Lacim Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Heisann. Har nylig oppgradert maskinen min med følgende deler: Gigabyte GA-Z68X-UD3P-B3 (socket 1155) Intel 2500k Skjermkort: 4890 + 4870 til crossfire (hadde 4890 fra før, kjøpte et billig 4870) Alt er satt sammen og fungerer godt, bortsett fra crossfire. Jeg har prøvd å sette broen i alle tenkelige kombinasjoner. Begge kortene er kjent igjen av systemet (Windows 7 64-bit og CPU-z) Får følgende feilmelding i CCC: The AMD CrossFireX internal bridge interconnects linking your graphics cards together are not properly attatched. Both bridge interconnects must be attatched. For more information, see the user's guide for your graphics card. Under Information->Hardware er det et Disabled Adapter, jeg går ut ifra dette er skjermkort #2 (4870) ATI Catalyst Application cap 4 er også installert. Har googlet hovedkortet+crossfire, det står det skal være et problem med USB 3.0 Turbo. Har deaktivert dette, hjalp ikke. Har forsøkt å reinstallere drivere og flyttet på crossfirebridgen. Teorier: - selve bridgen er defekt. Den er gammel og har aldri vært brukt før. Skal ta en tur og høre om det er mulig å kjøpe en slik på butikken i morgen. - driverproblem? Bruker driver datert 31.10.11 - hovedkort/biosproblem? Har oppdatert til nyeste bios. Kjører 2 skjermer dersom det skulle ha noe å si. Begge kortene er koblet til "primary adapter" (4890) Føyer til at jeg kun har 1 crossfire bridge. Er litt usikker på ordlyden i feilmeldingen, behøver jeg faktisk 2 bridger? Fra det jeg har lest skal ikke det spille noen rolle. Noen som kan klarere opp i dette? Så enkelt var det. Med 2 crossfire bridger fungerte det. Endret 15. november 2011 av Lacim Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Du må kasje bruke 2 broer ja. Har det selv på mitt CFoppsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå