Glavalavala Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Det var bra å høre. Du får holde hodet litt kaldere neste gang. @nomore . Er enig med deg at reglene finnes, men det blir jo skjønn. Og det er uprofft og dumt for selger at kjøper trekker seg. Man tror jo man har fått solgt. Skuffelsen er nok værre en tapet. Alltid en lettelse når bilen er solgt. Har man solgt litt så vet man at ikke noe er solgt før pengene er på konto. Nytter ikke å anmelde slike ting og krangling og utskelling av kjøperen er ikke værtd stresset og høyt blodtrykk. Endret 15. november 2011 av Glavalavala Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Det skal eg si meg enig i Lenke til kommentar
dunbar Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Hvordan er saken når man har en muntlig avtale med en bilforhandler til å kjøpe og hente en bil, kan man avbestille det? Altså ingen kontrakt er underskrivet ennå, og alt gikk gjennom telefon og epost... Lenke til kommentar
Chobyn Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Har du en muntlig avtale så er det bindende. Om selger i tillegg har en skriftlig aksept på mail, så har han i allefall en god sak. Men i de fleste tilfeller, så vil det være uproblematisk å gå i fra en slik avtale, selv om den rent rettslig er bindende. Første man må gjøre er å ta kontakt med selger på en ydmyk måte. 1 Lenke til kommentar
dunbar Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Har du en muntlig avtale så er det bindende. Om selger i tillegg har en skriftlig aksept på mail, så har han i allefall en god sak. Men i de fleste tilfeller, så vil det være uproblematisk å gå i fra en slik avtale, selv om den rent rettslig er bindende. Første man må gjøre er å ta kontakt med selger på en ydmyk måte. Ja, synes det egentlig ikke riktig å avbestille nå. Men grunnen at jeg tenker på det er at jeg har sett akkurat det samme bil, samme utstyr, men ett år nyere, og mer enn 20.000km mindre, for en pris som er 15.000,- mindre....da føler man seg litt lurt... Lenke til kommentar
Chobyn Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Ja, synes det egentlig ikke riktig å avbestille nå. Men grunnen at jeg tenker på det er at jeg har sett akkurat det samme bil, samme utstyr, men ett år nyere, og mer enn 20.000km mindre, for en pris som er 15.000,- mindre....da føler man seg litt lurt... Biler koster gjerne litt mer hos en forhandler, en de gjør privat. Forhandlere inkluderer som oftest garanti en viss periode etter salg, som de må kalkulere inn i prisen. Det sagt så ville jeg i allefall ikke hatt dårlig samvittighet for å prøve å komme meg fra avtalen om jeg følte jeg fikke mye mer for pengene en annen plass. Ta kontakt med selgeren å si ifra at du ønsker å gå i fra avtalen, så kan du ta en beslutning etter du har fått respons derfra Lenke til kommentar
dunbar Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Ja, synes det egentlig ikke riktig å avbestille nå. Men grunnen at jeg tenker på det er at jeg har sett akkurat det samme bil, samme utstyr, men ett år nyere, og mer enn 20.000km mindre, for en pris som er 15.000,- mindre....da føler man seg litt lurt... Biler koster gjerne litt mer hos en forhandler, en de gjør privat. Forhandlere inkluderer som oftest garanti en viss periode etter salg, som de må kalkulere inn i prisen. Det sagt så ville jeg i allefall ikke hatt dårlig samvittighet for å prøve å komme meg fra avtalen om jeg følte jeg fikke mye mer for pengene en annen plass. Ta kontakt med selgeren å si ifra at du ønsker å gå i fra avtalen, så kan du ta en beslutning etter du har fått respons derfra Den andre bilen som er mye mer (nyere, mindre Km), og 15.000,- billiger er også hos en forhandler (ikke det samme). Må vurdere saken.....men kan forhandler kreve erstatning/ omkostinger? Lenke til kommentar
Chobyn Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Forhandler KAN kreve erstatning for utgifter de har fått i forbindelse med å legge ut bilen for salg på nytt. Men om vil gjøre det er noe annet. Jeg har i allefall ikke inntrykk av at det er veldig vanlig, i allefall for avbestillinger før kontrakten er underskrevet. Hør hva forhandler sier, mest sannsynlig er det null stress. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå