Gå til innhold

RAM-Nye eller flere?

tobleronee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AMD Phenom II X4 965 Black Edition Socket-AM3, Quad Core, 3,4Ghz, 8MB, 125W

Evga Nvidia Geforce GTX 460

Det er det jeg kommer fram til her jeg befinner meg nå, alle delene lå på en handleliste på komplett.no, men det er bare to deler som enda er tilsalgs på Komplett. Hovekorte er en versjon av ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3.

Lenke til kommentar

Se her, ja. Avhengig av pris ville jeg fundert å heller oppgradere grafikkortet. Jeg kjører en GT 520, og den er det på høy tid å oppgradere! Jeg tror også du skulle kunne finne råd til å oppgradere CPUen på et budsjett som ligger på 1500-2000. Om du da ikke velger å gå helt ut å kjøpe GT 590 med en gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er GTX590 cuadro mener, så burde du ikke finne på å kjøpe det. Kjøp noe mellom AMD HD6870/Nvidia GTX560Ti og AMD HD6970/ Nvidia GTX580. Alt annet er overkill imo. Kan anbefale GTX560Ti, da jeg har det selv. :)

Endret av N1ko
  • Liker 1
Lenke til kommentar

AMD vs. Nvidia er en fanboykrig, er ikke noe svar på hvem som er best! ;)

Personlig kjøpte jeg Nvidia fordi jeg hadde AMD fra før og ville prøve noe nytt.

Har du planer om å kjøre 3 skjermer så tror jeg det er smart å ha to skjermkort i crossfire eller sli. Feks. HD6970 i crossfire yter utrolig bra, og funker bra med tre skjermer.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dersom du skal yte masse på alle tre skjermene, for eksempel WoW på ene, BF3 på andre og facebook på den tredje... Ja DA skal det ikke skade med mer minne. Du trenger likevel ikke mer enn 3x4gb brikker. Minnebrikker er ganske billig for tiden, om du er villig til å vente på utenlandske leverandører, så da kan det kanskje være like greit å kaste ut alt det gamle mens du bestiller to nye på 8gb i DDR3-format, siden hovedkortet ditt skal støtte det. :)

Men minne er altså ikke det jeg ville prioritert først. Jeg ville sett det slik, utifra det du allerede har:

Grafikkort>CPU>Kjølere om nødvendig>Minne

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...