-karakter i heavy armour så lenge ein har riktige sneak-perks, men det ser jo litt sløvt ut. Spelet er uansett einspelar, så kvifor minmaxe? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Med Wind Walker-perken i Light Armour får du betre Stamina-regen enn du kan få med Heavy Armour, og 100-poengsperken er 10% passiv avoid i staden for 10% passiv reflect. Mekanisk er det fullt mogleg å lage ein stealth-karakter i heavy armour så lenge ein har riktige sneak-perks, men det ser jo litt sløvt ut. Spelet er uansett einspelar, så kvifor minmaxe? Ja hvorfor velge 100 kroner når man kan velge 10, når spillet gjør valget så åpenbart? Og hvorfor er Destruction så overdrevet elendig?!?!!??!?!?! Jeg dropper fiender raskere med en bue med 0 perks i bue enn med min-makset destruction med frost og lyn-spesialisering. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Litt usikker på om krone-analogien hang saman med Light vs Heavy armor. Eg kjem iallefall til å velje Light når eg eingang skal lage ein stealth-karakter - meir av kosmetiske enn mekaniske årsaker. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Det hadde ikke kostet bethesda mange kalorier å gi light armor en eller annen form for fortrinn for stealth characters, f.eks en offensiv setbonus. Jeg spiller som de fleste andre i 1person, så kosmetiske årsaker veier dessverre ikke så tungt Lenke til kommentar
Licht Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Er det nokon som spelar i tredjeperson? Ikkje kosmetisk som i at eg synes det er kjekt å sjå på karakteren heile tida, men fordi eg har meir moro med å lage karakterkonsept og følgje dei enn å lage ein optimal karakter. Lenke til kommentar
samco Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 eneste poeneget med at jeg ha level 100 i light armour er for å få opp karakterens level :!: tok lengre tid med å få opp light til 100 enn heavy til 100 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Er det nokon som spelar i tredjeperson? Ja, jeg spiller utelukkende i tredjeperson og kunne ikke tenkt meg å spille i førsteperson. For øvrig har jeg kun light armor, bue og to sverd, og klarer meg helt fint. Når det gjelder light vs heavy armor har jeg ikke vurdert heavy engang. Light Armor har 50% raskere stamina-regen med en perk, og om jeg ikke tar feil bruker det mindre stamina i utgangspunktet. Men klart det kosmetiske har en del og si. Dette er tross alt et rollespill, så hvordan karakteren min ser ut og oppfører seg betyr mye for meg. 3 Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Jeg spiller en del i tredjeperson. Når jeg er ute og utforsker, går rundt i byen (ute, som oftest 1. person innendørs), og når jeg sniker rundt er jeg som oftest i tredjeperson. Når det er på tide å slåss, eller når jeg er i en hule, skifter jeg til førsteperson. Synes uansett det er ganske teit at oppgraderingene til heavy armour er å gjøre at du beveger deg like lett som om du var naken. Det burde heller vært flere bakdeler med heavy armour (stamina loss for å hoppe etc.) mens du fikk enda bedre beskyttelse som en oppgradering (som 10% mot alle elementer osv.), slik at det var et lite dilemma fra et min/max ståpunkt. Husker jeg ble litt irritert i Oblivion når jeg fant ut at jeg kunne like godt brukt heavy armour som en rogue-karakter. Så i Skyrim har jeg gitt karakteren min heavy, og selv om han i utgangspunktet er en warrior/barbar-type, sniker jeg rundt og sneak attacker dudes med to-hånds sverdet mitt innimellom. Endret 15. november 2011 av Orwandel Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg hadde ikke taklet Skyrim hvis jeg hadde vært låst til consollkidsFPS view Jeg MÅ ha gothiclike 3. person view Når det gjelder armors og manglende forskjeller, wat... Teiteste ever. 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Bruker aldri 3person på skyrim ser så unatulig ut med den flytende karakteren uff Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Er fordi du spiller på konsoll det Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg hadde ikke taklet Skyrim hvis jeg hadde vært låst til consollkidsFPS view Jeg MÅ ha gothiclike 3. person view Når det gjelder armors og manglende forskjeller, wat... Teiteste ever. Um... førsteperson er ikke akkurat tradisjonell konsoll-view. Tredjeperson, derimot, er. Men det er uansett meningsløst å skylde på konsoll akkurat når det gjelder 3./1. person. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå