Gå til innhold

svchost.exe har generert feil og vil bli lukket

Wilja

Anbefalte innlegg

Hei!

E helt ny her inne, og håper at noen kan hjelpe mæ litt.

De siste dagan har æ plagdes med pc'en når æ e på nett.

Får til stadighet opp melding om at svchost.exe har generert feil og vil bli lukket. Kommer ikke inn på mail, forum, osv det virker som om forskjellige koblinger ikke virker.

Trodde først at æ hadde fådd virus på maskinen, så æ oppdaterte virusprogammet og scanna den. Så leste æ om det nye viruset og at Norton ikke klarte å stoppe det, og prøvde to forskjellige online scann. Men maskinen fortsetter på samme viset. Plages også med at hele cpu-kapasiteten e brukt og maskinen låser seg ei lita stund...

Er det noen som vet råd? Bruker forresten 2000.

Mvh Wilja!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les retningslinjene her

2. Tråder skal ha et beskrivende emnefelt. Om du lurer på noe om hovedkortet ditt så skal emnefeltet være "Problemer med Epox5k3+ hovedkortet mitt". Tråden skal også være postet i rett kategori. Emnfefelt med kun store bokstaver, overdrevent bruk av !? og lite beskrivende vil bli stengt. Eksempel på dårlig emnefelt er "HJEEEEEELP!!!!HVA GJØR JEG NÅ????????".[/url]

Lenke til kommentar
Les retningslinjene her

2. Tråder skal ha et beskrivende emnefelt. Om du lurer på noe om hovedkortet ditt så skal emnefeltet være "Problemer med Epox5k3+ hovedkortet mitt". Tråden skal også være postet i rett kategori. Emnfefelt med kun store bokstaver, overdrevent bruk av !? og lite beskrivende vil bli stengt. Eksempel på dårlig emnefelt er "HJEEEEEELP!!!!HVA GJØR JEG NÅ????????".[/url]

Wow! Hvilken velkomst til en som i nøden poster sin første melding her... Er du moderator eller er dette bare en hevnaksjon for at noen andre sa noe tilsvarende til deg for noen hundre meldinger siden?

Det er greit nok og være opptatt av regler, men å forvente at en ny bruker som forviller seg inn her skal sette seg ned å lese en haug med retningslinjer før problemet postes? Og uansett går det an å svare på en skikkelig måte...

Stakkaren har jo til og med postet i rett kategori?!

Tipper moderatorene, de "ekte", klarer og ordne opp i slike ting på egen hånd, og at HW forhåpentligvis kan klare seg uten "borgervern" av denne typen foreløpig. Håper ikke redaksjonen her har ambisjoner om å starte mobbetilstander av den typen man ofte ser på mange IRC kanaler hvor "gamle" brukere gjør sitt beste for å skvise ut enhver nykommer...

Det går an å "bruke hue" for etablerte også...

Wilja: Finnes mange poster om det viruset her også, men sjekk den siste posten i denne danske linken:

http://www.eksperten.dk/spm/386725

Lenke til kommentar

Hei!

Takk for svar. Ja må si æ blei paff av svaret æ fikk.

Har aldri vært inne på det her forumet før. Og æ trengte virkelig hjelp. Men nu har æ formatert og lakt inn win på nytt. Alt ser ut til å funke.

Trur nok ikke æ kommer til å bli aktiv i det her forumet, på mæ virka det som man måtte være ekspert for å delta. Det e æ nok ikke, selv om æ har ganske peil på pc.

Mvh Wilja!

Lenke til kommentar

Hvis du sier at båndbredden din var blitt slukt kan det hende du har fått spyware/malware eller noe. Dra til www.downloads.com og last ned spybot eller adaware.

Ha alltid dette i baktanke. Last ned disse programmene og scann maskinen din med jevne mellomrom. Det er viktig.

Velkommen som ny bruker i dette forumet.

Lenke til kommentar

Hei Takk for svar og gode råd!

Vet ikke om det e bandvidden som blir brukt opp, cpu jobber 100 %, e ikke det prossesoren?

Når det gjelder spyware, så trur æ Norton Internet Security stopper disse trojaneran, får i alle fall opp melding om det til stadighet.

Mvh Wilja!

Lenke til kommentar

D er nok virus du har fått, hadde akkurat d samme problemet for noen dager siden og måtte være lynkjapp for å komme meg til denne siden som fortalte hva man måtte gjøre http://securityresponse.symantec.com/avcen...aster.worm.html .

Velkommen til forumet, gjorde samme feilen som deg da jeg skrev mitt første innlegg her og selfølgelig var d jo en viktigper som kom med samme leksa til meg også. Man må bare huske å skrive hva temaet gjelder, så går alt greit. :p

Lenke til kommentar
Les retningslinjene her

Wow! Hvilken velkomst til en som i nøden poster sin første melding her... Er du moderator eller er dette bare en hevnaksjon for at noen andre sa noe tilsvarende til deg for noen hundre meldinger siden?

Det er greit nok og være opptatt av regler, men å forvente at en ny bruker som forviller seg inn her skal sette seg ned å lese en haug med retningslinjer før problemet postes? Og uansett går det an å svare på en skikkelig måte...

Stakkaren har jo til og med postet i rett kategori?!

Tipper moderatorene, de "ekte", klarer og ordne opp i slike ting på egen hånd, og at HW forhåpentligvis kan klare seg uten "borgervern" av denne typen foreløpig. Håper ikke redaksjonen her har ambisjoner om å starte mobbetilstander av den typen man ofte ser på mange IRC kanaler hvor "gamle" brukere gjør sitt beste for å skvise ut enhver nykommer...

Det går an å "bruke hue" for etablerte også...

Wilja: Finnes mange poster om det viruset her også, men sjekk den siste posten i denne danske linken:

http://www.eksperten.dk/spm/386725

Ikke for å være ekkel eller noe, men når man aksepterer betingelsene for å bli medlem av forumet, signerer man elektronisk på at man har lest retningslinjene?

Lenke til kommentar
Ikke for å være ekkel eller noe, men når man aksepterer betingelsene for å bli medlem av forumet, signerer man elektronisk på at man har lest retningslinjene?

Det har du sikkert rett i, men om alle som en eller annen gang har forbrutt seg mot disse ble fjernet ville det ha vært rimelig tynt med innlegg her.

Sier ikke at man ikke skal forholde seg til reglene, sier bare at det bør være mulig med litt takhøyde...

Lenke til kommentar

Hmm... Kan se ut som om Wilja mistet litt motet, hvilket jeg forstår godt...

Fint allikevel å se at noen forsøker å stille opp til tross for den utilgivelige tabben Wilja presterte med denne nærmest vanvittig stupide overskriften som nå heldigvis Mr. Ueland har endret og som moderator har vært storsinnet nok til å se gjennom fingrene med...

Fra litt spydighet til mye alvor... Som Mr. Ueland sier, overlat modereringen til moderatorene! Hold kjeft om du ikke har noe fornuftig å si... Selv om sandkassen kan virke litt trang innimellom og det føles som om du får litt for lite oppmerksomhet, så målbind deg...

Er klar over at det kan være vanskelig å la være å lese innholdet bak dårlige overskrifter og feilpostede meldinger... Imidlertid virker det noen ganger som om enkelte målrettet søker noen å kritisere i mangel på andre fritidssysler, og for disse er slike feil nærmest som en magnet som det bare ikke er mulig å la stå ubesvart...

Kanskje er vi nå kvitt Wilja, og slipper heretter slike utrolige overskrifter i allefall fra den kanten, men tro meg, det kommer sikkert flere, så vær beredt... Tenk deg om neste gang hvis du kan...

Lenke til kommentar
Hei!

Takk for svar. Ja må si æ blei paff av svaret æ fikk.

Har aldri vært inne på det her forumet før. Og æ trengte virkelig hjelp. Men nu har æ formatert og lakt inn win på nytt. Alt ser ut til å funke.

Trur nok ikke æ kommer til å bli aktiv i det her forumet, på mæ virka det som man måtte være ekspert for å delta. Det e æ nok ikke, selv om æ har ganske peil på pc.

Mvh Wilja!

Neida.. du var bare uheldig.. VELKOMMEN SKAL DU VÆRE. Vi andre amatører og viderekomne stortrives her :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...