emwa Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg var på ferie den første skoleuken i august. Da jeg skulle hente bøker var mange utsolgt. Nå har jeg fått de fleste, men det er fortsatt noen som mangler. Underveis i denne terminen har det kommet flere nye elever og alle disse har fått bok før meg. Når jeg har gått ned og sjekket har det bestandig vært tomt. Ledelsen har derfor sagt at de skal bestille flere bøker. Men jeg har fortsatt ikke fått. Dette er utrolig dumt for meg, fordi jeg sliter med å få tatt vurderinger i faget. Vi har hatt to vurderinger men jeg mangler begge. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Læreren min i faget sier at jeg må ta prøvene, men hvordan kan jeg det når jeg ikke har fått bok? Jeg blir helt oppgitt. Jeg er egentlig en 5/6 elev , og hvis dette fortsetter kommer jeg til å ende opp med stryk i faget. Jeg har virkelig gått for å sjekke i hver bidige time, men det er fortsattt ikke i orden. Det verste er AT JEG GÅR PÅ EN PRIVATSKOLE... Noen tips? Burde jeg kontakte udir / elevorganisasjonen ? Lenke til kommentar
Rob92 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg var på ferie den første skoleuken i august. Da jeg skulle hente bøker var mange utsolgt. Nå har jeg fått de fleste, men det er fortsatt noen som mangler. Underveis i denne terminen har det kommet flere nye elever og alle disse har fått bok før meg. Når jeg har gått ned og sjekket har det bestandig vært tomt. Ledelsen har derfor sagt at de skal bestille flere bøker. Men jeg har fortsatt ikke fått. Dette er utrolig dumt for meg, fordi jeg sliter med å få tatt vurderinger i faget. Vi har hatt to vurderinger men jeg mangler begge. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Læreren min i faget sier at jeg må ta prøvene, men hvordan kan jeg det når jeg ikke har fått bok? Jeg blir helt oppgitt. Jeg er egentlig en 5/6 elev , og hvis dette fortsetter kommer jeg til å ende opp med stryk i faget. Jeg har virkelig gått for å sjekke i hver bidige time, men det er fortsattt ikke i orden. Det verste er AT JEG GÅR PÅ EN PRIVATSKOLE... Noen tips? Burde jeg kontakte udir / elevorganisasjonen ? En mulighet hadde kanskje vært å snakke med rektor og høre om du personlig kan kjøpe de bøkene du trenger. Deretter kan skolen ta disse bøkene på slutten av skoleåret og gi tilbake pengene du brukte på dem. Høres ut som om situasjonen din er kritisk, så en hurtig løsning må til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Hva med å bruke hodet? Det første jeg hadde gjort er å finne en midlertidig alternativ løsning, som å gå til det offentlige biblioteket og låne de bøkene du trenger. Eller gå til den største Norli i byen din som selger fagbøker, og få kjøpt de. Dersom økonomi ikke er din største side så kunne du ha fulgt med på tavlene på skolen der andre elever annonserer at de selger lærebøker. Dette er delvis din egen feil at dette problemet har vedvart. Vi er nå i november, og en løsning burde ha vært på plass innen slutten av august. Er du misfornøyd med din privatskole, så burde du vurdere noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå