Gå til innhold

Origin under kritikk igjen (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
"Det virker med andre ord lurt å holde seg unna forumet til Electronic Arts hvis du har spill på Origin."Nei, det som er lurt er jo å oppføre seg. En blir ikke bannet fra et forum helt uten grunn. Følg retningslinjer og bruk normal folkeskikk, så burde ikke dette være et nevneverdig problem.
Er vel ikke rettferdig at hvis du kjøper en vare, og så blir utestengt fra butikken, så skal du ikke få lov til å bruke varen? Er jo helt dust.

 

Om du kjøper en bil og kjører helt villmann med den kan den bli inndratt. Jeg ser det som en flott stopper at det har en faktisk konsekvens å ikke oppføre seg.

 

Så var det dette med å trekke håpløse paraleller også da.

Lenke til kommentar

Dette virker da regelrett latterlig. Kommer ikke til å benytte meg av forumet hvis jeg risikerer å miste alle spillene mine :| Enda en grunn til å mislike origin, som om det ikke var nok grunner fra før av. Eneste grunnen til at jeg bruker origin er battlefield 3. Kjøper ikke en døyt gjennom origin hvis det finnes andre muligheter...

Endret av DeepW
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Om du kjøper en bil og kjører helt villmann med den kan den bli inndratt. Jeg ser det som en flott stopper at det har en faktisk konsekvens å ikke oppføre seg.

Ja, skriver man "e-peen" på et forum er det best å utestenge personen fra både forumet og alle spill personen 'eier', da det definitivt er livsfarlig for de som leser.

Lenke til kommentar

I starten håpet, og trodde jeg de ville få løst iallefall de værste problemene iløpet av rimelig kort tid. Om det fortsetter slik det er nå, er det ikke bra. Greit, er regler over alt, men om du skriver ett banneord på ett forum, burde ikke det påvirke spillene dine.

 

Blir litt mye "bare si positive ting til oss, ellers går det utover deg". Ikke bra.

 

EA går nå for langt. De er store, har mye makt. Men om dette fortsetter, tror, og håper jeg at flere vil se det er dumt. Om folk gjør det, og viser motstand, skal det ikke altfor mye til før EA må gjøre noe.

Lenke til kommentar

Og derfor hater jeg at alt på død og liv skal være tilknyttet nettet i disse dager. Til slutt så ender det med at noen holder på produktene du har kjøpt, og så må man stole på at man ikke blir uvenner med disse gigantene på noen som helst måte.

 

Her har vi altså nok et eksempel på at piratkopien er en bedre løsning enn det man betaler for. Sier på ingen måte at det er greit å piratkopiere, men saker som denne gjør det vanskelig å kjøpe spill lovlig på slike møkkatjenester. Nå ble jeg litt usikker på om jeg vil ha SW - The Old Republic. Med slik kundebehandling så vet man aldri hva de finner på neste gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Det virker med andre ord lurt å holde seg unna forumet til Electronic Arts hvis du har spill på Origin."Nei, det som er lurt er jo å oppføre seg. En blir ikke bannet fra et forum helt uten grunn. Følg retningslinjer og bruk normal folkeskikk, så burde ikke dette være et nevneverdig problem.

Nei, det burde det ikke, men som det går frem av eksemplene i artikkelen det lenkes til ER det et problem, for der går det frem at folk har blitt bannet på grunn av ting man ikke hadde fått advarsel for her på forumet engang. Noen av eksemplene er helt på jordet.

 

Og det er én ting å miste tilgangen på forumet, noe helt annet er å også miste tilgangen på spillene man har kjøpt. Det kan ikke forsvares.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet.Det er like mye retningslinjer på forumet som det er med spillet, selv om folk ikke gidder å lese det.

Du ser ikke problemet med at en tilfeldig moderator med en dårlig dag har lov til å ta fra deg hele spillsamlingen på Origin fordi han ikke liker noe du har skrevet?

 

I artikkelen jeg lenker til er det eksempel på situasjoner hvor en enkel forumbanning virker som en kraftig overreaksjon, og i tillegg har man slettet vedkommendes spillkonto.

Nja, som moderator på EA forumet har vi ikke muligheter til å banne folk. Det er adminene som tar seg av slikt.

Lenke til kommentar

Om du kjøper en bil og kjører helt villmann med den kan den bli inndratt. Jeg ser det som en flott stopper at det har en faktisk konsekvens å ikke oppføre seg.

Om du jukser så blir du permanent kastet ut av spillet, som vil være noe sammenligningen din betyr.

At du klager på vegvesenet, og får førerkortet inndratt ville vært bedre.

 

 

Overrasker meg ikke å se slike ting komme fra EA.. Kan ikke de gå på en stor smell snart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og derfor hater jeg at alt på død og liv skal være tilknyttet nettet i disse dager. Til slutt så ender det med at noen holder på produktene du har kjøpt, og så må man stole på at man ikke blir uvenner med disse gigantene på noen som helst måte.

 

Her har vi altså nok et eksempel på at piratkopien er en bedre løsning enn det man betaler for. Sier på ingen måte at det er greit å piratkopiere, men saker som denne gjør det vanskelig å kjøpe spill lovlig på slike møkkatjenester. Nå ble jeg litt usikker på om jeg vil ha SW - The Old Republic. Med slik kundebehandling så vet man aldri hva de finner på neste gang.

 

Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli så ekstremt lei av måten EA har håndtert BF3 på,at det kanskje er greit å piratkopiere i stedet.Det får da være grenser for Nord Koreansk oppførsel!Slik de driver sjappa,så kan EA KJØSSE MEG LANGT OPPE I _SENSURERT_!

BF3 kommer jeg aldri til å kjøpe det er sikkert.Støtter ikke dette opplegget.Nå må de begynne å bruke huet.. :no: :no: :no:

Nå har jeg drevet med PC spill siden 90 tallet,og aldri har det vært så mye problemer med å få spilt som det er idag.Det er ikke annet en dårlige porter,bugs,innloggingsproblemer,halvferdige spill,DLC ditt og DLC datt og ikke minst utgivere som overgår både Stalin og Kim Il Jong når det kommer til kontroll og markeringbehov.

Det er faktisk blitt så ille at jeg ikke lenger greier å glede meg når jeg hører at spill kommer ut.Så traileren til GTA V her for en stund siden,og det ser jo bra ut,men så tenker jeg:"What if"..det er samme greia som med alle slike større spill,kødd og kødd og kødd.

Snart legger jeg gamingen på hylla for godt,iallefall dersom det skal være denne måten utviklere og utgivere har tenkt å legge lista i fremtiden.

 

Spillbransjen må ENTEN ta et oppgjør med seg selv,eller så er den død. :angry:

Utrykket at "kunden alltid har rett" er muligens noe overdrevet,da det erfaringmessig ikke stemmer bestandig,men om det så ikke gjør,så la nå kunden sitte med følelsen av å ha rett da.Dette er basic når det kommer til hvordan man behandler kunder.Skulle jeg behandlet kundene mine som EA gjør,så hadde de flyktet for lengst.

På tide å boikotte totalt alle spill som de har en finger med på.Ser at det snakkes om å revurdere andre spill de gir ut av andre her på forumet,og det oppfordrer jeg så absolutt til. :grumpy:

Endret av ArkArk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

EA er totalt Retarded, akkurat some noen av folkene her inne må vær som syntes at dette er helt rettferdigjort...litt manglende kritisk tenking de må ha. Vanskelig og tro at de kan være noe annet enn troll når det er så opplagt galt og urettferdig som i dette tilfelle.

 

Styr langt unna EA !

Endret av FullSpectrum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er akkurat slike straffer jeg har drømt om på Steam, for hackere fortsetter i all uendelig uten ordentlig straff. Virker som Origin endelig gjør det rette.

 

Men det er ikkje hackarar som vert straffa, det er folk som har vore i feil tråd når ein moderator på EA-foruma sølte kaffe i fanget.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om du kjøper en bil og kjører helt villmann med den kan den bli inndratt. Jeg ser det som en flott stopper at det har en faktisk konsekvens å ikke oppføre seg.

 

Hæ? Du kjører som en villmann, og bilen blir dratt inn? Nå vet jeg ikke hvor du kommer fra men det høres en smule rart ut. Men sett at det var slik da: Da har du elegant hoppet over at her blir ikke bare bilen dratt inn, men også hus og kone.

 

Ikke søren om jeg betaler for noe slikt. EA kan for en gangs skyld skjerpe seg. De er jo helt forbanna høye på seg selv.

 

 

Men dette synes jeg nesten blir for absurd. Skjønner liksom ikke helt hvordan de faktisk får lov til å fortsette å være så jalla.

 

 

 

Synes jeg såg en kommentar her om at steam ikke er så mye bedre selv, men steam sitter ihvertfall ikke bak kabinettdøra di og lusker mens du ikke vet det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er akkurat slike straffer jeg har drømt om på Steam, for hackere fortsetter i all uendelig uten ordentlig straff. Virker som Origin endelig gjør det rette.

 

Men det er ikkje hackarar som vert straffa, det er folk som har vore i feil tråd når ein moderator på EA-foruma sølte kaffe i fanget.

 

Moderatorer har ikke muligheter til å banne folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...