AnonymDiskusjon Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Vet ikke helt hvor denne tråden passer inn, men prøver her på helse. Som emnetittelen tilsier, Jeg ser ting jeg ikke kan forklare. Først og fremst,relax, jeg snakker ikke om spøkelser eller gjenferd eller dead people, jeg skal prøve og forklare etter beste evne: Helt siden jeg var liten (har jeg blitt fortalt) at jeg observerer ting som ingen andre ser. I mine tenår har jeg ikke tenkt så mye på det, men jeg har alltid visst at det "er der". Nå som jeg er voksen har jeg begynt å fundere mer og mer på denne "egenskapen", om man kan kalle det det. Når jeg konsentrerer meg, og får en slags indre ro, ser jeg stråler overalt. Feks. en hvit vegg er ikke hvit for meg, den blafrer i fiolette og blå og oransje stråler. Strålene er overalt. Jeg har ingen god forklaring på hva dette kan være, det nærmeste jeg tror jeg har kommet et svar er et program jeg så forleden med Richard Hammond om stråling rundt oss. At enkelte individer kan se disse strålingene. Jeg tørr dog ikke gå til lege å spørr hva dette kan være. Ser for meg å enten bli avvist eller bli sendt til galehus.Men, jeg er ikke redd for at det er noe galt med meg, ettersom det alltid har vært der. Grunnen til at jeg forteller dette er at det kanskje finnes noen som vet noe mer om dette! Håper på positive svar Postet av anonym: e74952bc60a0356214245fb6ef0693bb Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Synestesi kanskje? Du blir ikke sent til noe "galehus" (som er et tullete begrep) for en slik tilstand. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Nei, til legen skal du ikke gå, dit går man når man er sjuk, og det du beskriver er ingen sjukdom. Jeg vet ikke hva det er, men det er veldig mye mellom himmel og jord vi ikke forstår, og aldri kommer til å forstå, jeg tror ikke mennesker har hjernekapasitet til det. Så inntil videre kan du ha det i den potten, sammen med kulelyn, kornsirkler og forskjellig annet som sikkert har en veldig enkel og naturlig forklaring, om vi bare hadde forstått det. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Det Dinosauromann tar opp med synestesi høres mest sannsynlig ut. Kan du fortelle mer om hvordan det manifesterer seg. Ser du det f.eks kun når du konsentrerer deg ? Hva ser du om du gjør det samme med et menneske eller noe levende framfor deg ? Hvis du søker på begrepet savant så finner du kansje noe som interesserer deg. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Synestesi kanskje? Du blir ikke sent til noe "galehus" (som er et tullete begrep) for en slik tilstand. Jeg kan f eks se en tilstand, men når jeg skal forklare det for folk, er det umulig. Da synes jeg potten med "mye mer mellom himmel og jord" er god å ty til. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 TS her. Beklager sent svar, har vært opptatt med jobb og sosial omkved frem til nå. Først og fremst takk for relativt gode svar. Var litt redd for hvilken respons jeg skulle få. Av di 2 tingene som er blitt lansert, Synestesi og Savant må jeg innrømme at jeg finner flere likheter med det første alternativet enn det andre. Jeg har ikke problemer med å sosialisere og har heller ingen "disability" (jeg er ihvertfall ingen rain-man ). Personer med synestesi kan for eksemepl høre farger, se lyder og smake berøringer. Jeg finner en likhet her. Jeg kan se på et objekt så kan jeg føle det. Vet ikke heeelt hvordan jeg skal forklare det. @vidor: Disse strålene er der konstant. Jeg kan ikke slå det av, men jeg kan slå det skikkelig på, hvis det gir deg noen mening. Akkurat som at jeg har en svak form for tinnitus. Den er der hele tiden men først når jeg velger å legge merke til den, er den der. Beste måten å beskrive det på er farger som danser. Jeg får ingen annen effekt av å se på noe levende. Jeg antar du tenker på aura o.l. her? Postet av anonym: e74952bc60a0356214245fb6ef0693bb Lenke til kommentar
vill panda Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Prøv i gaia forum, der er det mange som skriver som deg. http://forum.gaiaforum.com/index.php Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Det er da helt normalt å se slike "farger"? Er på en måte slik du ser når du lukker øynene, bare i mye mindre skala. Trykker du på øynene forandrer det seg. Slapp av, helt normalt. Du ser det lett når det er helt mørkt i rommet. Endret 15. november 2011 av dotten☻ Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Du prater vel om etterbilder? Det er helt normalt, men fikk ikke inntrykket at det var det han prata om. Lenke til kommentar
katiemore Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Ser at flere prøver å forklare dette på en "mystisk" måte, så jeg prøver med på en ikke-mystisk: hva om det er en eller annen form for sanseforstyrrelse; altså ikke noe plagsomt eller slik, men bare at sansesentre i hjernen er litt annerledes enn hos de flesteparten. Altså at nervesignaler du får inn kanskje havner på et litt annet sted enn hos de fleste. Det er nettop slik det blir hvis nervefibrene som f.eks. frakter lyd i stedet for hørselssenteret gir signaler til synssenteret. Har du lagt merke til bestemte situasjoner der du får mer av dette, f.eks ved mye støy, mye berøring eller annet? Hva er det som gjør at det blir mer eller mindre av dette? Jeg ser absolutt ingenting galt ved dette så lenge det hverken plager deg eller andre Endret 18. november 2011 av lollsazz 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå