Gå til innhold

Hva er poenget med light armor?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg spiller en thief, men ser ikke helt fordelen med light armor, siden heavy armor med 70 pt-perket blir vektløs og ikke lager lyd, mens den fortsatt gir plenty mer armor enn light. Er det noe som helst poeng i å skaffe light armor istedet for å bare grinde heavy til jeg har 70?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rart. men eg rekner med at dei fleste heavy armors du finner, vil gi block skill osv. Menst Light armor har meir sneak, pickpocket, lockpick osv. Kanskje ?

du kan jo disenchante light armor og får enchanten på heavy armor. Men det ser litt dumt ut me en dude i svær rustning som sniker rundt og er en tyv :p light armor passer liksom bedre lorewise

Lenke til kommentar

Med Wind Walker-perken i Light Armour får du betre Stamina-regen enn du kan få med Heavy Armour, og 100-poengsperken er 10% passiv avoid i staden for 10% passiv reflect.

Mekanisk er det fullt mogleg å lage ein stealth-karakter i heavy armour så lenge ein har riktige sneak-perks, men det ser jo litt sløvt ut. Spelet er uansett einspelar, så kvifor minmaxe?

Lenke til kommentar

Med Wind Walker-perken i Light Armour får du betre Stamina-regen enn du kan få med Heavy Armour, og 100-poengsperken er 10% passiv avoid i staden for 10% passiv reflect.

Mekanisk er det fullt mogleg å lage ein stealth-karakter i heavy armour så lenge ein har riktige sneak-perks, men det ser jo litt sløvt ut. Spelet er uansett einspelar, så kvifor minmaxe?

Ja hvorfor velge 100 kroner når man kan velge 10, når spillet gjør valget åpenbart?

Og hvorfor er Destruction så overdrevet elendig?!?!!??!?!?!

Jeg dropper fiender raskere med en bue med 0 perks i bue enn med min-makset destruction med frost og lyn-spesialisering.

Lenke til kommentar

Er det nokon som spelar i tredjeperson? :p

Ja, jeg spiller utelukkende i tredjeperson og kunne ikke tenkt meg å spille i førsteperson. For øvrig har jeg kun light armor, bue og to sverd, og klarer meg helt fint. Når det gjelder light vs heavy armor har jeg ikke vurdert heavy engang. Light Armor har 50% raskere stamina-regen med en perk, og om jeg ikke tar feil bruker det mindre stamina i utgangspunktet. Men klart det kosmetiske har en del og si. Dette er tross alt et rollespill, så hvordan karakteren min ser ut og oppfører seg betyr mye for meg. ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg spiller en del i tredjeperson. Når jeg er ute og utforsker, går rundt i byen (ute, som oftest 1. person innendørs), og når jeg sniker rundt er jeg som oftest i tredjeperson. Når det er på tide å slåss, eller når jeg er i en hule, skifter jeg til førsteperson.

Synes uansett det er ganske teit at oppgraderingene til heavy armour er å gjøre at du beveger deg like lett som om du var naken. Det burde heller vært flere bakdeler med heavy armour (stamina loss for å hoppe etc.) mens du fikk enda bedre beskyttelse som en oppgradering (som 10% mot alle elementer osv.), slik at det var et lite dilemma fra et min/max ståpunkt. Husker jeg ble litt irritert i Oblivion når jeg fant ut at jeg kunne like godt brukt heavy armour som en rogue-karakter. Så i Skyrim har jeg gitt karakteren min heavy, og selv om han i utgangspunktet er en warrior/barbar-type, sniker jeg rundt og sneak attacker dudes med to-hånds sverdet mitt innimellom.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke taklet Skyrim hvis jeg hadde vært låst til consollkidsFPS view :whistle:

Jeg MÅ ha gothiclike 3. person view :new_woot:

Når det gjelder armors og manglende forskjeller, wat... Teiteste ever.

Um... førsteperson er ikke akkurat tradisjonell konsoll-view. Tredjeperson, derimot, er. Men det er uansett meningsløst å skylde på konsoll akkurat når det gjelder 3./1. person.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...